Όλα ξεκίνησαν στις αρχές της δεκαετίας του 1950, όταν στην συμβολή των οδών Παντοκράτορος και Ηλείας, πίσω από τον ομώνυμη ιστορική εκκλησία που υπάρχει ακόμα σήμερα στο κέντρο της παλιάς πόλης της Πάτρας, ο Παναγιώτης Μαρλαφέκας ιδρύει την «λουξ», μια μικρή οικογενειακή επιχείρηση που αρχικά παράγει πορτοκαλάδα, λεμονάδα και γκαζόζα.
_x000D_
Οι διαδικασίες παραγωγής ήταν φυσικά αρχέγονες: «Με το χέρι γινόταν η εμφιάλωση, με το χέρι ταπώνανε». Και με αντίστοιχες, για την εποχή, μεθόδους γινόταν και η διανομή, «με το κάρο».
_x000D_
_x000D_
Στην Αχαϊκή πρωτεύουσα τότε, λειτουργούσαν άλλες 11 ανάλογου μεγέθους ανταγωνιστικές επιχειρήσεις. Ο μοναδικός τρόπος για να ξεχωρίσει κάποιος ήταν να επιλέξει τα καλύτερα υλικά και με το δικό του μεράκι να δημιουργήσει μοναδικές συνταγές, με την ελπίδα να τα προτιμήσει ο Πατρινός καταναλωτής. Ο συνδυασμός ανώτερης ποιότητας και ξεχωριστής γεύσης λειτούργησε στην πράξη. Σύντομα, οι πορτοκαλάδες, οι λεμονάδες και οι γκαζόζες «λουξ» έγιναν τα αγαπημένα αναψυκτικά των Πατρινών.
_x000D_
Τα χρόνια κύλησαν και η πορεία της Λουξ ήταν σταθερά ανοδική.
_x000D_
Στις αρχές της δεκαετίας του 1970, η “λουξ” είχε φτάσει να απασχολεί 10 εργαζομένους, ενώ η παραγωγή άγγιζε τα 100 κιβώτια την ημέρα! Ωστόσο, η μικρή μονάδα της οδού Παντοκράτορος δεν μπορούσε πλέον να καλύψει τις ανάγκες που είχαν δημιουργηθεί στην αγορά.
_x000D_
Το γεγονός αυτό σε συνδυασμό με την άφιξη των πολυεθνικών στην Ελλάδα από το 1967, καθιστούσαν επιτακτική την ανάγκη για μετεγκατάσταση της επιχείρησης σε άλλο χώρο. Στόχος ήταν η νέα μονάδα να έχει μεγαλύτερη παραγωγική ικανότητα, αλλά και προηγμένες τεχνολογίες, ως απάντηση στον εντεινόμενο πλέον ανταγωνισμό.
Τότε ήταν, το 1972, που ο Παναγιώτης Μαρλαφέκας, αποφάσισε να μεταφέρει το εργοστάσιο σε ιδιόκτητες, μεγαλύτερες και πιο σύγχρονες εγκαταστάσεις.
_x000D_
«λουξ». Μια μικρή ιστορία για ένα ιστορικό όνομα
_x000D_
Όταν έστηνε τη μικρή του οικοτεχνία, ο Παναγιώτης Μαρλαφέκας, ελλείψει άλλων μέσων, είχε προσεγγίσει έναν ταλαντούχο ντόπιο συνθέτη τραγουδιών να του δώσει μια λίστα με πιθανά ονόματα για τη νέα επιχείρηση. Μεταξύ των δέκα που προτάθηκαν, ήταν και το “λουξ”.
_x000D_
_x000D_
Είναι η εποχή που στη μεταπολεμική Ελλάδα η λέξη «λουξ» έχει αρχίσει να γίνεται συνώνυμο της πολυτέλειας, της ξεχωριστής φροντίδας και της ανώτερης ποιότητας. Αυτός είναι και ο βασικός λόγος που θα επιλεγεί και για τα αναψυκτικά της νεοσύστατης βιοτεχνίας.
_x000D_
1972,Κεφαλόβρυσο.Η λουξ βρίσκει τη «φυσική» της έδρα
_x000D_
Το Κεφαλόβρυσο είναι ένας μικρός Παράδεισος, μια περιοχή με καταπράσινη φύση, γεμάτη από υπεραιωνόβια πλατάνια, που θυμίζει γη της επαγγελίας. Για τα δεδομένα όμως εκείνης της εποχής, ήταν πολύ μακριά από την Πάτρα κι από τα καθημερινά σημεία διανομής, «στη μέση του πουθενά» και, κυρίως, χωρίς βασικές υποδομές! Χωρίς τηλέφωνο, χωρίς καν ρεύμα!
_x000D_
Κρύβει όμως στο υπέδαφος έναν πραγματικό θησαυρό, το άριστης ποιότητας νερό Κεφαλόβρυσου! (ένα νερό ελαφρύ, ολιγομεταλλικό και σπάνιας φυσικής αξίας.) Αυτό είναι και το βασικό κριτήριο του Παναγιώτη Μαρλαφέκα για την επιλογή της μετεγκατάστασης: «ποιότητα με οποιοδήποτε κόστος».
_x000D_
Παρά τις διαφαινόμενες δυσκολίες, ο ιδρυτής της Λουξ επιλέγει να αξιοποιήσει μια μοναδική ευκαιρία για ολική ποιοτική βελτίωση των αναψυκτικών λουξ. Η μετέπειτα πορεία της επιχείρησης απέδειξε ότι η επιλογή του ήταν ορθή.
_x000D_
_x000D_
Από τότε, τα προϊόντα λουξ ξεχωρίζουν από κάθε άλλο αναψυκτικό στην Ελλάδα και στον κόσμ ο. Είναι τα μόνα που παρασκευάζονται με νερό Κεφαλόβρυσου. Κάτι που, με υπερηφάνεια, αναγράφεται σε κάθε συσκευασία λουξ.
_x000D_
Τα αναψυκτικά λουξ ταξιδεύουν σε όλο τον κόσμο, προβάλλοντας τη φυσική ποιοτική υπεροχή και τη γευστική ανωτερότητα των ελληνικών προϊόντων.
_x000D_
Σήμερα, οι εξαγωγές φτάνουν πάνω από το 5% του όγκου πωλήσεων με αξιοσημείωτες πωλήσεις σε 27 χώρες, σε ΗΠΑ, Καναδά, Παναμά, Αυστραλία, Ν. Κορέα, Γερμανία, Ιταλία, Ολλανδία, Σουηδία, Βέλγιο, Ρουμανία, Ουγγαρία, Τσεχία, Αυστρία, Κύπρο, Γαλλία, Πορτογαλία, Ελβετία, Αλβανία, Σερβία, Ν. Ζηλανδία, Ηνωμένο Βασίλειο, Ντουμπάι, Ρωσία, Νότια Αφρική και πιο πρόσφατα Σιγκαπούρη και Ισπανία.
_x000D_
_x000D_
Η εταιρεία έχει προσανατολίσει το ενδιαφέρον της προς την αγορά των Σκανδιναβικών χωρών. Καθώς ο στόχος για το επόμενο διάστημα είναι το ποσοστό των εξαγωγών να διπλασιαστεί.
_x000D_
ΕΙΔΗΣΕΙΣ ΣΗΜΕΡΑ:
- Τουρκική ανακοίνωση: Τουρκία και Ελλάδα μπορούν να κάνουν σταθερά βήματα προς το μέλλον
- Fourlis: Δωρεάν διάθεση 385.033 νέων μετοχών σε στελέχη
- Τουλάχιστον 9,1 δισ. ευρώ έχει αντλήσει το Δημόσιο από τις αγορές το 2024
- Ευρωπαϊκές αγορές: Δεύτερη σερί ανοδική ημέρα
- Μηστοτάκης – Ερντογάν: Μισή ώρα κράτησε η συνάντηση – Το σχόλιο για τη γραβάτα του Φιντάν
- Πρατηριούχοι καυσίμων προς Χατζηδάκη: Να δοθεί η επιδότηση πετρελαίου θέρμανσης απευθείας στην αντλία
- Ερντογάν: Ζήτησε από το βήμα του ΟΗΕ αναγνώριση του ψευδοκράτους στην Κύπρο – Σκληρή γλώσσα για Ισραήλ
- ΣτΕ: Ανάκληση απαλλοτρίωσης ακινήτου μπορούν να ζητήσουν μόνο οι αρχικοί ιδιοκτήτες και οι κληρονόμοι τους
Ακολουθήστε το financialreport.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις