Οικονομία

Λιανεμπόριο: Ο Νοέμβριος των προσφορών και της Black Friday και οι διαθέσεις των καταναλωτών

Τι έδειξε η έρευνα του ΙΟΒΕ για τις διαθέσεις των καταναλωτών

Με ένα δεκαήμερο προσφορών, οι οποίες θα κορυφοωθούν στο ττέλος του μηνός ξεκίνησε το λιανεμπόριο για να προσελκύσει κατσαναλωτές σε μία δύκσολη για τους καταναλωτές περίοδο. Ωστόσο, η τουριστική κίνηση που είναι πολύ ζωηρή για το μήνα στην Αθήνα αναμένεται να ζεστάνει τα ταμεία των επιχειρήσεων. Οι προσφορές αναμένεται να κορυφωθούν στο τέλος του μήνα με την Black Friday η οποία εφέτος είναι την Παρασκευή 24 Νοεμβρίου και την Cyber Monday, την Δευτέρα 27 Νοεμβρίου. Ηδη αρκετές επιχειρήσεις έχουν διαφήμιση για τη Black Friday.

Στην αιχμή των προσφορών βρίσκονται τα προϊόντα τεχνολογίας με τις αλυσίδες ηλεκτρικών και ηλεκτρονικών ειδών να πρωτοστατούν στις προωθητικές δράσεις, προσφέροντας στους καταναλωτές, μεταξύ άλλων, ευέλικτες λύσεις πληρωμής. Εντατικές διαφημιστικές εκστρατείες έχουν ξεκινήσει και οι αλυσίδες οικιακού εξοπλισμού ενώ περαιτέρω ενίσχυση των πωλήσεών τους αναμένουν χιλιάδες μικρά καταστήματα που πραγματοποιούν πωλήσεις μέσω των marketplaces. Προετοιμάζοντας κατάλληλα το έδαφος, πολλές εμπορικές επιχειρήσεις ρίχνονται στη μάχη των προσφορών με προκρατήσεις αλλά και προσφορές τόσο μέσα από το ψηφιακό κανάλι όσο μέσα από τα φυσικά καταστήματα με στόχο να ρευστοποιήσουν εποχικά προϊόντα και να «γεμίσουν τα ταμεία» τους.

Οι καταναλωτές 

Σύμφωνα με τα αποτελέσματα έρευνας οικονομικής συγκυρίας του ΙΟΒΕ για τον Οκτώβριο, οι καταναλωτές καταδεικνύουν σημαντική ενίσχυση στην πρόθεση για μείζονες αγορές. Συγκεκριμένα, η πρόθεση των καταναλωτών για σημαντικές αγορές τους προσεχείς 12 μήνες (επίπλων, ηλεκτρικών συσκευών κ.λπ.) βελτιώθηκε σημαντικά με το σχετικό δείκτη να διαμορφώνεται στις -39 (από -47,6) μονάδες. Το 51% (από 59%) των καταναλωτών προέβλεψε ότι θα προβεί σε λιγότερες ή πολύ λιγότερες δαπάνες, ενώ το 8% (από 5%) αναμένει το αντίθετο.

Σχετικά με τις προβλέψεις των καταναλωτών για την οικονομική κατάσταση του νοικοκυριού τους, τους προσεχείς 12 μήνες, υποχώρησαν οριακά τον Οκτώβριο, με το σχετικό δείκτη να διαμορφώνεται στις -42,9 (από -42,4) μονάδες τον Σεπτέμβριο. Το 58% (από 60%) των νοικοκυριών αναμένει ελαφρά ή αισθητή επιδείνωση της οικονομικής του κατάστασης, ενώ το 8% (από 5%) προβλέπει μικρή βελτίωση. Επίσης, ο δείκτης της πρόθεσης για αποταμίευση τους προσεχείς 12 μήνες ενισχύθηκε ελαφρά τον Οκτώβριο και διαμορφώθηκε στις -61,7 μονάδες (από -63,8). Το 81% των νοικοκυριών δεν θεωρεί πιθανή την αποταμίευση στο επόμενο 12μηνο, ενώ το 16% τη θεωρεί πιθανή ή πολύ πιθανή.

Ο θετικός δείκτης για τις προβλέψεις μεταβολών στις τιμές τους προσεχείς 12 μήνες ενισχύθηκε περαιτέρω τον Οκτώβριο και διαμορφώθηκε στις +42,1 μονάδες, έναντι +33,6 μονάδων τον Σεπτέμβριο. Το 66% (από 60%) των νοικοκυριών προέβλεψε άνοδο τιμών με τον ίδιο ή ταχύτερο ρυθμό και το 11% (από 10%) αναμένει σταθερότητα. Σχετικά με τις εκτιμήσεις για την τρέχουσα οικονομική κατάσταση του νοικοκυριού, το ποσοστό των καταναλωτών που δηλώνει ότι «μόλις τα βγάζει πέρα» διαμορφώθηκε στο 59%, ενώ στο 12% από 14% υποχώρησε το ποσοστό όσων αναφέρουν ότι αντλούν από τις αποταμιεύσεις τους. Οι καταναλωτές που δήλωσαν ότι αποταμιεύουν λίγο ή πολύ αποτελούν το 20% του συνόλου, ενώ το ποσοστό όσων δήλωσαν ότι «έχουν χρεωθεί» διαμορφώθηκε στο 8%. Στο ερώτημα το οποίο αξιολογεί το βαθμό αβεβαιότητας των νοικοκυριών ως προς τις μελλοντικές οικονομικές εξελίξεις, το 59% έκρινε τον Οκτώβριο ότι η οικονομική κατάστασή του μπορεί να προβλεφθεί δύσκολα ή σχετικά δύσκολα, ήπια υψηλότερα από τον προηγούμενο μήνα που διαμορφώθηκε στο 52%.

googlenews

Ακολουθήστε το financialreport.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

Οικονομία

close menu