Επιχειρήσεις

Κρι Κρι: Διπλάσια κερδοφορία στο ά 3μηνο σε σχέση με το σύνολο του 2022!

Financialreport.gr

Μετά την καθίζηση που υπέστη στην καθαρή της κερδοφορία η Κρι Κρι του Σερραίου επιχειρηματία Παναγιώτη Τσινάβου στην χρήση του 2022 με τα καθαρά κέρδη να μειώνονται στα 3,18 εκατ. ευρώ από 13,21 εκατ. ευρώ στη χρήση του 2021, το πρώτο 3μηνο δείχνει ως απόλυτα ενθαρρυντικό για την επαναφορά της εταιρείας.

_x000D_

Και να φανταστεί κανείς ότι στο ά 3μηνο η αγορά του παγωτού είναι παραδοσιακά μειωμένη και ελλειπής, λόγω εποχικότητας.

_x000D_

Η μετοχή την Παρασκευή βρέθηκε σε νέα υψηλά έτους, στα επίπεδα των 8,10 ευρώ, ενώ συνάμα αποτελεί αγαπημένη μετοχή πολλών εγχώριων οίκων, κυρίως αμοιβαίων κεφαλαίων.

_x000D_

Τα προηγούμενα υψηλά της μετοχής εντοπίζονται πάνω από τα 8,80 ευρώ και είχαν καταγραφεί στην κρίση του 2021, όταν φαινόταν ότι η πανδημία βρισκόταν στο τέλος της και σταδιακά άρχιζε η λειτουργία και πάλι της εφοδιαστικής αλυσίδας.

_x000D_

_x000D_

_x000D_
_x000D_
Πλην όμως, ο πόλεμος στην Ουκρανία ισοπέδωσε την μετοχή στα επίπεδα των 4,95 ευρώ.

_x000D_

_x000D_

_x000D_

Πλέον, η κεφαλαιοποίηση διαμορφώνεται στα 270 εκατ. ευρώ και οι προκλήσεις για την οικογένεια Τσινάβου, μάλλον είναι μπροστά.

_x000D_

Τα καθαρά κέρδη ξεπέρασαν στο ά 3μηνο τα 6,6 εκατ. ευρώ από 450.000 ευρώ κατά την αντίστοιχη περσινή περίοδο!

_x000D_

Όπως παρατηρούν οι αναλυτές, η εταιρεία λόγω πληθωρισμού έχει κάνει μεγάλη διείσδυση στα προίόντα ιδιωτικής ετικέτας των σούπερ μάρκετ.

_x000D_

Πολύ ισχυρή ανάπτυξη εμφανίζουν οι πωλήσεις γιαουρτιού στην εγχώρια αγορά. Συγκεκριμένα, παρουσιάζουν αύξηση +43,3%, ξεπερνώντας τα 17,5 εκατ. ευρώ

_x000D_

Η τρέχουσα συγκυρία με τις συνθήκες υψηλού πληθωρισμού, έχει οδηγήσει την συνολική αγορά σε μείωση του όγκου κατανάλωσης (-2,7%), ενώ η αξία παρουσιάζει θετική μεταβολή +12,5% [στοιχεία IRI, Ιαν.-Μαρ. 2023].

_x000D_

Παράλληλα, παρατηρείται έντονη στροφή των καταναλωτών στα γιαούρτια ιδιωτικής ετικέτας, ως αποτέλεσμα των επιλογών τους για οικονομικότερα προϊόντα. Οι ανακατατάξεις που συμβαίνουν δείχνουν το μερίδιο αγοράς σε όγκο των γιαουρτιών ιδιωτικής ετικέτας ενισχυμένο κατά +5,6 ποσοστιαίες μονάδες, ασκώντας έντονη πίεση στα branded γιαούρτια.

_x000D_

Η πίεση αυτή έχει οδηγήσει τα branded γιαούρτια της ΚΡΙ-ΚΡΙ σε μικρή μεριδιακή απώλεια (-0,3 ποσοστιαίες μονάδες), η οποία ωστόσο είναι η μικρότερη σε σύγκριση με τους βασικούς μας ανταγωνιστές [στοιχεία IRI σε αξία, Ιαν.-Μαρ. 2023].

_x000D_

Γενικότερα, από τις εξελίξεις στην αγορά φαίνεται να προκύπτει όφελος για την ΚΡΙ-ΚΡΙ, μιας και αποτελεί τον μεγαλύτερο παραγωγό για την εγχώρια αγορά γιαουρτιών ιδιωτικής ετικέτας. Αναφορικά με την κερδοφορία, το μικτό περιθώριο διαμορφώνεται σε 29,9%, χαμηλότερο κατά 2 ποσοστιαίες μονάδες από το αντίστοιχο του 2021.

_x000D_

Αυτό είναι αποτέλεσμα των επιλογών της εταιρείας για απορρόφηση μέρους του επιπλέον κόστους που προέκυψε από την εκτίναξη στις τιμές πρώτων υλών, μεταφορών και ενέργειας.

_x000D_

Βέβαια, οι οικονομίες κλίμακας που προέκυψαν στον κλάδο του γιαουρτιού οδήγησαν το περιθώριο EBIT σε υψηλό διψήφιο ποσοστό.

_x000D_

Συνολικά οι πωλήσεις αυξήθηκαν κατά +48,6% σε αξία και +18,5% σε όγκο.

_x000D_

Στις αγορές του εξωτερικού, οι πωλήσεις παρουσιάζουν ισχυρή ανάπτυξη +52,9%, αγγίζοντας τα €23 εκατ.

_x000D_

Σημαντική ώθηση υπάρχει από τις βασικές αγορές της Ιταλίας και του Ηνωμένου Βασιλείου, καθώς και από άλλες χώρες όπως η Σουηδία, η Αυστρία και το Βέλγιο.

_x000D_

Αναφορικά με τα μεγέθη κερδοφορίας, παρατηρείται, σύμφωνα με την ανακοίνωση της εταιρείας, ανάκαμψη των περιθωρίων στα φυσιολογικά τους επίπεδα.

_x000D_

Το περιθώριο EBIT, βέβαια, βελτιώνεται σημαντικά λόγω της επίδρασης των οικονομιών κλίμακας, που επιφέρουν και μείωση του ποσοστού συμμετοχής των εξόδων διοίκησης και διάθεσης, τα οποία είναι, επί το πλείστον, σταθερού χαρακτήρα ή μεταβλητού ως προς τον όγκο πωλήσεων.

googlenews

Ακολουθήστε το financialreport.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

close menu