Επιχειρήσεις

Κρατείται στην Ισπανία ελληνόκτητο πλοίο Blume με τρεις τόνους κοκαϊνη – Ανήκει σε εταιρεία – «φάντασμα»

Οι ισπανικές αρχές εντόπισαν τρεις τόνους κοκαΐνης σε φορτηγό πλοίο υπό ελληνική διαχείριση ανοιχτά των Καναρίων Νήσων.

_x000D_

Το Blume, με 4.300 dwt (κατασκευής 2005) κατασχέθηκε την Τρίτη, 193 ναυτικά μίλια (360 χλμ.) από το λιμάνι της Santa Cruz de Tenerife, ανέφερε ο ιστότοπος Eldia es Tenerife.

_x000D_

_x000D_
_x000D_
_x000D_
_x000D_
_x000D_
Το πλοίο με σημαία Τόγκο φέρεται να έπλεε με απενεργοποιημένο το Αυτόματο Σύστημα Αναγνώρισης (AIS), ενώ είχε φύγει από το λιμάνι του Santos, στη Βραζιλία, στις 20 Δεκεμβρίου. Ο προορισμός του ήταν η Ρίγα στη Λετονία.

_x000D_

_x000D_

_x000D_

_x000D_

_x000D_

_x000D_

Ισπανοί λιμενικοί πράκτορες κατέσχεσαν το φορτηγό πλοίο και το μετέφεραν στην Τενερίφη την Πέμπτη, όπου διεξήχθη εκτεταμένη επιχείρηση έρευνας από στρατιωτικές και αστυνομικές αρχές, συμπεριλαμβανομένων δυτών της αστυνομίας, η οποία διήρκεσε περισσότερες από πέντε ώρες. Στη συνέχεια, το βράδυ ξεφόρτωσαν με γερανό σακούλες με κοκαΐνη.

_x000D_

Τα ναρκωτικά έχουν εκτιμώμενη αξία άνω των 180 εκατ. ευρώ (195 εκατ. δολάρια).

_x000D_

Τα δημοσιεύματα δεν κάνουν λόγο για την τύχη των μελών του πληρώματος, αλλά το Maritime Bulletin αναφέρει ότι όλοι έχουν συλληφθεί.

_x000D_

Το σκάφος έχει κρατηθεί δύο φορές μετά από ελέγχους το 2022. Η πρώτη φορά ήταν στην Τουρκία, όταν είχαν διαπιστωθεί 45 ελλείψεις, μεταξύ των οποίων ληγμένα πιστοποιητικά και πυροσβεστικός εξοπλισμός. 

_x000D_

Τη δεύτερη φορά είχε κρατηθεί στην Τουρκία, με 22 ελλείψεις, μεταξύ τωων οποίων ελλιπείς σωσίβιες λέμβους. 

_x000D_

Το πρόγραμμα Equasis αναφέρει ως ιδιοκτήτη του Blume την Rentoor Chartering και ως διαχειριστή την ελληνική εταιρία Dignatio Corp, με μοναδικό περιουσιακό στοιχείο το ίδιο το πλοίο.

_x000D_

Ωστόσο, σύμφωνα με πληροφορίες του protothema.gr ο ιδιοκτήτης του πλοίου πρακτικά είναι άγνωστος. Αν και η βάση της εταιρείας είναι στην Ελλάδα και δηλώνει ότι έχει γραφεία στον Πειραιά, στην οδό Φίλωνος, δεν έχει υποβάλει χαρτιά για να υπαχθεί στο άρθρο 89 για τις διαχειρίστριες εταιρείες. Αυτό σημαίνει ότι το πλοίο είναι άγνωστο στην Ελλάδα.

googlenews

Ακολουθήστε το financialreport.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

close menu