Επιχειρήσεις

LG Hellas: Πώς η ναυτιλία και η αναπαλαίωση σπιτιών συμβάλλουν στις πωλήσεις του 2024

Ο επικεφαλής της LG HEllas Άρης Κουτελός

Μαζί και η αθλητική διοργάνωση του Euro μπορεί να απογειώσει την κατανάλωση και στις premium τηλεοράσεις

Υποτονικά ξεκίνησε η φετινή χρονιά σε σύγκριση με το 2023 για τις πωλήσεις των λευκών και μαύρων συσκευών, κυρίως στο καταναλωτικό κομμάτι, ως συνέπεια των υψηλών πωλήσεων της προηγούμενης χρονιάς, οι οποίες είχαν ενισχυθεί και λόγω των επιδοτήσεων που δόθηκαν από το κράτος για αλλαγή ψυγείων και συσκευών κλιματισμού. Ωστόσο, ο στόχος που θέτει η εταιρεία για το σύνολο των προϊόντων της είναι ια εφέτος ανώτερος του 2023, που ήταν η καλύτερη χρονιά εδώ και πολλά χρόνια. Σε αυτό αναμένεται να βοηθήσει το ευρωπαϊκό πρωτάθλημα ποδοσφαίρου και η ανάκαμψη σε ορισμένες κατηγορίες προϊόντων.

Σύμφωνα με τον country managing director της LG Hellas,  Άρη Κουτελό, η περασμένη χρονιά ήταν η καλύτερη των τελευταίων 15 ετών για το ελληνικό παράρτημα της εταιρείας ηλεκτρικών ειδών από τη Νότια Κορέα. Μάλιστα η ελληνική αγορά σημείωσε την καλύτερη επίδοση ανάμεσα στις χώρες της Ευρώπης: Ο κύκλος εργασιών για το 2023 έκλεισε στα 175 εκατ. ευρώ, αυξημένος κατά 8% από αυτόν του 2022, όταν είχε αγγίξει τα 162 εκατ. ευρώ.

Από αυτά, σύμφωνα με όσα ανέφερε στο financialreport.gr ο εμπορικός διευθυντής της εταιρείας Mανθος Πάγκαλος, τα 100 εκατ. ευρώ προκύπτουν από το καταναλωτικό κομμάτι και τα υπόλοιπα από το επαγγελματικό, ιδίως από επιχειρήσεις που συνδέονται με τον τουρισμό, οι οποίες αγόρασαν συστήματα επαγγελματικού κλιματισμού και οθόνες για τα δωμάτια των ξενοδοχείων.

Οι προσδοκίες συνολικά για το 2024 και για όλα τα προϊόντα τοποθετούν τον στόχο των πωλήσεων μεταξύ 190 και 200 εκατ. ευρώ «ένας δύσκολο στόχος, αλλά βάζουμε ψηλά τον πήχη», όπως ανέφερε ο κ. Κουτελός.

Σύμφωνα με τον ίδιο, αυτή η αύξηση θα προκύψει από την ανοδική πορεία των premium οθονών της LG, καθώς ευνοεί και η συγκυρία του ευρωπαϊκού πρωταθλήματος ποδοσφαίρου (Euro). “Μπορεί η Ελλάδα να μην πέρασε στα προκριματικά,  αλλά η εμπειρία έχει δείξει ότι όταν υπάρχουν τέτοιες διοργανώσεις, οι πωλήσεις ειδικά των τηλεοράσεων αυξάνονται”,  εξηγεί ο επικεφαλής της εταιρείας στην Ελλάδα.

Αντλίες θερμότητες το επόμενο next big thing 

Το 2023, παρά το ότι ήταν η καλύτερη χρονιά, ήταν ένα έτος στο οποίο σημειώθηκε πτώση στην πώληση αντλιών θερμότητας, που θεωρούνται από πολλούς το next big thing τόσο στην ψύξη όσο και στη θέρμανση. “Αυτό ωστόσο θεωρούμε ότι θα αντιστραφεί το 2024, βλέπουμε ήδη ανοδική πορεία” αναφέρει ο επικεφαλής της LG Hellas.

Το γιατί το σημειώνει στο financialreport.gr o κ. Πάγκαλος: “Αυτό που βλέπουμε τον τελευταίο καιρό και θεωρούμε ότι θα έχουμε ωφέλεια από αυτό σαν τάση, είναι η επιστροφή στα παλιά σπίτια του κέντρου της Αθήνας, τα οποία οι νέοι ιδιοκτήτες τους αναπαλαιώνουν και διαμένουν εκεί αντί για να τα ενοικιάσεων σε άλλους. Βλέπουμε ακόμα πια και στελέχη πολυεθνικών να ανακαινίζουν σπίτια στα Πατήσια και να μένουν εκεί. Ως εκ τούτου επιθυμούν να τα εφοδιάσουν με ο,τι καινούργιο υπάρχει, ειδικά όσον αφορά ψύξη και θέρμανση. Σε αυτή τη λογική θεωρούμε ότι αυτός είναι ένας τομέας που θα πάει πολύ καλά, δεδομένου ότι είναι και συμβατός και με την ”πράσινη λογική” στην οποία οδηγούμαστε”.  

Ανοίγει η ναυτιλία, ωφελούνται τα ηλεκτρικά

Σε αυτό το πλαίσιο, η LG έχει να επωφεληθεί και από τη ναυτιλία και από το γεγονός ότι περισσότερα πλέον πλοία ναυπηγούνται στην Ελλάδα.

Κατά όσα ανέφερε ο κ. Κουτελός, το γεγονός ότι πλέον ανακατασκευάζονται όλο και περισσότερα πλοία στα ελληνικά ναυπηγεία, αυξάνει και τις πωλήσεις στον επαγγελματικό κλιματισμό.

Ένας άλλος παράγοντας, ο οποίος θα συνεχίσει να διαδραματίζει σημαντικό ρόλο στην θετική διαδρομή των πωλήσεων Β2Β και για το 2024 θα είναι ο τουρισμός, ειδικότερα στο κομμάτι των επαγγελματικών οθονών και κλιματισμού.

Παράλληλα, ένα άλλο μεγάλο project το οποίο θα συμβάλλει στην αύξηση των εσόδων της εγχώριας LG και για το 2024 είναι και η σύμπραξη με το Δημόσιο για την τοποθέτηση διαδραστικών οθονών στα σχολεία, κάτι το οποίο συνεχίζεται και τη φετινή χρονιά.

Η LG Electronics Hellas είχε συμμετάσχει, ήδη, από τις αρχές τoυ 2023, στον δημόσιο διαγωνισμό του Υπουργείου Παιδείας για την τοποθέτηση 36.000 interactive boards (διαδραστικούς πίνακες) για ισάριθμές τάξεις σχολείων σε όλη την Ελλάδα, μια διαδικασία, η οποία έτρεξε ήδη από το πρώτο εξάμηνο του 2023 τόσο στο δημόσιο, όσο και στον ιδιωτικό τομέα. Συνεχίζεται, δε, μέχρι και σήμερα σε κάποιες περιοχές της χώρας.

Η εταιρεία είχε λάβει μέρος στην παράδοση των διαδραστικών πίνακων μαζί με άλλες γνωστές εταιρείες τεχνολογίας, συμβάλλοντας στην τοποθέτηση συνολικά 36.000 interactive boards στα σχολεία της χώρας.

Σύμφωνα με πληροφορίες, το εν λόγω έργο με τίτλο: «Προμήθεια και εγκατάσταση διαδραστικών συστημάτων μάθησης» είχε ενταχθεί στο πλαίσιο του Εθνικού Σχεδίου Ανάκαμψης και Ανθεκτικότητας «Ελλάδα 2.0», με στόχο την υποστήριξη του ψηφιακού μετασχηματισμού της εκπαίδευσης και αφορούσε σε προμήθεια διαδραστικών συστημάτων μάθησης.

Πάντως, το επόμενο βήμα για την LG Hellas συνιστά η μετάβασή της από τις τηλεοράσεις λίγων ιντσών, στις πολύιντσες, πιο premium κατασκευές, οι οποίες θα συνοδεύονται και soundbars τελευταίας τεχνολογίας, αφήνοντας για τους ανταγωνιστές τις πιο μικρές οθόνες. Σε αυτό το πλαίσιο, η έμφαση θα δοθεί εκεί τους επόμενους μήνες, με τις ρομποτικές κατασκευές, στις οποίες η εταιρεία είχε αναφερθεί στο παρελθόν, ειδικά στο B2B κομμάτι, να περιμένουν λίγο ακόμα.

Μαρία Μπακοπούλου 

[email protected]

googlenews

Ακολουθήστε το financialreport.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

close menu