Πρόσωπα

Lego: Το τουβλάκι που θέλει να γίνει τόσο μεγάλο όσο η Disney!

O Thomas Kristiansen, που πήρε τα κλειδικά της Lego, από τον πατέρα του Kjeld Kirk Kristiansen και κύριο εκπρόσωπο της οικογένειας για σχεδόν μισό αιώνα

Τα αυξανόμενα έσοδα από τα παιχνίδια, τις ταινίες και τα θεματικά πάρκα φέρνουν μεγάλες φιλοδοξίες στην οικογενειακή επιχείρηση

Η Lego, μπορείι να ακύρωσε το σχέδιο για να κάνει οικολογικά τουβλάκια λόγω κόστους, αλλά ουσιαστικά μόνο με αυτό το προϊόν σε ατελείωτες εκδοχές, έχει ξεπεράσει τη Mattel και Hasbro – τις εισηγμένες αμερικανικές εταιρείες με εκατοντάδες διαφορετικές επωνυμίες παιχνιδιών – και έχει γίνει μακράν ο μεγαλύτερος κατασκευαστής παιχνιδιών στον κόσμο σε πωλήσεις και κέρδη!

Πρόσφατα, η Lego ολοκλήρωσε αθόρυβα μια μετάβαση στην οικογενειακή της ιδιοκτησία. Ο Kjeld Kirk Kristiansen, πρώην διευθύνων σύμβουλος της Lego και κύριος εκπρόσωπος της οικογένειας για σχεδόν μισό αιώνα, “έδωσε τα κλειδιά” στον υιο του Thomas, την τέταρτη γενιά που διοικεί τη Lego στη μικρή πόλη Billund της Δανίας.

«Οι φιλοδοξίες μας είναι μεγάλες υψηλές, θέλουμε τα παιχνίδια μας να έχουν απήχηση σε κάθε παιδί», λέει ο Thomas Kristiansen.
Την ίδια στιγμή που η παγκόσμια αγορά παιχνιδιών έχει εδώ και πολύ καιρό μικρή ή καθόλου ανάπτυξη καθώς τα παιδιά φαίνεται να προτιμούν πλέον τις ψηφιακές συσκευές για παιχνίδι και ψυχαγωγία, η δανική εταιρεία βρίσκεται σε καλή οικονομική κατάσταση με πωλήσεις και καθαρά κέρδη υπερεπταπλάσια από το 2006.

Η Lego δεν είναι πλέον καθαρά εταιρεία κατασκευής παιχνιδιών. Τα προϊόντα της εμφανίζονται σε τηλεοπτικές εκπομπές, ταινίες, εφαρμογές και βόλτες σε θεματικά πάρκα, με ιστορίες που απευθύνονται σε αγόρια, κορίτσια και, όλο και περισσότερο, σε ενήλικες.

Τα έσοδά της — συμπεριλαμβανομένων των θεματικών πάρκων Legoland, που ελέγχονται χωριστά από την Kirkbi — είναι σχεδόν τόσο υψηλά όσο της Mattel και της Hasbro μαζί. Για πολλούς εντός και εκτός της εταιρείας, ο πιο προφανής αντίπαλος είναι πλέον η πολύ μεγαλύτερη Disney.
«Πρέπει να δούμε τους εαυτούς μας ως εταιρεία ψυχαγωγίας. Τα χαρακτηριστικά της επωνυμίας μας μοιάζουν πολύ περισσότερο με τη Disney, παρά με οποιονδήποτε πιο παραδοσιακό ανταγωνιστή παιχνιδιών», λέει ο Niels Christiansen, διευθύνων σύμβουλος της Lego που δεν έχει σχέση με την ιδρυτική οικογένεια.

Η Lego γιόρτασε τα 90 της χρόνια ως εταιρεία το 2022, αλλά μπήκε στα γνωστά πλαστικά τουβλάκια μόλις τη δεκαετία του 1950, έχοντας ξεκινήσει με ξύλινα παιχνίδια. Η δυναμική του παιχνιδιού συνίσταται στο ότι όλα τα τουβλάκια του είναι συμβατά με τα άλλα, ανεξάρτητα από τη δεκαετία στην οποία κατασκευάστηκαν.

Ο Christiansen λέει ότι η Lego στοχεύει να προσεγγίσει παιδιά σε όλο τον κόσμο, ενώ κύριος στόχος αποτελεί τον τελευταίο καιρό η Κίνα, με καταστήματα και θεματικά πάρκα που έχουν σχεδιαστεί ειδικά για τα παιδιά της χώρας.

Ο νέος διευθύνων σύμβουλος τονίζει ότι το διοικητικό συμβούλιο της Lego εξακολουθεί να αναζητά την κερδοφορία, αλλά είναι πιο πρόθυμο να στηρίξει συνεργάτες και πρωτοβουλίες για την εύρεση πιο πράσινων πλαστικών.

googlenews

Ακολουθήστε το financialreport.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

TAGS:

close menu