Οικονομία

Λίστα Loyd’s: Οι Έλληνες εφοπλιστές με τη μεγαλύτερη επιρροή στη Ναυτιλία διεθνώς για το 2023

Δείτε αναλυτικά τα ονόματα και τη θέση που καταλαμβάνουν στη λίστα

Δυναμική είναι και φέτος η παρουσία των Ελλήνων επιχειρηματιών στη λίστα με τους 100 πιο δυνατούς ανθρώπους παγκοσμίως στο χώρο της Ναυτιλίας της Loyd’s. Η ελληνική συμμετοχή καταλαμβάνει μάλιστα την 9η θέση στο top10 της κατάταξης των χωρών ανά ολική χωρητικότητα. Μεταξύ των Ελλήνων εφοπλιστών που περιλαμβάνονται στη Loyd’s List είναι η Μαρία Αγγελικούση, η Αγγελική Φράγκου, ο Βαγγέλης Μαρινάκης, ο Γιώργος Οικονόμου και άλλοι.

Αναλυτικά, οι Έλληνες της Loyd’s List και η θέση που καταλαμβάνουν:

  • 5η θέση: Φωτεινή Ιωαννίδου, επικεφαλής του τμήματος της Κομισιόν για την Ασφάλεια στη Θάλασσα.

Μοιράζεται τη θέση με τους συναδέλφους της στην Κομισιπόν Magda Kopczynskaκαι Φρανς Τίμερμανς.

  • 12η θέση: Μαρία Αγγελικούση, Angelicoussis Shipping Group
  • 19η θέση: Γιώργος Προκοπίου, Dynacom/Dynagas/Sea Traders
  • 21η θέση: Αγγελική Φράγκου, Navios Group
  • 22η θέση: Βαγγέλης Μαρινάκης, Capital Group
  • 25η θέση: Μελίνα Τραυλού, Πρόεδρος της Ένωσης Ελλήνων Εφοπλιστών
  • 33η θέση: Γιώργος Οικονόμου, TMS Group
  • 37η θέση: Κωστής Κωνσταντακόπουλος, Costamare
  • 41η θέση: Πίτερ Γ. Λιβανός, GasLog & DryLog
  • 42η θέση: Πέτρος Παππάς, Star Bulk
  • 62η θέση: Γιώργος Λογοθέτης, Libra Group

Όπως αναφέρει στο σχόλιό της η Loyd’s , η ελληνική παραμένει μία από τις μεγαλύτερες εθνικές ναυτιλιακές σημαίες του κόσμου, αλλά τα στατιστικά στοιχεία δεν είναι πάντα ευχάριστα τα τελευταία χρόνια, καθώς το νηολόγιο παρουσιάζει σταθερά διαρροή χωρητικότητας. Έχει την υποστήριξη ορισμένων από τους μεγαλύτερους πλοιοκτήτες της χώρας.

Μόνο ο Όμιλος Αγγελικούση αντιπροσωπεύει περισσότερο από το ένα τέταρτο των ποντοπόρων πλοίων υπό ελληνική σημαία και περίπου το ένα τρίτο της χωρητικότητας φορτίου. Ορισμένα από τα παλιά γραφειοκρατικά προβλήματα του μητρώου έχουν λυθεί, αλλά η πιο σημαντική πρόκληση παραμένει η έλλειψη κατάλληλα εκπαιδευμένων και ειδικευμένων αξιωματικών, που αντικατοπτρίζει τις δυσκολίες στην προσέλκυση ικανού αριθμού νέων Ελλήνων σε μια θαλάσσια καριέρα.

Αναγνωρίζοντας τη σημασία του ζητήματος, ο νέος υπουργός Ναυτιλίας της χώρας, Χρήστος Στυλιανίδης, έχει ήδη ανακηρύξει το 2024 «έτος ναυτικής εκπαίδευσης».

Ο νέος υπουργός έσπευσε να καταλάβει ότι το ζήτημα της διαθεσιμότητας ναυτικών —και της επανεκπαίδευσης των ναυτικών ώστε να είναι σε θέση να διαχειρίζονται τις νέες τεχνολογίες και τα νέα καύσιμα που απαιτούνται για την απελευθέρωση της ναυτιλίας— δεν είναι αποκλειστικά ελληνικό πρόβλημα. «Χρειαζόμαστε νέους στο ναυτικό επάγγελμα, να διατηρούν την ελληνική σημαία, αλλά και να έχουμε αξιόπιστο προσωπικό στα πλοία μας», είπε. Η ανοικοδόμηση του υπό ελληνική σημαία στόλου, τόσο μέσω της προσέγγισης των μαθητών σε όλη τη χώρα όσο και μέσω του εκσυγχρονισμού του ναυτικού εκπαιδευτικού συστήματος της Ελλάδας, αποτελεί επίσης προτεραιότητα για την Ένωση Ελλήνων Εφοπλιστών.

googlenews

Ακολουθήστε το financialreport.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

close menu