Η τελευταία αύξηση είχε γίνει το 2010, δηλαδή πριν από 14 χρόνια, σύμφωνα με την Ομοσπονδία Αστικών Συγκοινωνιών
Αύξηση των εισιτηρίων στα ΚΤΕΛ κατά 9% προέκυψε από τις διαπραγματεύσεις της Πανελλήνιας Ομοσπονδίας Αστικών Συγκοινωνιών (ΠΟΑΣ) με το υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών. Στην ανακοίνωσή της η Ομοσπονδία επισημαίνει ότι για 14 χρόνια δεν είχαν αλλάξει οι τιμές στα εισιτήρια, με τα κατά τόπους ΚΤΕΛ να απορροφούν όλα τα επιπλέον κόστη που προκύπτουν μεταξύ άλλων και από τις αυξήσεις στα καύσιμα.
«Η τελευταία αύξηση έγινε το 2010, δηλαδή πριν από 14 χρόνια τότε που το μεταφορικό και λειτουργικό κόστος ήταν πολύ πιο χαμηλό σε σχέση με σήμερα», αναφέρει στην ανακοίνωση.
H ανακοίνωση ΠΟΑΣ για τα ΚΤΕΛ και την αύξηση στα εισιτήρια
Έπειτα από 14 ολόκληρα χρόνια τροποποιήθηκε η υπ’ αριθ. Β/οικ.69088/4971/15/2015 υπουργική απόφαση «Καθορισμός των κομίστρων των αστικών και υπεραστικών ΚΤΕΛ και ΚΤΕΛ Α.Ε. της χώρας» και επέρχεται μία ήπια αύξηση στην τιμή του κομίστρου.
Η διοίκηση της ΠΟΑΣ κατέληξε σε συμφωνία με το υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών για αύξηση κατά 0,10 λεπτά, δηλαδή 9% στις τιμές των εισιτηρίων, όπως αναγράφεται ρητώς στο ΦΕΚ Β΄7141/20/12/2023 που δημοσιεύτηκε. Η τελευταία αύξηση έγινε το 2010, δηλαδή πριν από 14 χρόνια τότε που το μεταφορικό και λειτουργικό κόστος ήταν πολύ πιο χαμηλό σε σχέση με σήμερα.
Μιχάλης Σακελλαρίου (ΚΤΕΛ Λάρισας): Μικρή αύξηση στα εισιτήρια που δεν επιλύει τα συσσωρευμένα προβλήματα
Για την αύξηση κατά 9% στα εισιτήρια των ΚΤΕΛ ο Μιχάλης Σακελλαρίου, πρόεδρος της Πανελλαδικής Ομοσπονδίας Αστικών Συγκοινωνιών (ΠΟΑΣΥ) και πρόεδρος/Διευθύνων Σύμβουλος του Αστικού ΚΤΕΛ Λάρισας δήλωσε: «Το κοινωνικό έργο των ΚΤΕΛ συνεχίστηκε παρά τις αντίξοες συνθήκες που ενέσκηψαν όλα αυτά τα χρόνια. Απορροφήσαμε ως Αστικά ΚΤΕΛ όλους τους οικονομικούς κραδασμούς που προκάλεσαν οι αλλεπάλληλες οικονομικές και υγειονομικές κρίσεις, σεβόμενοι πρώτα από όλα την κοινωνία και το επιβατικό μας κοινό».
Και πρόσθεσε: «Πλέον, με το μεταφορικό έργο να έχει μειωθεί εξαιτίας του κορονοϊού, τις πληθωριστικές τάσεις να πιέζουν, το ενεργειακό κόστος να έχει εκτοξευτεί, κρίνεται όχι μόνο η βιωσιμότητα της ανάπτυξης, των νέων επενδύσεών μας προς όφελος του επιβατικού κοινού, αλλά και η ίδια η επιβίωση των ΚΤΕΛ πανελλαδικά. Πρόκειται ωστόσο για μία μικρή αύξηση που δεν επιλύει τα συσσωρευμένα προβλήματα, αλλά καλύπτει μακροπρόθεσμα ένα μέρος από τις πάγιες και διαρκείς ανάγκες των λειτουργικών εξόδων μας. Οι συζητήσεις με τον υπουργό Υποδομών και Μεταφορών Χρήστο Σταϊκούρα και την υφυπουργό Χριστίνα Αλεξοπούλου ήταν εποικοδομητικές και σε αμοιβαίο κλίμα κατανόησης».
Εξήγησε, επίσης, πώς κατέληξαν οι δύο πλευρές στη συμφωνία για την αύξηση των τιμών στα εισιτήρια των ΚΤΕΛ: «Παραθέσαμε αναλυτικά παραδείγματα με το πλάνο κάλυψης του κόστους λειτουργίας μας (καύσιμα, ανταλλακτικά, συντήρηση, ασφάλιστρα, μισθοδοσίες προσωπικού, εισφορές κ.λπ.) από το 2010 οπότε και παρέμεινε σταθερή η τιμολογιακή πολιτική μας μέχρι σήμερα, στο οποίο αποτυπώνονταν -βάσει υπολογισμών- ότι η αύξηση θα έπρεπε να ανέλθει στο 38%. Παρ’ όλα αυτά καταλήξαμε και συμφωνήσαμε σε μία ήπια αύξηση, αντιλαμβανόμενοι πλήρως την καθημερινότητά του πολίτη».
Και ξεκαθάρισε: «Δεν θέλουμε να επιβαρύνουμε τον οικογενειακό προϋπολογισμό, αλλά πρέπει να συνεχίσουμε να παρέχουμε αξιόπιστες υπηρεσίες στο επιβατικό κοινό, να διασφαλίζουμε ότι οι μετακινήσεις εκτελούνται σε υψηλά standards, ώστε το αστικό λεωφορείο να παραμείνει το πιο δημοφιλές μεταφορικό μέσο».
Τι ισχύει στα ΚΤΕΛ με τις μηνιαίες και τις ετήσιες κάρτες
Στην ανακοίνωσή της η Πανελλήνια Ομοσπονδία Αστικών Συγκοινωνιών (ΠΟΑΣΥ) διευκρινίζει ότι δεν αυξάνεται η τιμή των μηνιαίων και ετήσιων καρτών απεριορίστων διαδρομών στα ΚΤΕΛ.
Παράλληλα, συνεχίζονται οι προσφορές των πακέτων εισιτηρίων (10+1 δώρο). Επίσης, δεν αλλάζει η τιμή των εισιτηρίων όταν αυτά εκδίδονται από τον οδηγό εντός του λεωφορείου ΚΤΕΛ, κατά τη διάρκεια της προκαθορισμένης διαδρομής.
ΕΙΔΗΣΕΙΣ ΣΗΜΕΡΑ:
- Χρηματιστήριο: Ανακατάληψη των 1.400 μονάδων, «αδύναμος κρίκος» οι τράπεζες – Δυνατά ο ΟΠΑΠ με +3,27%
- Bosch: Προχωράει σε 5.500 απολύσεις εν μέσω κρίσης στη γερμανική αυτοκινητοβιομηχανία
- ΟΤΕ: Αγορές μετοχών αξίας 6,15 εκατ. ευρώ
- Οι Σαουδάραβες στην Αθήνα για το ελληνικό φάρμακο
- CEPE: Οι δασμοί στις εισαγωγές Κίνας θα επηρεάσουν την ανταγωνιστικότητα της βιομηχανίας χρωμάτων της ΕΕ
- Αναβλήθηκε η δίκη της Ειρήνης Μουρζούκου για συκοφαντική δυσφήμιση
- Q&R: Σε πρώιμες επαφές με εταιρείες για το ενδεχόμενο εξαγοράς
- Πως θα δουλέψουν τα εμπορικά καταστήματα στις εορτές των Χριστουγέννων και της Πρωτοχρονιάς
Ακολουθήστε το financialreport.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις