Διεθνή

Κομισιόν: Μαύρος καπνός για πλαφόν στο αέριο, του… χρόνου οι προτάσεις για μεταρρύθμιση της αγοράς ρεύματος!

Η Ευρωπαϊκή Επιτροπή δεν έχει αποφασίσει ακόμη εάν θα συμπεριλάβει ένα ανώτατο όριο τιμής για το φυσικό αέριο που χρησιμοποιείται στην παραγωγή ηλεκτρικής ενέργειας στο πακέτο ενεργειακών μέτρων που θα εισηγηθεί την επόμενη εβδομάδα, δήλωσε η αρμόδια επίτροπος της Κομισιόν.

“Θα δούμε το Σαββατοκύριακο πώς μπορούμε να προχωρήσουμε με τον περιορισμό του φυσικού αερίου για την παραγωγή ηλεκτρικής ενέργειας – εάν είναι σε ένα στάδιο που μπορούμε να πούμε ότι ευρεία πλειοψηφία των κρατών μελών το υποστηρίζει”, δήλωσε ο Επίτροπος Ενέργειας της ΕΕ, Κάντρι Σίμσον στη συνέντευξη Τύπου μετά τη συνάντηση των υπουργών Ενέργειας της ΕΕ στην Πράγα.

Επεσήμανε δε ότι πρέπει να αναπτυχθεί ένα εναλλακτικός δείκτης προσδιορισμού της τιμής του φυσικού αερίου και αυτός να είναι έτοιμο για την επόμενη περίοδο θέρμανσης. Σημείωσε δε ότι οποιαδήποτε παρέμβαση στην αγορά αερίου απαιτεί τη μείωση της κατανάλωσης. Στο πλαίσιο αυτό αρχές της επόμενης χρονιάς θα προταθεί μια μεταρρύθμιση της αγοράς ηλεκτρικής ενέργειας. 
Προς κοινές αγορές φυσικού αερίου
Σε συμφωνία για κοινές αγορές φυσικού αερίου στο πλαίσιο της ΕΕ κατέληξαν οι υπουργοί Ενέργειας της Ευρωπαϊκής Ένωσης πριν από το επόμενο καλοκαίρι, συμφωνώντας ότι απαιτείται εναλλακτικός δείκτης αναφοράς για το φυσικό αέριο, σύμφωνα με όσα δήλωσε την Τετάρτη 12 Οκτωβρίου ο Τσέχος υπουργός Βιομηχανίας Τζόζεφ Σίκελα.
Ο Σίκελα ανέφερε ότι η συνάντηση των υπουργών της ΕΕ στην Πράγα βοήθησε να ξεπεραστούν οι διαφορές μεταξύ των κρατών- μελών.
«Είναι σαφές ότι θα αγοράσουμε φυσικό αέριο για τον επόμενο χειμώνα του 2023 μέσω μίας κοινής πλατφόρμας» δήλωσε ο Τζόζεφ Σίκελα, όπως μεταδίδει το πρακτορείο Reuters.

Πώς κινήθηκαν οι χώρες

Το ισπανικό μοντέλο έτυχε μεγάλης υποστήριξης μεταξύ των μελών για την εφαρμογή του σε όλη την ΕΕ – αν και ορισμένοι προειδοποίησαν ότι θα μπορούσε να αυξήσει τη ζήτηση σε ολόκληρο το μπλοκ.
«Η Ρουμανία υποστήριξε την αποσύνδεση της τιμής της ηλεκτρικής ενέργειας από την τιμή του φυσικού αερίου» δήλωσε ο υπουργός Ενέργειας της χώρας Βίρτζιλ Ποπέσκου.

Από την άλλη, η Γερμανία και η Ολλανδία είναι μεταξύ των χωρών που αντιτάχθηκαν στην επιβολή πλαφόν στην τιμή του φυσικού αερίου, φοβούμενες ότι αυτό θα κάνει την Ευρώπη να μη βρίσκει προμήθειες από ανταγωνιστικές ως προς τις τιμές αγορές αυτόν τον χειμώνα.
Οι δύο χώρες υπέβαλαν τις δικές τους προτάσεις πριν από τη συνάντηση της Τετάρτης – προτείνοντας 10 μέτρα της ΕΕ, συμπεριλαμβανομένης μιας νέας τιμής αναφοράς για το υγροποιημένο φυσικό αέριο, αυστηρότερους στόχους εξοικονόμησης αερίου και διαπραγμάτευση χαμηλότερων τιμών με προμηθευτές όπως η Νορβηγία.
Ο υπουργός Ενέργειας της Νορβηγίας Τεργέ Ίσλαντ, ο οποίος συμμετείχε στη συνάντηση της Τετάρτης μαζί με άλλα ευρωπαϊκά μέλη εκτός ΕΕ, είπε ότι η χώρα του «δεν συνιστά» ανώτατο όριο στην τιμή του φυσικού αερίου.
Οι χώρες της ΕΕ έχουν ήδη επιβάλει έκτακτες εισφορές κερδοφορίας στην ενέργεια, υποχρεώσεις πλήρωσης αποθήκευσης φυσικού αερίου και περιορισμούς της ζήτησης ηλεκτρικής ενέργειας για να αντιμετωπίσουν την αύξηση των τιμών της ενέργειας λόγω της μείωσης των προμηθειών φυσικού αερίου από τη Ρωσία.
Ωστόσο, η πίεση να συμφωνηθούν περισσότερα μέτρα σε όλη την ΕΕ έχουν αυξηθεί αφότου η Γερμανία δήλωσε ότι θα ξοδέψει έως και 200 δισεκατομμύρια ευρώ για να προστατεύσει τους καταναλωτές και τις επιχειρήσεις της από το υψηλό ενεργειακό κόστος – προκαλώντας αντιδράσεις από ορισμένες χώρες για την άνιση ανάπτυξη της εθνικής στήριξης. 

Η Ευρωπαϊκή Ένωση στρέφεται σε τουρκικά powerships για την αντιμετώπιση της ενεργειακής κρίσης

Οι ευρωπαϊκές κυβερνήσεις βρίσκονται εξετάζουν τη μίσθωση γιγαντιαίων πλωτών σταθμών ηλεκτροπαραγωγής με έδρα την Τουρκία, με τη Γηραιά Ήπειρο να αγωνίζεται για την εξασφάλιση προμηθειών ενέργειας αυτόν τον χειμώνα.

Τα λεγόμενα powerships καίνε υγροποιημένο φυσικό αέριο, μαζούτ χαμηλής περιεκτικότητας σε θείο ή βιοντίζελ, και θα μπορούσαν να αποβιβαστούν στα ευρωπαϊκά λιμάνια τον Δεκέμβριο, σύμφωνα με την Karpowership που εδρεύει στην Κωνσταντινούπολη, η οποία κατέχει στόλο των πλοίων.
«Είμαστε σε συζητήσεις με τέσσερις από τις κορυφαίες οικονομίες της Ευρωπαϊκής Ένωσης» δήλωσε σε συνέντευξή της η Ζεϊνέπ Χαρέζι, επικεφαλής εμπορικών λειτουργιών.
«Εάν καταφέρουμε να ξεπεράσουμε τη γραφειοκρατία, ελπίζουμε ότι θα παράγουμε ηλεκτρική ενέργεια με χαμηλό κόστος, ενώ τηρούμε τους περιβαλλοντικούς κανονισμούς της ΕΕ».
Τα ηλεκτροκίνητα πλοία έχουν χρησιμοποιηθεί ως πηγή παραγωγής ηλεκτρικής ενέργειας στην Αφρική και σε άλλες αναδυόμενες οικονομίες.
Η στροφή της Ευρώπης προς τα πλοία καύσης ορυκτών καυσίμων είναι άλλο ένα σημάδι της επείγουσας ανάγκης για αξιοποίηση πρόσθετων πηγών ενέργειας αυτόν τον χειμώνα, καθώς η ήπειρος αντιμετωπίζει κινδύνους που σχετίζονται με την ενεργειακή ασφάλεια μετά την εισβολή της Ρωσίας στην Ουκρανία.
Οι ευρωπαϊκές κυβερνήσεις που συμμετέχουν στις συζητήσεις δεν έχουν ακόμη αποφασίσει εάν θα κάψουν πετρέλαιο ή LNG, είπε η Χαρέζι.
Η χρήση μαζούτ χαμηλής περιεκτικότητας σε θείο θα ήταν το πιο πρόσφατο παράδειγμα καταναλωτών ενέργειας που καίνε καύσιμα με βάση το πετρέλαιο λόγω του αυξημένου κόστους φυσικού αερίου.
Ωστόσο, η ανάπτυξη πλοίων ισχύος είναι αμφιλεγόμενη.
Στη Γερμανία, η οποία αναζητά εναλλακτικές πηγές ενέργειας καθώς καταργεί σταδιακά κάποια πυρηνική παροχή, το υπουργείο Οικονομίας και Κλίματος συζητά με τη βελγική εταιρεία Exmar και την κυβέρνηση της Κάτω Σαξονίας για τη δυνατότητα να πάρουν τρεις πετρελαιοκίνητες φορτηγίδες, σύμφωνα με επιστολή του υπουργείου προς τους κοινοβουλευτικούς συντηρητικούς.
Η περιβαλλοντική ομάδα BUND, ωστόσο, επέκρινε τη χρήση τέτοιων σκαφών με καύση ορυκτών καυσίμων. Η Karpowership έχει διαθέσιμα οκτώ πλοία που μπορούν να παράγουν έως και δύο γιγαβάτ ηλεκτρικής ενέργειας, αρκετά για να τροφοδοτήσουν περίπου πέντε εκατομμύρια σπίτια. Το μεγαλύτερο πλοίο του έχει χωρητικότητα 500 μεγαβάτ.
Τα πλοία έχουν ενσωματωμένο σταθμό παραγωγής ενέργειας με έναν τοπικό σταθμό στην ξηρά και χρειάζονται περίπου ένα χιλιόμετρο (0,6 μίλια) καλωδίων για να τεθούν σε λειτουργία.
 
googlenews

Ακολουθήστε το financialreport.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

close menu