Επιχειρήσεις

Λιανεμπόριο: Εκπέμπουν SOS οι επιχειρήσεις – «Θηλιά» το αυξημένο ενεργειακό κόστος

Τον αρνητικό αντίκτυπο του αυξημένου ενεργειακού κόστους και των ανατιμήσεων στο οικοσύστημα των επιχειρήσεων και στο κλίμα της αγοράς αποτυπώνουν τα στοιχεία της έρευνας που διενήργησε το Ινστιτούτο Εμπορίου και Υπηρεσιών της Ελληνικής Συνομοσπονδίας Εμπορίου και Επιχειρηματικότητας (ΙΝΕΜΥ της ΕΣΕE) για τις χειμερινές εκπτώσεις.

_x000D_

_x000D_

Όπως προκύπτει από την έρευνα, το 80% των επιχειρήσεων αξιολογεί ως πολύ ή πάρα πολύ ισχυρό τον αντίκτυπο από τους αυξημένους λογαριασμούς ηλεκτρικού  ρεύματος, αναλογία φανερά ενισχυμένη από την προηγούμενη καταγραφή σχεδόν δυο μήνες νωρίτερα (61%). Το ποσοστό αυτό, σε συνδυασμό, με το ότι οι επιχειρήσεις παρουσιάζουν πολύ χαμηλό βαθμό ικανοποίησης σε σχέση με τα μέτρα στήριξης για τις ανατιμήσεις και τις αυξήσεις στο κόστος ενέργειας, συνηγορεί – σύμφωνα με το ΙΝΕΜΥ της ΕΣΕΕ στη συνεχή πίεση του επιχειρηματικού κόσμου.

_x000D_

7 στους 10 επιχειρηματίες αγοράζουν σε υψηλότερες τιμές από τους προμηθευτές 

_x000D_

_x000D_

Στο πλαίσιο της ίδιας έρευνας, οι επιχειρηματίες ερωτήθηκαν και για τις αυξήσεις στις τιμές αγοράς των προϊόντων τους από τους προμηθευτές τους. Αυτό που προκύπτει είναι ότι το 73% αγοράζει ήδη σε υψηλότερες τιμές, ενώ για το 19% μέχρι στιγμής στις ίδιες. Ειδικότερα, σε εκείνους που σημειώθηκαν αυξήσεις φαίνεται ότι αυτές κυμαίνονται έως 30%.

_x000D_

Την ίδια ώρα, η πλειονότητα των επιχειρήσεων (71%) δηλώνει πως πρόκειται να συνεχίσει τις προσφορές μετά το πέρας της περιόδου εκπτώσεων, εύρημα που αποτυπώνει την συνεχή προσπάθεια των επιχειρηματιών για την κίνηση της αγοράς με ελκυστικότερες τιμές και την αναστροφή του αρνητικού κλίματος.

_x000D_

Πιο συγκρατημένοι οι καταναλωτές

_x000D_

Το 94% των επιχειρήσεων χαρακτήρισαν τους καταναλωτές πιο συγκρατημένους στις αγορές τους, εύρημα δυσμενέστερο σε σχέση με πέρυσι, όπου αντίστοιχα κυμαινόταν στο 89%. Το γεγονός αυτό, όπως παρατηρεί το Ινστιτούτο, συνηγορεί στην αβεβαιότητα που επικρατεί στην αγορά. Παράλληλα, οι πρόσφατες ανατιμήσεις οι οποίες ιδιαίτερα το τελευταίο διάστημα, φαίνεται να έχουν συρρικνώσει τη δαπάνη των καταναλωτών σε προϊόντα ελαστικής ζήτησης.

_x000D_

 

googlenews

Ακολουθήστε το financialreport.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

close menu