Διεθνή

Κρουαζιέρες με επιβάτες Α΄ και… Β’ κατηγορίας (ανεμβολίαστους)

Το κρουαζιερόπλοιο Freedom of the Seas της Royal Carribean των 4.275 επιβατών ξεκίνησε και πάλι τις κρουαζιέρες. Οι επιβάτες που θα μπορούν να απολαμβάνουν το ταξίδι Μαϊάμι-Μπαχάμες θα διαχωρίζονται σε δύο κατηγορίες:

Όσοι έχουν εμβολιαστεί κατά του κορωνοϊού και όσοι παραμένουν ανεμβολίαστοι. Οι εμβολιασμένοι επιβάτες, που θα φέρουν ειδικό βραχιολάκι θα μπορούν να κυκλοφορούν ελεύθερα στο πλοίο. Οι ανεμβολίαστοι δε θα μπορούν να επισκεφτούν καν το sushi bar, το spa ή το καζίνο.

Το αποκαλούμενο και Freedom είναι το πρώτο πλοίο που βάζει πλώρη από τις ΗΠΑ χωρίς απαίτηση πλήρως εμβολιασμένων επιβατών. 

Πάντως, ο διαχωρισμός των επιβατών σε δύο κατηγορίες αποτελεί τον χειρότερο εφιάλτη των κρουαζιερόπλοιων.

Το σύστημα, παρ’ όλα αυτά, έχει αποδειχθεί αναγκαίο. Ακόμη και σε κρουαζιέρες με αυστηρούς και απαράβατους κανόνες εμβολιασμού υπάρχουν ήδη προβλήματα. Στα τέλη Ιουνίου η Royal έπρεπε να πληρώσει για να επαναπατρίσει δύο ανεμβολίαστους νεαρούς  που είχαν θετικά τεστ στον κορωνοϊό, από τις Μπαχάμες. Η γραμμή Celebrity είχε κι αυτή δύο ασυμπτωματικούς (εμβολιασμένους) επιβάτες στο St. Maarten.

Μέτρα δυο ταχυτήτων

Το CDC, το  Κέντρο Ελέγχου και Πρόληψης Νοσημάτων των ΗΠΑ, επιβάλλει τη χρήση μάσκας στους κλειστούς χώρας και απόστασης ασφαλείας στις κρουαζιέρες, αλλά οι εταιρείες έχουν και μερική «λάσκα» όσον αφορά τους περαιτέρω κανόνες. Η λίστα με τα «κόκκινα σημεία» για το Freedom, η οποία δημοσιεύτηκε τον Ιούνιο, είναι μεγάλη. Θα ισχύει για όλα τα ταξίδια του πλοίου τον Ιούλιο όπως και για τα λοιπά τέσσερα κρουαζιερόπλοια της εταιρείας που θα αρχίσουν τα ταξίδια το καλοκαίρι.

Οι επιβάτες οι οποίοι έχουν μια τρύπα στα εισιτήριά τους είναι οι ανεμβολίαστοι, ή αυτοί που απλά δε δέχτηκαν να το αποδείξουν. Οι επιβάτες αυτοί θα παραμένουν σε ένα κατάστρωμα και θα αποκλείονται από τα πιο πολυτελή καταστρώματα που έχουν μέρη όπως το Schooner Bar pub, το κλαμπ Viking Crown, το καζίνο, το μέρος των πλειστηριασμών τέχνης και τα εσωτερικά σολάριουμ και μπαρ. Επίσης, θα μπορούν να χρησιμοποιούν το γυμναστήριο μόνο συγκεκριμένες ώρες. 

Προς το παρόν οι μάσκες θα επιβάλλονται σε εσωτερικούς χώρους, αν και μερικά venues που δέχονται μόνο εμβολιασμένους επιβάτες θα μπορούν να καταργήσουν τον κανόνα.

Ακριβότερα για τους ανεμβολίαστους

Επιπροσθέτως, το ταξίδι θα κοστίσει περισσότερο για τους ανεμβολίαστους. Οποιοσδήποτε επιβάτης άνω των 12 ετών δεν επιδείξει κάρτα εμβολιασμού θα πρέπει να επιδείξει νέο αρνητικό τεστ Covid – 19 τρεις ημέρες πριν την αποχώρηση. Θα πρέπει, επίσης, να πληρώσει για ένα νέο τεστ στην προβλήτα και ένα τρίτο την τελευταία ημέρα της κρουαζιέρας. Το κόστος θα κυμαίνεται μεταξύ 136 δολάρια και 178 δολάρια ανά άτομο.

Η Royal ζητά, επίσης, από τους ταξιδιώτες να προχωρήσουν σε αγορά ταξιδιωτικής ασφάλειας που θα καλύπτει κόστη 25.000 δολάρια ανά ατομική περίθαλψη και 50.000 δολάρια ανά ατομική ιατρική μεταφορά από την 1η Αυγούστου μέχρι το τέλος του 2021. Σε μια κρουαζιέρα μίας εβδομάδας το κόστος αυξάνεται κατά 200 δολάρια για μια οικογένεια τεσσάρων ατόμων.

Πληρότητα μόλις στο 40%…

Για τις εταιρείες κρουαζιέρας οι οποίες έχουν ήδη χάσει δισεκατομμύρια λόγω της πανδημίας, το σύστημα των δύο κλάσεων θα αποτελέσει πρόβλημα για τα έσοδά τους. 

Σύμφωνα με στοιχεία του Bloomberg, το 28,3% των εσόδων της Royal Caribbean το 2019 προερχόταν από καταναλωτικά έξοδα εν πλω. Εάν υπάρξουν πολλοί ανεμβολίαστοι επιβάτες, τα έσοδα αυτά προφανώς θα μειωθούν.

Μέχρι τώρα, πάντως, τα στοιχεία δείχνουν το αντίθετο. Μόλις το 7% των επιβατών της πρώτης κρουαζιέρας του Freedom είναι ανεμβολίαστοι, οι περισσότεροι εξ αυτών παιδιά. Η απώλεια εσόδων εν πλω, βάσει των δεδομένων αυτών, αναμένεται να κυμανθεί κοντά στα 50.000 δολάρια, πολύ μικρό ποσοστό από τα συνολικά 1,5 εκατ. δολάρια εσόδων κάθε ταξιδιού του συγκεκριμένου πλοίου.

Η πληρότητα, όμως, βρίσκεται μόλις στο 40% για να διευκολύνει την τήρηση των αποστάσεων και να δοκιμάσει τα νέα υγειονομικά πρωτόκολλα. Οι εμβολιασμένοι επιβάτες προφανώς δε θα θέλουν να  «ανακατευτούν» με τους ανεμβολίαστους, κάτι που προφανώς και θα μειώσει τις πωλήσεις εισιτηρίων.

Όλα αυτά μόνο σε ό,τι αφορά το Freedom. Κάθε πλοίο, κάθε εταιρεία, κάθε λιμάνι, όλα έχουν τους δικούς τους κανόνες.

 

googlenews

Ακολουθήστε το financialreport.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

close menu