Εχουν προκληθεί μεγάλες ζημιές και έχει ανέβει η στάθμη του βυθού από τα φερτά υλικά με αποτέλεσμα να εγείρονται θέματα ασφάλειας και ασφαλούς ναυσιπλοϊας
Νέα επιστολή, αυτή τη φορά από την Ομοσπονδία Ναυτικών Πρακτόρων Ελλάδας, εστάλη σε όλους τους δημόσιους φορείς και στον Πρωθυπουργό για το θέμα του λιμένος του Βόλου και τις ζημιές που έχουν επέλθει από τις πρόσφατες κοκακαιρίες. Αναφέρονται στην επιτακτική ανάγκη εκβάθυνσης του λιμανιού καθώς το βάθος του έχει μειωθεί και η λεκάνη του περιοριστεί λόγω των φερτών υλικών που έχουν πέσει από τις πλημμύρες.
Να σημειωθεί ότι έχουν προηγηθεί επιστολές από την Ένωση Πακτόρων Ν. Μαγνησίας και τον Σύνδεσμο Λιμενεργατών Βόλου.
Ακολουθεί η επισυναπτόμενη επιστολή της Ομοσπονδίας:
Αξιότιμοι Κύριοι,
Ως ΟΜΟΣΠΟΝΔΙΑ ΝΑΥΤΙΚΩΝ ΠΡΑΚΤΟΡΩΝ ΕΛΛΑΔΟΣ και σε συνέχεια των επιστολών που λάβατε από την ΕΝΩΣΗ ΝΑΥΤΙΚΩΝ ΠΡΑΚΤΟΡΩΝ Ν. ΜΑΓΝΗΣΙΑΣ και τον ΣΥΝΔΕΣΜΟ ΛΙΜΕΝΕΡΓΑΤΩΝ ΒΟΛΟΥ, αναφορικά με τα προβλήματα που προέκυψαν στο λιμάνι του Βόλου εξαιτίας των θεομηνιών Daniel και Elias, σας αποστέλλουμε την παρούσα επιστολή αναφερόμενοι στις παρακάτω δυσκολίες που αντιμετωπίζονται και που επιφέρουν οικονομική συρρίκνωση στους επαγγελματίες, στο ίδιο το λιμάνι, στο Κράτος (Εφορία, Ασφαλιστικά Ταμεία), στη φημολογία κατά του Κράτους, στην πρόσφατη επένδυση ιδιωτικοποίησης, στην οικονομική δυσπραγία της πέριξ του λιμένος επιχειρηματικής δραστηριότητας (εργοστάσια, βιομηχανίες, εισαγωγείς, εξαγωγείς, εμπόρους, τουρισμός, ναυτιλία, κ.ά.).
Οι δυσκολίες που αντιμετωπίζονται είναι:
Ύπαρξη μειωμένων λειτουργικών βαθών κατά 2 μέτρα τουλάχιστον, με αποτέλεσμα την αδυναμία πλεύρισης πλοίων. Φερτές ύλες και λάσπη έχουν εναποτεθεί στον πυθμένα, με αποτέλεσμα την μη ασφαλή ναυσιπλοΐα και πλεύριση των πλοίων.
Πρέπει απαραίτητα να ενημερωθούν οι χάρτες του Βρετανικού Ναυαρχείου (B.A. Charts) και οι ηλεκτρονικοί χάρτες (ECDIS).
Η διεθνής ενημέρωση από την Υδρογραφική Υπηρεσία προκειμένου για τη βυθομέτρηση και αλλαγή των βαθών, προκειμένου για την ασφαλή πλεύριση των πλοίων προς αποφυγή ναυτικών ατυχημάτων.
Κρίνεται ως τελείως απαγορευτική η προσέγγιση κρουαζιερόπλοιων με επιβάτες– τουρίστες, διότι εγκυμονεί τεράστιος κίνδυνος προσάραξης με δυσάρεστα αποτελέσματα.
Η μη δυνατότητα προσέγγισης πλοίων στο λιμένα Πευκακίων (προβλήτα Σιδηροδρομικού Πορθμείου), με αποτέλεσμα την προσπάθεια ανεύρεσης άλλων λιμένων (αύξηση κόστους) ή τη διακοπή των εργασιών των βιομηχανιών που διακινούν τα φορτία τους μέσω του προβλήτα αυτού.
Όπως λοιπόν γίνεται άμεσα αντιληπτό, το πλήγμα για την οικονομία της περιοχής και γενικότερα της χώρας είναι τεράστιο, εξαιτίας της αδυναμίας του λιμένος να εξυπηρετήσει πλοία, φορτία και επιβάτες. Φυσικά, η επίλυση των προβλημάτων στηρίζει άμεσα και την επιτυχή (οικονομικά) διαδικασία της ιδιωτικοποίησης του λιμένος, όπου οι θεομηνίες έχουν αλλοιώσει τον χαρακτήρα και τις δυνατότητές του, καθώς η επένδυση αξιολογήθηκε από τον επενδυτή με άλλα δεδομένα και χαρακτηριστικά.
Εξαιτίας των παραπάνω, σας παρακαλούμε να ενσκήψετε άμεσα επί του προβλήματος για την επίλυσή του και για την ανεύρεση άμεσου τρόπου χρηματοδότησης και εκδόσεως των απαραίτητων αδειών εργασιών, προκειμένου για την άμεση επαναφορά του λιμένος στο δρόμο της κανονικότητας.
Είμαστε στη διάθεσή σας για οποιαδήποτε ενημέρωση και τη συμβολή μας όπου αυτή απαιτηθεί.
ΕΙΔΗΣΕΙΣ ΣΗΜΕΡΑ:
- Μητσοτάκης: Θα στραφούμε στην περαιτέρω ανακούφιση της μεσαίας τάξης
- Έφυγε από τη ζωή ο επιχειρηματίας Δημήτρης Χαΐτογλου
- ΥΠΕΘΟ και ΑΑΔΕ στο Ζάππειο: Έρχονται 4 νέα εργαλεία στην μάχη κατά της φοροδιαφυγής το 2025
- Έρευνα Pulse: Το 49% των ελεύθερων επαγγελματιών θεωρεί άδικη τη φορολόγησή τους
- Ευρωπαϊκές αγορές: Ήπια κέρδη – Βούλιαξε 15,5% η JD Sports
- Ο Πούτιν απειλεί τη Δύση: «Σε περίπτωση κλιμάκωσης, θα απαντήσουμε συμμετρικά»
- Bloomberg: Η Ελλάδα σχεδιάζει να αντλήσει από τις αγορές 8 δισ. ευρώ με νέα ομόλογα το 2025
- Trastor: Εξαγόρασε από την Prodea χαρτοφυλάκιο γραφείων αξίας 69,19 εκατ. ευρώ
Ακολουθήστε το financialreport.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις