Η προκήρυξη του διαγωνισμού θα γίνει με τη μέθοδο ΣΔΙΤ και το έργο θα ξεπεράσει τα 250 εκατ. ευρώ – Μεγάλο ερώτημα η μετακίνηση προς αυτό των 14.000 εργαζομένων στο Δημόσιο, αλλά και των πολιτών προς τις υπηρεσίες που θα στεγάζει
Επιταχύνονται οι διαδικασίες για τη δημιουργία του κυβερνητικού πάρκου στη Δάφνη, στο οικόπεδο του πρώην εργοστασίου της ΠΥΡΚΑΛ όπου θα στεγαστούν εννέα υπουργεία τα οποία θα αποχωρήσουν από το κέντρο της Αθήνας.
Το σχέδιο ενός «κυβερνητικού πάρκου» στην περιοχή του Δήμου Δάφνης-Υμηττού, με τη μετεγκατάσταση δημοσίων υπηρεσιών από το ευρύτερο κέντρο της Αθήνας, χωλαίνει μέχρι στιγμής στο κυκλοφοριακό πρόβλημα που θα δημιουργήσει καθώς θα υπάρχει απαγόρευση της ελεύθερης στάθμευσης στην περιοχή, μείωση των βασικών οδών σε μια λωρίδα κυκλοφορίας κ.ά. ώστε να υποχρεωθούν να μετακινηθούν με τις συγκοινωνίες ή με ποδήλατο.
Από τους 14.013 απασχολουμένους στις υπηρεσίες του Δημοσίου που προτείνεται να μετεγκατασταθούν, οι 3.145 κατοικούν στον Δήμο Αθηναίων. Ακόμα 460 κατοικούν στο Χαλάνδρι, 446 στην Ηλιούπολη, 422 στην Αγία Παρασκευή, 422 στη Νέα Σμύρνη, 383 στο Μαρούσι, 373 στο Περιστέρι, 366 στη Γλυφάδα, 339 στον Βύρωνα, 339 στην Καλλιθέα. Μόλις 95 κατοικούν στον Υμηττό, όπου βρίσκεται η ΠΥΡΚΑΛ. Να σημειωθεί ότι η στρατηγική μελέτη περιβαλλοντικών επιπτώσεων (ΣΜΠΕ), μέρος της οποίας είναι η κυκλοφοριακή μελέτη, δεν έχει καμία πρόβλεψη για την επίπτωση που θα έχει η μετακίνηση του χώρου εργασίας 14.000 ανθρώπων στην αγορά κατοικίας του Δήμου Δάφνης-Υμηττού.
Οι συναλλασσόμενοι (με φυσική παρουσία) στις δημόσιες υπηρεσίες που πρόκειται να μετακινηθούν υπολογίζονται στους 1.000 ημερησίως, εκ των οποίων το 48% χρησιμοποιεί ιδιωτικό αυτοκίνητο και 22% συγκοινωνία. Ωστόσο εκτιμάται ότι ο αριθμός τους θα μειωθεί όσο προχωράει η ψηφιοποίηση των υπηρεσιών.
Ως κύριο τρόπο αποτροπής της δημιουργίας κυκλοφοριακού χάους στην περιοχή του Υμηττού, η μελέτη προβλέπει «την αλλαγή του προτύπου των μετακινήσεων, με έμφαση σε μέσα βιώσιμης κινητικότητας».
Έτσι προτείνει την «εξάντληση των περιθωρίων βελτίωσης της χωρητικότητας του βασικού οδικού δικτύου (Λ. Βουλιαγμένης, Λ. Ηλιουπόλεως) για τις υπερτοπικές μετακινήσεις» και την ανακατασκευή των «συλλεκτηρίων» οδών, που συνδέουν τις βασικές αρτηρίες με την περιοχή της ΠΥΡΚΑΛ διατηρώντας μόνο μια λωρίδα κυκλοφορίας. Επίσης προτείνεται η (ήδη θεσμοθετημένη) πεζοδρόμηση τμήματος της λεωφόρου Ηλιουπόλεως και η υπογειοποίηση τμήματος της λεωφόρου Βουλιαγμένης. Κάτι που μοιάζει με «σχέδια επί χάρτου».
Εντυπωσιακή επίσης είναι η απουσία οποιασδήποτε πρόβλεψης ή μέτρου για την επίπτωση που θα έχει η αποχώρηση εννέα υπουργείων από το κέντρο της Αθήνας.
Σε κάθε περίπτωση παραμένουν οι ενστάσεις φορέων πολιτών της Δάφνησ και των όμορων δήμων, αλλά και της δημοτικής αρχής της πρωτεύουσας ως προς τις επιπτώσεις που μπορεί να επιφέρει η βίαιη και πλήρης εκκένωση του Κέντρου από την δημόσια διοίκηση, η οποία δεν έχει τεκμηριωθεί δεόντως ως αναγκαιότητα και δεν έχει μελετηθεί ως προς τις επιπτώσεις της στην αλλοίωση της φυσιογνωμίας του ιστορικού κέντρου της πόλης.
Έγκριση από το ΥΠΕΝ
Πάντως, η νέα εξέλιξη είναι η έγκριση του Ειδικού Πολεοδομικού Σχεδίου από το Υπουργείο Περιβάλλοντος και Ενέργειας που είναι ένα από τα σημαντικά βήματα που απαιτούνται και που θα μας οδηγήσουν στην έναρξη ενός διαγωνισμού με τη μέθοδο της Σύμπραξης Δημόσιου και Ιδιωτικού Τομέα. Το κόστος του έργου σύμφωνα με τις πρώτες εκτιμήσεις θα ξεπεράσει τα 250 εκατ. ευρώ.
Πως θα μετατραπεί η περιοχή
Πρόκειται για έκταση 154,9 στρεμμάτων που καταλαμβάνεται από 93 εγκαταστάσεις (91 από αυτά κτήρια) συνολικής κάλυψης 68.084,95 τ.μ. και δόμησης 88.670,7 τ.μ. Από τα σημερινά κτίρια θα διατηρηθούν τα 47.704 τ.μ., τα οποία καλύπτουν επιφάνεια 27,7 περίπου στρεμμάτων
Με την πρόταση ανάπτυξης ο αριθμός των κτηρίων θα ανέρχεται σε 30, εκ των οποίων τα 5 αποτελούν νέα κτήρια, ενώ τα υπόλοιπα 25 διατηρούνται και προστατεύονται.
Η συνολική κάλυψη θα ανέρχεται σε 45.257τ.μ. και η συνολική δόμηση σε 148.704 τ.μ. εκ των οποίων τα 98.000 θα αφορούν στα 5 νέα κτήρια.
Νέα δόμηση 98.000τ.μ. με συνολική επιπλέον κάλυψη 17,6 περίπου στρεμμάτων.
Όπως αναφέρεται, τα νέα κτήρια οφείλουν να τηρούν απόσταση μεγαλύτερη των 20 μέτρων από το όριο της ιδιοκτησίας-ακινήτου. Η ζώνη αυτή έχει σκοπό να απαλείψει την σημερινή κατάσταση του οπτικού και λειτουργικού φράγματος λόγω της ύπαρξης του περιμετρικού τοίχου.
Σε όλα τα κτίρια προβλέπεται η λειτουργία δύο υπόγειων χώρων στάθμευσης συνολικής δυναμικότητας 2.000 θέσεων που θα καλύψουν τις ανάγκες σε στάθμευση για τις νέες λειτουργίες σε συνδυασμό με την αναβάθμιση των συγκοινωνιακών συνδέσεων της περιοχής (απευθείας υπόγεια σύνδεση με σταθμό «Δάφνη», αύξηση λεωφορειακών γραμμών που διέρχονται από την περιοχή επέμβασης).
Οι χώροι αυτοί μπορούν να αναπτύσσονται και κάτω από κοινόχρηστους και ελεύθερους χώρους αστικού πρασίνου, όχι όμως κάτω από διατηρητέα κτίσματα για την προστασία τους.
Τέλος, εντός των κοινόχρηστων χώρων αλλά και εντός του Ελεύθερου Χώρου Αστικού Πρασίνου υπάρχουν και διατηρούνται κτήρια σημαντικού αρχιτεκτονικού αποτυπώματος και ενδιαφέροντος που θα λάβουν χρήσεις κοινωφελών δραστηριοτήτων, χώρων συνάθροισης κοινού και καθημερινών εξυπηρετήσεων.
ΕΙΔΗΣΕΙΣ ΣΗΜΕΡΑ:
- ΕΛΣΤΑΤ: Αναιμική αύξηση 0,4% του τζίρου στο λιανεμπόριο τον Σεπτέμβριο και 0,8% το γ΄τρίμηνο
- Εμπορικός στόλος: Αύξηση 0,4% στη δύναμή του τον Σεπτέμβριο
- Θεοδωρικάκος: “Ελεγχοι σε περισσότερες από 100 αλυσίδες καταστημάτων”
- MicroSmart ΑΕ – Μικροπιστώσεις: Πιστοποιημένη με τον Ευρωπαϊκό Κώδικα Δεοντολογίας
- ΜΕΤΚΑ: Ζήτησε και πήρε παράταση 18 μηνών για την «Παράκαμψη της Χαλκίδας» των 210 εκατ. ευρώ
- Μήνυση Λινού σε Πολάκη για συκοφαντική δυσφήμιση
- Απεργούν οι εργαζόμενοι σε καζίνο στο …Las Vegas
- Βουλή: Και επίσημα αξιωματική αντιπολίτευση το ΠΑΣΟΚ με 31 βουλευτές
Ακολουθήστε το financialreport.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις