Η προσπάθεια των δύο εταιρειών να εδραιωθούν στην αμερικανική αγορά συμπίπτει με το ζοφερό οικονομικό περιβάλλον που δημιουργούν οι δασμοί
Μέσα στην τέλεια καταιγίδα, η οποία προήλθε μετά την έναρξη επιβολής δασμών σε προϊόντα της Ευρωπαϊκής Ένωσης που εξάγονται στις ΗΠΑ, από τον Ντόναλντ Τραμπ επιχειρούν δύο εισηγμένες ελληνικές εταιρείες να κατακτήσουν μερίδιο στην αγορά των Ηνωμένων Πολιτειών, πραγματοποιώντας συνεργασίες με σημαντικούς λιανοπωλητές της χώρας.
Πρόκειται για την βιομηχανία γαλακτοκομικών προϊόντων, Κρι Κρι και την Sarantis Group που παράγει και διαθέτει καταναλωτικά αγαθά, οι οποίες από τους πρώτους μήνες του 2025 βρίσκονται σε διαδικασία συνεργασίας με εκπροσώπους του αμερικανικού λιανεμπορίου για την προώθηση προϊόντων από το χαρτοφυλάκιό τους: Σε ό,τι αφορά την Κρι Κρι, το βασικό όπλο στη φαρέτρα της είναι το frozen yoghurt, με το οποίο κάνει είσοδο στην αγορά των ΗΠΑ τους τελευταίους μήνες, με στόχο το κοινό που ενδιαφέρεται για εναλλακτικά γαλακτοκομικά προϊόντα. Πρόκειται για προσπάθεια που κάνει η εταιρεία, ήδη, από τις αρχές του περασμένου φθινοπώρου, ξεκινώντας από συγκεκριμένες πολιτείες, με στόχο τα επόμενα χρόνια να δημιουργήσει μια ‘’μαγιά’’ για ακόμα μεγαλύτερη εξάπλωση. H αρχή έγινε από αλυσίδες από το Τέξας, ενώ, κατά όσα αναφέρονται από την εταιρεία, υπάρχει σχετική καθυστέρηση στην περαιτέρω επέκταση, η οποία είναι πιθανό να συνέπεσε και με την επιβολή των δασμών στην Ευρωπαϊκή Ένωση.
Σύμφωνα με όσα δήλωσε προ ημερών ο οικονομικός διευθυντής της εταιρείας Κωνσταντίνος Σαρμαδάκης, η αμερικανική αγορά παραμένει μεγάλο στοίχημα για την εταιρεία Κρι Κρι και ήδη υπάρχει παρουσία της εταιρείας σε 250 καταστήματα τους τελευταίους μήνες. Ωστόσο, με βάση τα όσα πρόσθεσε, είναι πολύ νωρίς για να κριθεί η παρουσία της γαλακτοβιομηχανίας από τις Σέρρες στην αμερικανική αγορά. Για τη σημασία της αμερικανικής αγοράς, εξάλλου, είχε μιλήσει και σε πρόσφατη εκδήλωση της εταιρείας στο Χρηματιστήριο Αθηνών και ο επικεφαλής της εταιρείας Παναγιώτης Τσινάβος, θεωρώντας την ύπαρξη της εταιρείας στην αγορά των ΗΠΑ ένα σημαντικό στοίχημα για τα επόμενα χρόνια.
Επιχειρώντας άνοιγμα στις ΗΠΑ εν μέσω της επιβολής δασμών, εξάλλου, η εταιρεία έχει μάτια και αυτιά ανοιχτά για το πώς θα εξελιχθεί το ζήτημα αυτό μέσα στους επόμενους μήνες.
Κατά τον κ. Σαρμαδάκη, πρόκειται για ένα θέμα το οποίο παρακολουθείται πολύ στενά από την εταιρεία, ωστόσο, δεν υπάρχουν ακόμα πολλά που θα μπορούν να ειπωθούν γι΄αυτό. Για τα στελέχη της Κρι Κρι, δε, μπορεί η παρουσία της εταιρείας να μην είναι ακόμα μεγάλη στην περιοχή, για να εκτιμηθεί ως ζημιά, όμως, μπορεί να υπάρξει αρνητική επίδραση στην συνολική ανάπτυξή της.
Sarantis Group: Το Carroten, με αυξημένη τιμή, αγωνίζεται να βρει τη θέση του στον καλιφορνέζικο ήλιο
Στην αγορά της ΗΠΑ επιχειρεί είσοδο τους τελευταίους μήνες ο όμιλος Σαράντη με όχημα το αντηλιακό Carroten, μετά την αυξημένη τα τελευταία χρόνια παρουσία της σε αγορές της Ευρώπης, ιδίως της Κεντρικής και της Νοτιοανατολικής. Σύμφωνα με πληροφορίες, αρωγός σε αυτή την κίνηση είναι η εταιρεία SAYN, διανομέας ομορφιάς με έδρα το Μαϊάμι της Φλόριντα, η οποία έχει αναλάβει και θα επιβλέπει τις προσπάθειες της εφοδιαστικής αλυσίδας και του μάρκετινγκ για να ενισχύσει την προβολή και τη θέση της Carroten στην ανταγωνιστική αγορά ομορφιάς των ΗΠΑ.
Πρώτος σταθμός του ταξιδιού του Carroten είναι η σημαντική αλυσίδα Target, στην οποία βρίσκεται τις τελευταίες εβδομάδες το προϊόν, με έμφαση στις δυτικές ακτές των ΗΠΑ, όπου το brand διαθέτει πολλά υποκαταστήματα. Το προϊόν, ωστόσο, ήδη είχε παρουσία στις ΗΠΑ, ηλεκτρονικά μέσω της Amazon.
Με βάση τα όσα δηλώνουν πηγές από την εταιρεία, προς το παρόν δεν υπάρχει διακοπή των παραγγελιών από τις ΗΠΑ και οι αποστολές συνεχίζονται κανονικά, χωρίς αυτό να σημαίνει ότι δεν εκφράζεται και ανησυχία για το πώς θα εξελιχθεί η κατάσταση και το αν τελικά θα επηρεάσει στο μέλλον τις πωλήσεις και τις παραγγελίες.
Αξίζει να σημειωθεί, ωστόσο, ότι τα αποτελέσματα της επιβολής των δασμών έγιναν ήδη αντιληπτά στην τιμή του προϊόντος, το οποίο στην ιστοσελίδα της Target κοστίζει 29,99 δολάρια, την ώρα που παρόμοια προϊόντα, αμερικανικής προέλευσης αγγίζουν τα 15 δολάρια, καθιστώντας το επί της ουσίας, μη ανταγωνιστικό.
Yπενθυμίζεται ότι λίγο μετά την τοποθέτησή του στις ΗΠΑ, στο δίκτυο των καταστημάτων Target, το Carroten, το ελληνικό brand αντηλιακού της Σαράντης, βρίσκεται προ των πυλών και για την προώθησή του στις αγορές της Μ. Ανατολής.
Κατά όσα αναφέρουν πηγές από την εταιρεία, μέσα στην άνοιξη το προϊόν θα τοποθετηθεί σε σημαντική αλυσίδα λιανεμπορίου στη Σαουδική Αραβία. Πρόκειται για τη Nahdi, η οποία συνιστά τη μεγαλύτερη αλυσίδα καλλυντικών της Σαουδικής Αραβίας και με διαδικτυακή παρουσία. Η εν λόγω αλυσίδα τα τελευταία χρόνια έχει σημειώσει σημαντική ανάπτυξη στη Μέση Ανατολή, αγγίζοντας τα 1.100 καταστήματα που κατέχει μερίδιο 30% της αγοράς health & beauty της χώρας, το οποίο είναι πολύ ανεπτυγμένο.
Το Carroten αναμένεται να τοποθετηθεί στα 400 καλύτερα καταστήματα της Nahdi, από τα 1.100 που διαθέτει συνολικά το δίκτυό της, ενώ αναμένεται να έχει και διαδικτυακή παρουσία από το e-shop του brand.
Σύμφωνα με τις εκτιμήσεις από τα στελέχη του ομίλου, οι εξαγωγές του ομίλου Σαράντη θα αγγίξουν τα 19 εκατ. ευρώ, ελάχιστο, δηλαδή, ποσοστό του κύκλου εργασιών περί τα 600 εκατ. ευρώ, ωστόσο, υπάρχει μεγάλο περιθώριο ανάπτυξης τα επόμενα χρόνια και είναι ένας κλάδος στον οποίο η εισηγμένη εταιρεία επιθυμεί να επενδύσει μέσα από συνεργασίες με τοπικούς συνεργάτες. Εξάλλου, πρόκειται για μια αγορά win win, καθώς υπάρχει τα τελευταία χρόνια ισχυρή ζήτηση για τα δερμοκαλλυντικά προϊόντα που παράγει ο όμιλος, κάτι που οδήγησε και σε άνοδο των επενδύσεων για αναβάθμιση της παραγωγής για τα επόμενα χρόνια, στα 5 εκατ. ευρώ.
ΕΙΔΗΣΕΙΣ ΣΗΜΕΡΑ:
- Χρηματιστήριο: Μικρή πτώση για τον Γενικό Δείκτη
- Δεύτερο βήμα πίσω του Τραμπ: Αναθεωρεί τους δασμούς στα ανταλλακτικά αυτοκινήτων
- Αγορά ενέργειας: Μαζική φυγή από το πράσινο τιμολόγιο λόγω της αστάθειας των τιμών
- Roche: Ανοδος εσόδων 7,2% στα 18,6 δισ. δολάρια το α’ τρίμηνο 2025
- Μικτές τάσεις στα ευρωπαϊκά χρηματιστήρια
- Τυχερά Παιχνίδια: Αύξηση 8% ο τζίρος των παιχνιδιών το α’ δίμηνο του έτους
- Unilever: Αύξηση πωλήσεων 3% το α’ τρίμηνο 2025
- ΟΠΕΚΕΠΕ: Ετοιμάζει πληρωμές το Μάιο και τον Ιούνιο 2025
Ακολουθήστε το financialreport.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις