Επιχειρήσεις

Κρητικός: Πάει για 620 εκατ. ευρώ με τουλάχιστον 18% ετήσια ανάπτυξη

Ο Ιανουάριος του 2021 σηματοδοτούσε μία νέα αρχή για την ΑΝΕΔΗΚ Κρητικός. Η μεσαίου βεληνεκούς αλυσίδα που ξεκίνησε από ένα μικρό μπακάλικο που δημιούργησε ο Ανδρέας Κρητικός στην Αίγινα, προχωρούσε τότε στο – κατά πολλούς στην αγορά – αναμενόμενο: στην αποχώρηση από τον όμιλο σούπερ μάρκετ ΕΛΟΜΑΣ, όπου εκείνη τη στιγμή βάσει τζίρου ήταν ο μεγαλύτερος παίκτης. Στο τέλος του 2020 ο κύκλος εργασιών της επιχείρησης ήταν της τάξεως των 355,62 εκατομμυρίων ευρώ. 

_x000D_

Η ανάπτυξη της επιχείρησης συνεχίστηκε με την ΑΝΕΔΗΚ να είναι πλέον αυτόνομη και εκτός ΕΛΟΜΑΣ. Ανάπτυξη που έκτοτε κινείται σε διψήφιο ποσοστό παρά τα ερωτήματα που πολλοί άνθρωποι προερχόμενοι από την αγορά έθεταν για το πώς μπορεί μία επιχείρηση που δεν έχει την ισχύ, την ρευστότητά και το εκτόπισμα μίας μεγάλης αλυσίδας όπως για παράδειγμα ο Σκλαβενίτης, η ΑΒ Βασιλόπουλος, η Lidl, κινείται με τόσο γρήγορους ρυθμούς, προχωρώντας σε διαδοχικές εξαγορές μικρότερων αλυσίδων που τις προσέθεσαν τζίρο και δίκτυο, σε συνδυασμό με την οργανική της ανάπτυξη μέσω της ίδρυσης δικών της καταστημάτων. 

_x000D_

_x000D_

_x000D_
_x000D_
_x000D_
_x000D_
Θα μπορούσε κανείς να χαρακτηρίσει τον Κρητικό – καταχρηστικά μεν αλλά όχι πολύ μακριά από την πραγματικότητα – ως έναν “rock star” του εγχώριου οργανωμένου λιανεμπορίου, κυρίως λόγω των ισχυρών ρυθμών ανάπτυξης τα τελευταία χρόνια. Διότι σε επίπεδο ιδιοκτησίας οι επικεφαλής του ομίλου, Άγγελος, Νεκτάριος και Δημήτρης διατηρούν χαμηλούς τόνους και είναι άνθρωποι που βρίσκονται πάνω από το “μαγαζί” τους σε καθημερινή βάση, δουλεύοντας αθόρυβα. 

_x000D_

_x000D_

Από τα 419 εκατ. ευρώ του 2021 στο μισό δισ. του 2022

_x000D_

_x000D_

_x000D_

_x000D_

_x000D_

Όπως αναφέρουν πηγές της αλυσίδας το 2022, δύο μόλις χρόνια μετά την αποχώρηση από τον όμιλο ΕΛΟΜΑΣ, η ΑΝΕΔΗΚ έφτασε σε ενοποιημένες πωλήσεις 497,6 εκατομμυρίων ευρώ με ανάπτυξη 18,53% σε σύγκριση με το 2021 όταν ο κύκλος εργασιών ήταν 419,8 εκατομμύρια ευρώ.

Για να δικαιολογήσουμε τον χαρακτηρισμό “rock star” θα πρέπει να θυμίσουμε ότι ο Σκλαβενίτης που είχε το αμέσως μεγαλύτερο ποσοστό ανάπτυξης σε επίπεδο ομίλου, το 2022 ενίσχυσε το τζίρο του κατά 12%, φτάνοντας από τα 3,96 δισεκατομμύρια ευρώ του 2021, κοντά στα 4,5 δισεκατομμύρια ευρώ πέρυσι, όπου σε κάθε περίπτωση το μέγεθος της συγκεκριμένης επιχείρησης και το ποσοστό ανάπτυξης αποτελούν από μόνα τους είδηση. Τρίτη επιχείρηση από πλευράς ποσοστού ανάπτυξης ήταν ο όμιλος Metro – My market με 9% και αμέσως μετά ο Μασούτης με 5,8%.

_x000D_

Την ίδια στιγμή όμως κι ενώ το σύνολο της αγοράς κινήθηκε με ανάπτυξη πωλήσεων κατά 6,3% το 2022 (NielsenIQ), το 18,53% του Κρητικού είναι σχεδόν το τριπλάσιο σε σχέση με το συγκεκριμένο νούμερο. Σε αντίστοιχα επίπεδα θα θυμίσουμε ότι είχε κινηθεί και η ανάπτυξη των πωλήσεων του 2021 με ποσοστό 18,05% φτάνοντας από τα 355,6 εκατ. ευρώ του 2020 στα 419,8 εκατ. ευρώ.

_x000D_

Εκτίμηση για κύκλο εργασιών άνω των 620 εκατομμυρίων ευρώ το 2023 

_x000D_

Για το 2023 με την ενσωμάτωση των καταστημάτων που προέρχονται από τις εξαγορές ο κύκλος εργασιών εκτιμάται ότι θα υπερβεί τα 620 εκατομμύρια ευρώ. Στον επιχειρηματικό σχεδιασμό των διοικούντων της ΑΝΕΔΗΚ είναι η ενσωμάτωση των 52 εταιρικών καταστημάτων του ομίλου Συνεργαζόμενοι Παντοπώλες, τους οποίους εξαγόρασε το 2022 αλλά και των 12 καταστημάτων της κρητικής αλυσίδας Μαθιουδάκης, την οποία επίσης απέκτησε την περασμένη χρονιά. Για το τρέχον έτος είναι προγραμματισμένη η προσθήκη επιπλέον 10 σούπερ μάρκετ στο δίκτυο της Κρητικός καθώς και 10 μικρότερων καταστημάτων γειτονιάς (convenience stores).

_x000D_

Στη διάρκεια του Φεβρουαρίου λειτούργησαν καινούργια σημεία πώλησης στην Αγιά Λάρισας, στα Χανιά καθώς και στην Αμαλιάδα. Είχαν προηγηθεί δύο ακόμη καταστήματα σε Λαγονήσι και Γυμνό Ευβοίας στη διάρκεια του Ιανουαρίου.

_x000D_

Σύμφωνα με τις ίδιες πηγές στο πλάνο εντάσσεται η επέκταση του δικτύου της αλυσίδας σε περιοχές όπου σήμερα δεν υπάρχει κάλυψη, η ενίσχυση της ψηφιακής επικοινωνίας και η ολοκλήρωση της νέας εταιρικής εικόνας του ομίλου σε όλα τα καταστήματα. Στοίχημα για την οικογένεια Κρητικού αποτελεί και η διαφοροποίηση του κωδικολογίου της μέσω των προϊόντων που διαθέτει στα ράφια της με τη σειρά προϊόντων που προέρχονται από Έλληνες παραγωγούς υπό την ονομασία “Θησαυροί της Ελλάδας και της Μεσογειακής Διατροφής”. Επιδίωξη όμως αποτελεί και η διεύρυνση του private brand της Κρητικός αλλά και η ενίσχυση της αναγνωρισιμότητας της αλυσίδας. 

googlenews

Ακολουθήστε το financialreport.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

close menu