Ξεκίνησε από την Κίνα μέσα στην πανδημία και πλέον είναι δημοφιλές παγκοσμίως
Το Live Shopping συνιστά τα τελευταία χρόνια τη μετεξέλιξη του παραδοσιακού τηλεμάρκετινγκ, αλλά και του παραδοσιακού e-Commerce, καθώς συνδυάζει το ηλεκτρονικό εμπόριο με τη διάδραση και την ψυχαγωγία. Επί της ουσίας πρόκειται για διαδραστικό ηλεκτρονικό εμπόριο και σήμερα αποτελεί κάτι περισσότερο από μια απλή τάση της εποχής. Στην Ασία, είναι ο καθιερωμένος, πλέον, τρόπος αγορών. Συγκεκριμένα, στην Κίνα – απ’ όπου και ξεκίνησε μέσα στην πανδημία– οι πωλήσεις μέσω ίντερνετ, και συγκεκριμένα, μέσω Live Shopping ανήλθαν το 2024 στα πάνω από 400 δις δολάρια.
Την ίδια στιγμή, στις ΗΠΑ, σημειώνεται μια ραγδαία ανάπτυξη της αγοράς εμπορίου livestream, με τον ανταγωνισμό μεταξύ των νεοσύστατων εταιρειών live streaming που το τροφοδοτούν να κορυφώνεται. Ειδικά μετά την είσοδο στον χώρο κυρίαρχων πλατφορμών κοινωνικής δικτύωσης, όπως το Faceboοκ και το Instagram.
Σύμφωνα με έρευνες, η παγκόσμια αγορά του live shopping αναμένεται να φτάσει τα 500 δισεκατομμύρια δολάρια εντός του 2025, ενισχύοντας την δυναμική των online πωλήσεων μέσα από μια πιο διαδραστική εμπειρία. Η μεγάλη διαφορά του live shopping σε σχέση με το παραδοσιακό eCommerce (ηλεκτρονικό εμπόριο) είναι η ζωντανή αλληλεπίδραση. Οι καταναλωτές δεν στηρίζονται αποκλειστικά σε φωτογραφίες και κριτικές, αλλά συμμετέχουν σε πραγματικό χρόνο, βλέπουν το προϊόν σε δράση, κάνουν ερωτήσεις και λαμβάνουν άμεσες απαντήσεις, ενισχύοντας έτσι την εμπιστοσύνη τους προς το brand.
Συμπληρώνει το eCommerce
Με βάση τα όσα αναφέρουν φορείς της αγοράς, το live shopping δεν ανταγωνίζεται το eCommerce αλλά το συμπληρώνει, βελτιώνοντας κρίσιμους δείκτες απόδοσης, ενώ οι επιχειρήσεις που το ενσωματώνουν στη στρατηγική τους βλέπουν σημαντική αύξηση στις πωλήσεις και τη δέσμευση των καταναλωτών. Στην Ελλάδα, επίσης, η τάση είναι ανοδική. Πρόσφατες έρευνες, μάλιστα, ανέδειξαν ότι οι καταναλωτές που αγοράζουν μέσω live shopping δημιουργούν κατά 70% υψηλότερη μέση αξία παραγγελίας (AOV – Average Order Value), ενώ τα ποσοστά μετατροπής (Conversion Rates) είναι έως και 10 φορές υψηλότερα σε σύγκριση με το παραδοσιακό eCommerce.
Παράλληλα, η απόδοση της διαφημιστικής επένδυσης (ROAS – Return on Advertisement Spend) μπορεί να είναι έως και 15 φορές μεγαλύτερη, καθιστώντας το live shopping ένα από τα πιο αποτελεσματικά εργαλεία αύξησης των online πωλήσεων.
Η αύξηση της δημοφιλίας μιας τέτοιας στρατηγικής εξαρτάται από την ποιότητα των live events και την προετοιμασία τους. Οι επιχειρήσεις που δημιουργούν δυναμικό και αυθεντικό περιεχόμενο καταφέρνουν να ενισχύσουν τη σύνδεση με το κοινό τους και να μετατρέψουν την αλληλεπίδραση σε πραγματικό κέρδος. Το live shopping, όπως επισημαίνεται, δεν πρόκειται να αντικαταστήσει το παραδοσιακό eCommerce, αλλά να το ενισχύσει, δημιουργώντας μία νέα ροή διαδικτυακών πωλήσεων και εσόδων. Το μέλλον του eCommerce είναι πολυκαναλικό.
Εξάλλου, με την ανάπτυξη τεχνολογιών όπως η Τεχνητής Νοημοσύνης (AI) και η AR, το μέλλον των online αγορών διαμορφώνεται ακόμη πιο προσωποποιημένο και διαδραστικό. Οι επιχειρήσεις που θα συνδυάσουν την ευελιξία του παραδοσιακού ηλεκτρονικού εμπορίου με τη διαδραστικότητα του live shopping θα είναι τελικά εκείνες που θα ξεχωρίσουν.
ΕΙΔΗΣΕΙΣ ΣΗΜΕΡΑ:
- Live Shopping: Γιατί θα ξεπεράσει τα 500 δις δολάρια παγκοσμίως μέσα στο 2025
- Συνεχίζεται το αλαλούμ με τους λογαριασμούς ρεύματος
- Ο Πούτιν δεν έδωσε εντολή για παράταση της εκεχειρίας
- Γερμανία: Αστυνομικός σκότωσε νεαρό που απείλησε με μαχαίρι θαμώνες ενός κλαμπ
- Formula 1: Ο Πιάστρι νικητής στη Σαουδική Αραβία μετά την ποινή στο Μαξ Φερστάπεν
- Φάρσα για βόμβα στο πλοίο Flying Cat 3 της Hellenic Seaways
- Λήγει τα μεσάνυχτα η «εκεχειρία» του Πούτιν
- Πολωτικό και διχαστικό μήνυμα Τραμπ ακόμα και την ημέρα του Πάσχα
Ακολουθήστε το financialreport.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις