Το ρυθμιστικό σχέδιο της Ευρωπαϊκής Επιτροπής προβλέπει μείωση των εκπομπών ρύπων των επιβατικών αυτοκινήτων και των φορτηγών κατά 65% μέχρι το 2030 και μηδενισμό των εκπομπών μετά το 2035.
Αυτό σημαίνει ότι σε περίπτωση που παρθεί η τελική απόφαση, οι κινητήρες εσωτερικής καύσης έχουν ζωή ακόμη 14 χρόνια, ανοίγοντας ουσιαστικά τον δρόμο σε οχήματα που θα έχουν ως κύρια πηγή ενέργειας τον ηλεκτρισμό και το υδρογόνο. Αυτό συνεπάγεται ότι η ανάπτυξη των πράσινων τεχνολογιών και η επέκταση των υποδομών φόρτισης θα πρέπει να επιταχυνθούν τάχιστα τα επόμενα χρόνια.
Η αυτοκινητοβιομηχανία προετοιμάζεται εδώ και χρόνια για να μπορεί να ανταποκριθεί στα αυστηρά όρια, καθώς σε περίπτωση που δεν θα πιαστούν οι στόχοι θα έρθουν αντιμέτωπες με αυστηρά πρόστιμα. Ταυτόχρονα όλο αυτό το διάστημα θα παράγονται λιγότερα πετρελαιοκίνητα αυτοκίνητα λόγω των ορίων που έχουν τεθεί. Ορισμένοι κατασκευαστές δηλώνουν ότι δεν θα αναπτύξουν την επόμενη γενιά ντίζελ, ούτε και θα σταματήσουν την παραγωγή τους στο εγγύς μέλλον.
Ωστόσο, τα αυτοκίνητα με κινητήρα ντίζελ έχουν απαγορευτεί να εισέρχονται σε ορισμένες ζώνες στην Ευρώπη εδώ και αρκετό καιρό. Όλα αυτά μεταφράζονται σε σταθερά μειωμένες πωλήσεις πετρελαιοκίνητων αυτοκινήτων και ενδέχεται τα επόμενα χρόνια να δούμε προϋποθέσεις για απόσυρση. Όπως και να έχει η αγορά των πωλήσεων πετρελαιοκίνητων αυτοκινήτων στις περισσότερες χώρες της Ευρώπης, αλλά και στην Ελλάδα ακολουθεί σταθερά πτωτική πορεία.
Η τελευταία έκθεση που δημοσιεύτηκε από την Ευρωπαϊκή Ένωση Κατασκευαστών Αυτοκινήτων ACEA, δείχνει ότι το δεύτερο τρίμηνο του 2021 το μερίδιο των πετρελαιοκίνητων αυτοκινήτων στις συνολικές πωλήσεις ανήλθε μόνο στο 20%. Οι καλύτερες πωλήσεις σημειώθηκαν στα αυτοκίνητα με κινητήρες βενζίνης (42%). Ακολουθούν τα υβριδικά και τα ηλεκτρικά οχήματα σε ποσοστό περίπου 32%, ενώ ανοδικές είναι οι πωλήσεις αυτοκινήτων διπλού καυσίμου.
Σε πολλές ευρωπαϊκές πόλεις σήμερα στον αστικό ιστό μπορούν να μπουν μόνο αυτοκίνητα με χαμηλούς ρύπους. Ωστόσο, σε ορισμένα σημεία, η είσοδος τέτοιων οχημάτων απαγορεύεται εντελώς, ακόμη και αν πληρούν τα υψηλότερα πρότυπα εκπομπών σωματιδίων και οξειδίων του αζώτου Euro 6. Οι λεγόμενες μπλε ζώνες που έχουν ήδη δημιουργηθεί, μεταξύ άλλων στο Βερολίνο και το Παρίσι, απαγορεύουν την κίνηση κάθε είδους κινητήρων πετρελαίου.
Μια μελέτη του οργανισμού ADAC που πραγματοποιήθηκε πριν από μερικά χρόνια σε 38 αυτοκίνητα ντίζελ, έδειξε ότι ορισμένα ξεπέρασαν τα πρότυπα για τις εκπομπές οξειδίου του αζώτου έως και 900%.
Εάν το νέο σχέδιο κανονισμού εγκριθεί από όλες τις χώρες της ΕΕ, όχι μόνο τα πετρελαιοκίνητα αυτοκίνητα θα αποσυρθούν οριστικά από τις αγορές της Ευρώπης το 2035, αλλά και τα βενζινοκίνητα. Το νέο σχέδιο κανονισμού επιβάλλει στα κράτη μέλη την υποχρέωση να παρέχουν σταθμούς φόρτισης κάθε 60 χιλιόμετρα κατά μήκος των αυτοκινητοδρόμων και σημεία φόρτισης υδρογόνου κάθε 150 χιλιόμετρα.
Αυτό ουσιαστικά αναγκάζει τις αυτοκινητοβιομηχανίες να βελτιώσουν περαιτέρω την ηλεκτρική τεχνολογία, τις μπαταρίες των αυτοκινήτων και το βάρος τους, ώστε να γίνουν περισσότερο ελκυστικά, φθηνότερα και με μεγαλύτερες αυτονομίες.
ΕΙΔΗΣΕΙΣ ΣΗΜΕΡΑ:
- Η ιταλική ENI ετοιμάζει και δεύτερη πλωτή δεξαμενή LNG για το Κονγκό
- Γερμανία: Οι αγρότες διαδηλώνουν και πάλι στo Βερολίνο
- Λίβανος: Το Ισραήλ επιδιώκει μια ακατοίκητη νεκρή ζώνη στην λιβανοϊσραηλινή μεθόριο
- Ερντογάν για εντάλματα σύλληψης Νετανιάχου – Γκάλαντ: «Θαρραλέα απόφαση» από το ΔΠΔ
- FAZ: Υπολογίσιμες πλέον οι οικονομίες Ελλάδας, Ισπανίας, Ιταλίας
- Μ. Ηλιόπουλος στον Πατριάρχη Βαρθολομαίο: «Η ΑΕΚ θα μας ενώνει για πάντα»
- ΣΥΡΙΖΑ: Όλα έτοιμα για την εκλογική διαδικασία αύριο Κυριακή 24 Νοεμβρίου
- ΙΣΑ: Σε θετική κατεύθυνση τα μέτρα για τη μείωση του claw back
Ακολουθήστε το financialreport.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις