Τεχνολογία

Lastmily: Η startup που μειώνει χρόνο και χρήμα στους δρόμους ετοιμάζεται για νέο κύκλο χρηματοδότησης

Ο Θεοχάρης Θεοδωρίδης, είχε την ιδέα και ξεκίνησε την υλοποίηση της Lastmily σε ένα γκαράζ στη Θεσσαλονίκη, μετά από μια συζήτηση με ιδιοκτήτη εταιρείας ταχυμεταφορών

Συζητά συμφωνία από μεγάλο fund η οποία θα της επιτρέψει ενίσχυση του αναπτυξιακού της μοντέλου

Τον τρίτο χρόνο λειτουργίας της κλείνει στις αρχές του 2024 η startup εταιρεία με την επωνυμία Lastmily, η οποία, ιδρύθηκε την περίοδο της πανδημίας, φιλοδοξώντας να προσφέρει στους πελάτες της τη βέλτιστη διαδρομή κυκλοφορίας στους δρόμους των μεγάλων και πόλεων όπως για παράδειγμα της Αθήνας και της Θεσσαλονίκης. Και όχι βέβαια, μόνο σε αυτές.
Στόχος είναι οι εταιρείες που κάνουν χρήση της πλατφόρμας να κερδίζουν καθημερινά έως και 40% περισσότερο χρόνο μετακίνησης και χρήματος, μέσω εξοικονόμησης βενζίνης και λοιπών δαπανών στους δρόμους μεγάλης κυκλοφορίας.

Πρόκειται για μια πλατφόρμα τεχνητής νοημοσύνης η οποία λαμβάνει υπόψη της στοιχεία της κάθε επιχείρησης, όπως οδηγοί, οχήματα, τύποι οχημάτων, την κίνηση στους δρόμους, κλεισίματα δρόμων και φυσικά τις ανάγκες τους για παραδόσεις – παραλαβές με όποιες ιδιαιτερότητες έχουν αυτές, δηλαδή τον όγκο, το βάρος και τη χρονική δέσμευση αποστολής.

Κατά όσα αναφέρονται από την εταιρεία αρκεί ένα κλικ και διαμορφώνεται το βέλτιστο δίκτυο διανομής, δηλαδή το τι πρέπει να κάνει ο κάθε οδηγός από την αρχή έως το τέλος της ημέρας, ώστε να πετύχει το χαμηλότερο κόστος με την μεγαλύτερη απόδοση. Όσο οι οδηγοί διανέμουν μέσω της mobile εφαρμογής, η διοίκηση της εταιρείας έχει όλα τα εργαλεία για να διαχειρίζεται το last mile τμήμα, βλέποντας σε πραγματικό χρόνο τους οδηγούς, τη διαχείριση αποστολών, την πρόσθεση αποστολών μέσα στην ημέρα κ.α. ενώ οι παραλήπτες έχουν live tracking του οδηγού με την αποστολή τους.

Η τριετία αυτή αναμένεται να κλείσει θετικά. Σύμφωνα με πληροφορίες του Financialreport.gr, η Lastmily βρίσκεται, τις τελευταίες εβδομάδες του 2023 σε συζητήσεις για να κλείσει συμφωνία για χρηματοδότηση από μεγάλο fund, η οποία θα της επιτρέψει την επέκταση και περαιτέρω ανάπτυξη.

Εξάλλου, κατά πηγές από τη διοίκηση, ο επόμενος στόχος είναι η εξωστρέφεια και η συνεργασία της Lastmily με εταιρείες του εξωτερικού.

Η εν λόγω πλατφόρμα, ακριβώς λόγω του ό,τι ιδρύθηκε εν μέσω κορονοιού απευθύνεται κυρίως και στις υπηρεσίες που ‘’άνθισαν’’ και εξακολουθούν να ανθίζουν εν μέσω Covid, δηλαδή εταιρείες courier και Logistics, τροφοδοσίας, groceries και delivery φαγητού.

Οι πελάτες

Σε αυτή τη φάση, η Lastmily έχει συνεργασίες με κάποια από τα πιο μεγάλα ονόματα courier και logistics στην Ελλάδα όπως Easy Mail, Speedex και Ορφεύς Βεϊνόγλου, ενώ το 2024 συζητά να προσθέσει και κάποιες ακόμα στο χαρτοφυλάκιό της.

Σύμφωνα με τα όσα αναφέρουν τα στελέχη της Lastmily, μέσω της χρήσης της μειώνονται αφενός τα χιλιόμετρα που δυανύονται καθημερινά αλλά και τα χρησιμοποιούμενα οχήματα. Οι οδηγοί κάνουν τις βέλτιστες διαδρομές καθημερινά καταφέρνοντας περισσότερες παραδόσεις στον ίδιο χρόνο, ενώ ο σχεδιασμός των δρομολογίων πλέον γίνεται με ένα κλικ, σε δευτερόλεπτα, μειώνοντας τα ρίσκα λανθασμένων αποφάσεων.
Παράλληλα, γίνεται ακόμα πιο εύκολα η εκπαίδευση νέων οδηγών, καθώς όπως αναφέρεται στο site της εταιρείας, λόγω της ευκολίας που παρέχει η εφαρμογή, οι νέοι οδηγοί είναι απόλυτα παραγωγικοί από την πρώτη ημέρα.
Όλα γίνονται δια μέσω της πλατφόρμας και μειώνεται σημαντικά η ανάγκη για επικοινωνία και έλεγχο, ενώ λόγω της live ενημέρωσης της πλατφόρμας, αλλά και της αλλαγής διαδρομών σε πραγματικό χρόνο, μειώνονται σε σημαντικό βαθμό τα τηλέφωνα μεταξύ εταιρείας οδηγών και παραληπτών.

Ίδρυθηκε μέσα σε ένα… γκαράζ

Η έναρξη της ιστορίας της Lastmily θυμίζει λίγο αυτές που ακούμε κατά καιρούς για μεγάλες εταιρείες τεχνολογίας που ιδρύθηκαν από μια φιλική παρέα σε ένα σπίτι και κατέληξαν σε μεγάλες πολυεθνικές.

Σύμφωνα με τον συνιδρυτή της, Δημήτρη Στρατάκη (είναι και CEO της εταιρείας σνακ Unismack), η ιδέα της Lastmily γεννήθηκε και ξεκίνησε να υλοποιείται από τον ιδρυτή της Θεοχάρη Θεοδωρίδη σε ένα γκαράζ στη Θεσσαλονίκη, μετά από μια συζήτηση με ιδιοκτήτη εταιρείας ταχυμεταφορών.

Τότε ήταν που ξεκίνησε να βάζει τα θεμέλια για τον σχεδιασμό της, ενώ λίγους μήνες μετά ήταν στον διαδικτυακό αέρα προκειμένου να μπορεί να προχωρήσει σε συνεργασίες με εταιρείες που διέθεταν τμήματα παράδοσης μέσα σε πολύ λίγο χρονικό διάστημα όπως εταιρείες courier, delivery κλπ.
Σημειώνεται ότι η ελληνική αγορά παραδόσεων και συγκεκριμένα το last mile delivery συγκεντρώνει πλέον μεγάλες επενδύσεις και στην ελληνική αγορά.

Στο πλαίσιο πρόσφατου συνεδρίου για το e-commerce, ο Βασίλειος Ζεϊμπέκης, πρόεδρος της Ελληνικής Εταιρείας Logistics, επεσήμανε ότι τα city logistics είναι ένα πολύ σημαντικό θέμα και ήρθε αίφνης στην επικαιρότητα μετά την πανδημία.

Σύμφωνα με τον ίδιο «η πανδημία έφερε αλλαγές στα city logistics. Υπάρχουν πλέον πολυκαναλικοί τρόποι παράδοσης και προκλήσεις για τις ίδιες τις εταιρείες που παρέχουν υπηρεσίες μεταφοράς και διανομής» σημείωσε ο κ. Ζεϊμπέκης, προσθέτοντας ότι έχει αυξηθεί σημαντικά το κόστος στη διανομή.
Για το στέλεχος, οι προκλήσεις για το last mile delivery και για το 2024 είναι η αύξηση του αστικού πληθυσμού, η οργάνωση των μεταφορικών διαδρομών μέσα στην πόλη, η αειφορία, η ασφάλεια, το ωράριο παραδόσεων κ.α.

googlenews

Ακολουθήστε το financialreport.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

close menu