Νέα

Κοντά στα 2 ευρώ η τιμή της βενζίνης, αλλά λεφτά έχουμε για τα διυλιστήρια

Εχει αποχωρήσει και ο Άδωνις από το υπουργείο και δεν γίνεται πλέον ντόρος για τις τιμές των καυσίμων.

Πριν από μερικούς μήνες, όταν υπουργός Ανάπτυξης ήταν ο Άδωνις Γεωργιάδης, ο ίδιος έβγαινε συχνά στα κανάλια και οι δημοσιογράφοι τον ρωτούσαν γιατί είναι ψηλά η τιμή της βενζίνης στην Ελλάδα. Ο υπουργός τότε, πότε απαντούσε λέγοντας ότι ανεβαίνουν οι διεθνείς τιμές του πετρελαίου. Άλλοτε έλεγε ότι το ευρώ υποχωρεί έναντι του δολαρίου.  Και συχνά-πυκνά έλεγε ότι δεν μπορούν να πέσουν οι φόροι γιατί θα χάσει έσοδα το κράτος. Όμως δεν είπε ποτέ ότι αυξήθηκαν τα περιθώρια διύλησης των διυλιστηρίων. Απόδειξη τα υψηλότερα κέρδη τους στην ιστορία (τα οποία είδαν εκ των υστέρων μετά την δημοσιοποίηση των οικονομικών καταστάσεων των εταιρειών που είναι και εισηγμένες στο Χρηματιστήριο και τα φορολόγησαν με 30% και όχι με 90% όπως είχε αρχικά δηλώσει ο Πρωθυπουργός Κυριάκος Μητσοτάκης).

Μετά τις εκλογές της 25ης Ιουνίου 2023, ο υπουργός άλλαξε. Ο νέος υπουργός Ανάπτυξης είναι ο Κώστας Σκρέκας. Ο νέος υπουργός δεν βγαίνει τόσο συχνά στα κανάλια και δεν ακούμε πολλά για τις τιμές της βενζίνης.

Όμως οι διεθνείς τιμές πετρελαίου τις τελευταίες εβδομάδες αυξήθηκαν και η τιμή της βενζίνης στην Ελλάδα – που ουσιαστικά δεν έπεσε ποτέ παρά την άνοδο του ευρώ και την προηγούμενη πτώση των διεθνών τιμών επέστρεψε σε επίπεδα που προσεγγίζουν και πάλι τα 2 ευρώ. Αυτό το βλέπουν  όλοι οι οδηγοί στην αντλία και οι περισσότεροι από αυτούς στην τσέπη τους.

Σύμφωνα με το Παρατηρητήριο Τιμών του Υπουργείου Ανάπτυξης, η μέση τιμή της απλής αμόλυβδης το Σάββατο 29 Ιουλίου 2023 ξεπέρασε το 1,94 ευρώ και της αμόλυβδης 100 οκτανίων έφθασε αισίως τα 2,11 ευρώ.  Το πετρέλαιο κίνησης αυξήθηκε στα 1,65 ευρώ.

Ο υπουργός αν βγει στα κανάλια θα το αποδώσει (πάλι) στις διεθνείς τιμές, αλλά θα ξεχάσει την άνοδο του ευρώ, τα περιθώρια διύλισης και τους φόρους. Ισως έχει ήδη ξεχάσει και το περιστατικό με τη Motoroil, που σύμφωνα με την Επιτροπή Ανταγωνισμού εμπόδισε ελεγκτή της να κάνει ελέγχους. Αυτό βέβαια γίνεται λόγω επιρροής και γιατί η ζήτηση λόγω τουρισμού είναι ακόμα ισχυρή. Από Σεπτέμβριο όμως τα πράγματα μπορεί να αλλάξουν. Και μαζί όλη η βολική, πλημμελής επιχειρηματολογία.

googlenews

Ακολουθήστε το financialreport.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

close menu