Επιχειρήσεις

Lime: Γιατί η πολυεθνική με τα ηλεκτρικά πατίνια έρχεται ξανά μετά από 4 χρόνια στην Ελλάδα

Η Θεσσαλονίκη έχει αποδειχθεί πιο φιλική στα ηλεκτρικά πατίνια, απ' ό,τι η Αθήνα

Εκ νέου προσπάθεια να βρεθεί ξανά στην Ελλάδα από τον ερχόμενο Ιούνιο κάνει τις τελευταίες ημέρες η Lime, μία εκ των μεγαλύτερων εταιρειών ηλεκτρικών πατινιών και e-scooter στoν κόσμο και από τις πρώτες που δραστηριοποιήθηκε στον κλάδο.

Αυτό ανακοινώθηκε προ ημερών από την υπεύθυνη δημοσίων σχέσεων της εταιρείας Lucie Kuhalcova και επιβεβαιώθηκε στη συνέχεια. Σύμφωνα με πληροφορίες του Financial Report, η εταιρεία θεωρεί ότι πλέον το έδαφος είναι πιο κατάλληλο στη χώρα, την ώρα που η ηλεκτροκίνηση προχωρά τόσο στα οχήματα, όσο και στα σκούτερ, ειδικά στη Θεσσαλονίκη.

Από την πρώτη δραστηριοποίηση της Lime στη Θεσσαλονίκη

Έχοντας αφήσει πίσω την πανδημία και έχοντας κάνει βήματα στην κουλτούρα της ηλεκτροκίνησης, η Ελλάδα θεωρείται πλέον από την πολυεθνική εταιρεία ένας προορισμός στον οποίο μπορεί να ποντάρει πλέον για να εξαπλωθεί στη Νότια Ευρώπη, όπου διαθέτει ήδη στο χαρτοφυλάκιό της πόλεις στην Ιταλία, όπως η Ρώμη, το Μιλάνο, το Τορίνο, η Νάπολη, η Ισπανία, τη Μαδρίτη και η Πορτογαλία, η Λισαβόνα. Μάλιστα, κατά όσα τονίζονται από τα στελέχη, μετά την Αθήνα και τη Θεσσαλονίκη, αναμένεται να υπάρξει δραστηριοποίηση και σε άλλες πόλεις, αρκεί να υπάρχουν θετικά δείγματα γραφής από τις δύο πρώτες.

Τί συνέβη τέσσερα χρόνια πριν

Η πρώτη απόπειρα της Lime στην Ελλάδα δεν στέφθηκε με επιτυχία. Η Lime, μετά από ένα χρόνο δραστηριοποίησης, ήταν εκείνη που απέσυρε πρώτη από τη χώρα μας τα ηλεκτρικά πατίνια της στις 18 Φεβρουαρίου 2020, με φόντο την πανδημία, παρότι μέχρι εκείνη τη στιγμή δεν είχε ανακοινωθεί κανένα κρούσμα κορονοιού στην Ελλάδα.

Λίγους μήνες μετά, τον Ιούνιο του 2020, ανακοινώθηκε ότι η εταιρεία θα συνέχιζε τελικά τη δραστηριοποίησή της στη χώρα μας, αλλά τελικά λίγες ημέρες μετά αποσύρθηκε ξανά.

Η Lime συνιστά έναν από τους μεγαλύτερους παρόχους μικροκινητικότητας παγκοσμίως, μια εταιρεία με έδρα το Σαν Φρανσίσκο και CEO τον Μπραντ Μπάο.

Ο CEO της Lime, Brad Bao

Έχει, δε, τροφοδοτήσει με τη ηλεκτρικά πατίνια της περισσότερες από 145 εκατομμύρια βόλτες στις 250 πόλεις στις πέντε ηπείρους όπου δραστηριοποιείται: Από την Αυστραλία και τη Νέα Ζηλανδία, μέχρι τη Γερμανία και την Ελβετία.

Η υπεύθυνη της εταιρείας βρέθηκε προ ημερών και στο forum των Δελφών και στη συνέχεια αφηγήθηκε κάποιες από τις αντιδράσεις των παριστάμενων στην ανακοίνωση για την επαναδραστηριοποίηση της Lime στην Ελλάδα: «Αυτό που με εντυπωσίασε είναι πόσοι άνθρωποι με πλησίασαν μετά το πάνελ μας για να πουν ότι ενθουσιάστηκαν που άκουσαν τουλάχιστον ένα – ΕΝΑ άτομο να αναφέρει την ανάγκη για ασφαλείς και ξεχωριστούς ποδηλατόδρομους. Δεν μπορώ να το τονίσω αρκετά – εάν οι πόλεις θέλουν να δουν τις μεμονωμένες συνήθειες να αλλάζουν μακριά από τα ιδιωτικά αυτοκίνητα, πρέπει να δώσουν ξανά προτεραιότητα στον τρόπο κατανομής του δημόσιου χώρου. Και πρέπει αυτό να γίνει άμεσα αν θέλουμε να δούμε πρόοδο. Με εξέπληξε επίσης αρκετά το προηγούμενο πάνελ, όπου ξεκίνησε μια συζήτηση για την ηλεκτρική κινητικότητα και ένας από τους ομιλητές είπε «θέλω η Αθήνα να μυρίζει όπως μυρίζει κατά τη διάρκεια των lockdown – χωρίς τα αυτοκίνητα μπορούσες να μυρίσεις τον ωκεανό και τα δέντρα. Και εγώ, και εγώ».

Πως λειτουργούν τα ηλεκτρικά πατίνια

Σε πολλούς ακόμα, πάντως, το πεδίο των ηλεκτρικών πατινιών είναι άγνωστο. Επί της ουσίας, το πρώτο βήμα για να ξεκινήσει κανείς είναι η λήψη της εφαρμογής μέσω διαδικτύου και στη συνέχεια η δημιουργία ενός λογαριασμού, ο οποίος θα οδηγήσει και στον τρόπο πληρωμής.

Ακολούθως θα πρέπει να βρεθεί ένα όχημα Lime, το οποίο μέσω της εφαρμογής θα διαπιστωθεί αν είναι διαθέσιμο ή όχι. Αν τελικά, είναι, το όχημα θα ξεκλειδωθεί μέσω ενός κωδικού QR code, με την εισαγωγή του αριθμού πινακίδας.

Στάση αναμονής για τα πατίνια στην Αθήνα από τη Free Now

Σύμφωνα με στελέχη της ηλεκτροκίνησης, η Ελλάδα έχει μεγάλα περιθώρια ανάπτυξης σε ό,τι αφορά τα ηλεκτρικά πατίνια. Παρόλα αυτά, ειδικά η Αθήνα δεν είναι ιδιαίτερα φιλική ακόμα σε αυτό το είδος κίνησης.

Υπενθυμίζεται ότι και η Free Now είχε προχωρήσει στα τέλη του 2022 σε συνεργασία με την ιταλική εταιρεία Ride Movi για την εισαγωγή ηλεκτρικών πατινιών, αλλά και ηλεκτρικών ποδηλάτων στην Ελλάδα.

Στη Θεσσαλονίκη η σύμπραξη αυτή υπάρχει υπάρχει, ωστόσο στην Αθήνα έχει παγώσει, ήδη από τους πρώτους μήνες που ξεκίνησε, χωρίς να υπάρχει κάποια περαιτέρω ενημέρωση για το πότε θα υπάρξει εκ νέου δραστηριοποίηση.

Σύμφωνα με όσα είχε δηλώσει προ μηνών η Γενική Διευθύντρια της Free Now Άσπα Τοπαλίδου «τα ποδήλατα της RideMovi είναι διαθέσιμα στους χρήστες της εφαρμογής μας στη Θεσσαλονίκη και μάλιστα χρησιμοποιούνται αρκετά. Σε ό,τι αφορά την Αθήνα, η έλλειψη υποδομών, αλλά και κουλτούρας, δημιουργεί σημαντικές προκλήσεις. Ο πάροχος μας ενημέρωσε πως αντιμετώπισε ζητήματα κλοπών, αλλά και απροθυμίας κάποιων δημοτικών αρχών να συνεργαστούν, γεγονός που τον ανάγκασε να αποσύρει τα ηλεκτρικά ποδήλατα από τους δρόμους της πρωτεύουσας. Ελπίζουμε σύντομα η κατάσταση να βελτιωθεί, ώστε να έχουμε τη δυνατότητα να πείσουμε κι εμείς με τη σειρά μας, μεγάλες εταιρείες του χώρου, να έρθουν στην Αθήνα και να φιλοξενηθούν στην πλατφόρμα μας, προσφέροντας βιώσιμες επιλογές μετακίνησης».

Μέχρι τώρα, ωστόσο, δεν υπάρχει κάποια ενημέρωση για το αν θα επανέλθουν τα ηλεκτρικά πατίνια Ride Movi στην Αθήνα

Αξίζει να σημειωθεί ότι μέχρι να αποσυρθούν τα ηλεκτρικά πατίνια Ride Movi από την Αθήνα, υπήρχαν 250 σε διάφορες περιοχές της πόλης όπως στο Δήμο Αθηναίων, στην Καλλιθέα, στο Παλαιό Φάληρο κλπ.

Τότε, πηγές από την εταιρεία είχαν αναφέρει ότι η πορεία τους ήταν ικανοποιητική, καθώς καταγράφονταν, ανάλογα με την περιοχή, 300-400 διαδρομές ημερησίως.

Μαρία Μπακοπούλου

[email protected]

googlenews

Ακολουθήστε το financialreport.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

close menu