Επιχειρήσεις

Κρι Κρι: Παρούσα σε 42 αγορές και συνεχίζει ακάθεκτη με 30 εκατ. επενδύσεις – Το στοίχημα του frozen yogurt

Ο CEO της Κρι Κρι Παναγιώτης Τσινάβος

Το πρώτο δίμηνο του 2024 η εταιρεία σημείωσε αύξηση συνολικά 15% σε όγκο και 11% στις πωλήσεις

Σε επενδύσεις που θα αγγίξουν τα 30 εκατ. ευρώ τα επόμενα δυο χρόνια και θα περιλαμβάνουν επεκτάσεις των ήδη υπαρχόντων μονάδων προχώρα η εισηγμένη εταιρεία Κρι Κρι, σε ένα χρονικό διάστημα που σηματοδοτείται από ένα ακόμα ορόσημο, καθώς φέτος συμπληρώνει τα 70 χρόνια λειτουργίας.

Αυτές συνδέονται κυρίως με την αναβάθμιση της παραγωγής μέσα από νέους χώρους παραλαβής γάλακτος, παραγωγής παγωτού, καθώς με την κατασκευή καινούργιας αποθήκης πρώτων υλών.

Άποψη από τις εργασίες που γίνονται για τις νέες επεκτάσεις στο εργοστάσιο των Σερρών

Την ίδια στιγμή, η εταιρεία εξακολουθεί τις επενδύσεις και στον ενεργειακό τομέα: Σε συνέχεια του σταθμού βιοαερίου πριν από δύο χρόνια περίπου, εγκαθίσταται 1 MW φωτοβολταϊκά στη στέγη του εργοστασίου στις Σέρρες, ενώ είναι σε αναμονή άλλο 1 MW, για το οποίο έχει υποβληθεί αίτηση στον ΔΕΔΔΗΕ.

Σύμφωνα με όσα ανέφερε σε δημοσιογραφική εκδήλωση ο CEO της εταιρείας, Παναγιώτης Τσινάβος,αυτή τη στιγμή η Κρι Κρι είναι η μόνη ελληνική εταιρεία παγωτού με πανελλαδικό δίκτυο και παραγωγή στην Ελλάδα, δεύτερη σε μερίδια αγοράς, κατά μελέτες της Nielsen“.

Κάνει, δε, όπως συμπλήρωσε ο ίδιος, εξαγωγές σε πάνω από 42 χώρες, ενώ πλέον πάνω από το 50% του τζίρου της προέρχεται από αγορές του εξωτερικού. Η αρχή για την εξωστρέφεια έγινε επί της ουσίας, πέρα από κάποιες μικρές απόπειρες σε Βουλγαρία και Σκόπια το 2001 με παγωτό και γιαούρτι, με αποτέλεσμα σήμερα να έχει πάνω από 210 εκατ. ευρώ συνολικές πωλήσεις.

Πάνω από 20 χρόνια στο Χρηματιστήριο- Στα 350 εκατ. ευρώ η αποτίμηση

Σε ό,τι αφορά την μέση ετήσια ανάπτυξη της εταιρείας, αυτή είναι κοντά στο 16,5%, την ώρα που συμπληρώνει 21 χρόνια παρουσίας στο Χρηματιστήριο Αθηνών.

Για το 2024 η διοίκηση προσδοκά ανάπτυξη των πωλήσεων 10% ανάπτυξη, κάτι που φάνηκε και από το πρώτο δίμηνο της τρέχουσας χρονιάς, όταν σημειώθηκε αύξηση 15% σε όγκο και 11% στις πωλήσεις.

Σημαντικό, δε, είναι και το γεγονός ότι μέσα στο 2024 η εταιρεία δεν σκοπεύει να κάνει ανατιμήσεις, άρα αυτή η αύξηση θα είναι “καθαρή” , ενώ κατά τον κ. Τσινάβο θα προχωρήσει και σε μειώσεις στα προϊόντα της, χωρίς να διευκρινίζει, ωστόσο, σε τι ποσοστό και την χρονική στιγμή που θα γίνει αυτό.

Η πορεία της εταιρείας ακολουθεί και την πορεία στο Χρηματιστήριο. Είναι κάτι για το οποίο είμαστε περήφανοι. Στην παρούσα φάση η Κρι Κρι έχει αποτίμηση σε χρηματιστηριακή αξία κοντά στα 350 εκατ. ευρώ“, ανέφερε ο κ. Τσινάβος.

Υπογράμμισε, έξαλλου, ότι είναι η παρουσία της εταιρείας στο ΧΑ είναι κάτι που “μας δίνει πειθαρχία, ακόμη περισσότερη αναγνωρισιμότητα στην αγορά και τον καταναλωτή και μας βοηθά στην εταιρική διακυβέρνηση, προετοιμάζοντας και την επόμενη γενιά“.

Στην περίπτωση της Κρι Κρι είναι τα δύο από τα τρία παιδιά του Παναγιώτη Τσινάβου, ο Γιώργος, ήδη αναπληρωτής διευθύνων σύμβουλος και η Νατάσα, τα οποία βρίσκονται μαζί του στην εταιρεία τα τελευταία δέκα χρόνια, μετά από τις σπουδές τους στη Διοίκηση Επιχειρήσεων στο Πανεπιστήμιο Μακεδονίας.

Η εταιρεία αυτή τη στιγμή έχει 20.000 ψυγεία παγωτού σε όλη την Ελλάδα, σε μια αγορά που παραμένει τα τελευταία χρόνια σταθερή κοντά στα 200 εκατ. ευρώ. Ο επικεφαλής της Κρι Κρι αναμένει πλέον τη μεγαλύτερη επιτυχία τόσο στον κλάδο του παγωτού, αλλά κυρίως στον κλάδο του γιαουρτιού, να έρχεται από το εξωτερικό, με αγορές στόχους τη Γαλλία και τις Σκανδιναβικές χώρες.

Ειδικά στο γιαούρτι, οι εξαγωγές το 2023 ξεπέρασαν τα 105 εκατ. ευρώ, με τη μερίδα του λέοντος να έχει το γιαούρτι, ενώ πρώτη χώρα δέκτης είναι η Ιταλία με 37%, ακολουθεί η Αγγλία με 36% και ακολουθούν η Αυστρία, η Ιρλανδία και η Σουηδία.

H ευκαιρία του Frozen Yogurt

Τη στιγμή που η πορεία του γιαουρτιού συνεχίζει να είναι ανοδική για την Κρι Κρι, ένα πεδίο αγοράς που βρίσκεται προς περαιτέρω διερεύνηση είναι και αυτό του παγωμένου γιαουρτιού. Η εταιρεία είναι ήδη σε αγορές όπως η Γερμανία, η Κορέα και η Ιταλία, ενώ για το 2024 σκοπεύει να κάνει είσοδο σε χώρες όπως Νορβηγία, ΗΠΑ, Σιγκαπούρη και Ταϊβάν. Ηδη, στις ΗΠΑ υπάρχουν συζητήσεις με μεγάλους λιανοπωλητές όπως η Walmart. Επόμενες αγορές στόχοι για τα επόμενα χρόνια είναι το Ηνωμένο Βασίλειο η Ιαπωνία και η Σαουδική Αραβία.

Τομέας, ο οποίος, επίσης παρουσιάζει ενδιαφέρον είναι και αυτός του πρωτεΐνικου γιαουρτιού, στον οποίο η Κρι Κρι έχει και μεγάλους ανταγωνιστές όπως η Danone και η Arla. Οι αγορές στόχοι σε αυτόν τον τύπο γιαουρτιού είναι η Ιταλία, οι Σκανδιναβικές χώρες, το Βέλγιο, το Ηνωμένο Βασίλειο και η Αγγλία, ενώ οι εξαγωγές θα ξεκινήσουν μέσα στο ερχόμενο καλοκαίρι.

Όλα αυτά συμβαίνουν όταν η παγκόσμια αγορά παγωτού αγγίζει τα 60 δισ ευρώ ενώ η Ευρωπαϊκή τα 20 δισ. ευρώ. Παράλληλα, συνεχή ανοδική πορεία ακολουθεί και το γιαούρτι, μια αγορά που πλησιάζει τα 90 δισ ευρώ παγκοσμίως και 25 δισ. στην Ευρώπη. Από αυτά το 8% είναι το ελληνικό, με την Κρι Κρι να παράγει 300 τόνους κάθε ημέρα, τους οποίους μεταφέρουν 70-80 φορτηγά.

Μαρία Μπακοπούλου

[email protected]

Τόλμησε και δημιούργησε στις Σέρρες το πρώτο πάρκο παγωτού στην Ελλάδα – Σκέψεις και για Αθήνα

googlenews

Ακολουθήστε το financialreport.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

Επιχειρήσεις

close menu