Άγριοι διαξιφισμοί μετά το πόρισμα της ΡΑΣ για τους «ανεκπαίδευτους σταθμάρχες», με τη Νέα Δημοκρατία να εγκαλεί τη Ρυθμιστική Αρχή για «πολιτική συγγένεια» με τον ΣΥΡΙΖΑ αλλά και για το γεγονός ότι θέτει ζητήματα ασφαλείας που είχε αρμοδιότητα και υποχρέωση να έχει επιλύσει εγκαίρως.
Στην αντεπίθεση πέρασε και ο ΟΣΕ μετά την καταγγελία της ΡΑΣ, τονίζοντας ότι η Αρχή ήταν «κοινωνός της εκπαιδευτικής διαδικασίας» για τους σταθμάρχες ενώ από την πλευρά της η αντιπολίτευση, με ανακοίνωση της Πόπης Τσαπανίδου κάνει λόγο για σοκαριστικό πόρισμα και αδιαφορία της κυβέρνησης για την ασφάλεια των πολιτών.
Τσαπανίδου: Σοκαριστικό το πόρισμα της ΡΑΣ
«Το πόρισμα της Ρυθμιστικής Αρχής Σιδηροδρόμων όχι μόνο σοκάρει αλλά εντείνει το γενικευμένο αίσθημα ανασφάλειας της κοινωνίας, καθώς ανακαλεί όλους τους σταθμάρχες που η ΝΔ προσέλαβε με μπλοκάκι κρίνοντας ότι έχουν ανεπαρκή εκπαίδευση και αποτελούν κίνδυνο για τη δημόσια ασφάλεια», επισημαίνει σε δήλωσή της η εκπρόσωπος Τύπου του ΣΥΡΙΖΑ Πόπη Τσαπανίδου.
Όπως σημειώνει, «με τον πιο δραματικό τρόπο διαπιστώνουμε ότι η αριστεία και το επιτελικό κράτος του κ. Μητσοτάκη είναι τα ρουσφέτια και η αδιαφορία για την ασφάλεια των πολιτών».
Επίθεση ΝΔ στη Ρυθμιστική Αρχή Σιδηροδρόμων για το πόρισμα
«Ο ΣΥΡΙΖΑ και η κα Τσαπανίδου αξιοποιούν μικροκομματικά ένα πόρισμα της Ρυθμιστικής Αρχής Σιδηροδρόμων το οποίο ήρθε εκ των υστέρων να θέσει ζητήματα ασφαλείας που εμπίπτουν στον εποπτικό της ρόλο, ενώ αν είχε διαπιστώσει ότι υπάρχει πρόβλημα, είχε αρμοδιότητα και υποχρέωση να δράσει εγκαίρως», επισημαίνει σε ανακοίνωσή της η Νέα Δημοκρατία, απαντώντας στο πόρισμα της ΡΑΣ αλλά και στη σχετική ανακοίνωση της εκπροσώπου Τύπου του ΣΥΡΙΖΑ.
Όπως αναφέρει στην ανακοίνωσή της η ΝΔ, «πρόκειται για την Αρχή, που αντί να λειτουργεί ανεξάρτητα, τη χρησιμοποίησε ο ΣΥΡΙΖΑ εντελώς κομματικά. Με πρόταση Σπίρτζη, παρά τις έντονες αντιρρήσεις της Βουλής, τοποθέτησαν στη θέση της Προέδρου, πρόσωπο που δεν είχε απολύτως καμία σχέση με τον σιδηρόδρομο. Άσχετο με τον σιδηρόδρομο ήταν και το πρόσωπο που τοποθετήθηκε στη θέση του αντιπροέδρου, προφανώς με βάση την ενδοκυβερνητική ποσόστωση, αφού προερχόταν από τους ΑΝΕΛ.
Είναι η Αρχή, η οποία από τη μια διαμαρτυρόταν για υποστελέχωση και από την άλλη έδινε έγκριση στην απόσπαση δύο υπαλλήλων, στον ΣΥΡΙΖΑ και στο γραφείο του κ.Ραγκούση αντίστοιχα. Και με όλα αυτά έχει το θράσος η κα Τσαπανίδου να μιλάει για ρουσφέτια. Η κοινωνία απαιτεί αλήθειες και απόδοση ευθυνών.
Κάποιοι επιμένουν σε παλαιοκομματικές πρακτικές ενός «βαθέως κράτους» που πρέπει να αφήσουμε οριστικά στο παρελθόν. Η επανεκκίνηση του σιδηροδρόμου θα γίνει λαμβάνοντας υπόψιν όλες τις παρατηρήσεις των ειδικών, με ενδελεχείς ελέγχους σε όλους τους τομείς και με πολύ αυστηρά μέτρα ασφαλείας. Είναι ώρα να λυθούν προβλήματα του παρελθόντος κι όχι ώρα κομματικών καυγάδων».
Η ανακοίνωση του ΟΣΕ
Ανακοίνωση – απάντηση στη Ρυθμιστική Αρχή Σιδηροδρόμων εξέδωσε ο ΟΣΕ, μετά τις καταγγελίες για ανεπαρκή εκπαίδευση στον σταθμάρχη Λάρισας που βαρύνεται με το τραγικό δυστύχημα στα Τέμπη.
Όπως αναφέρει στην ανακοίνωσή του ο ΟΣΕ: «Είναι εξαιρετικά δυσάρεστο εν μέσω μιας πολύ δύσκολης και οδυνηρής συγκυρίας για την ελληνική κοινωνία και τον ελληνικό σιδηρόδρομο, επίσημοι φορείς να εκφράζουν απόψεις και να λαμβάνουν αποφάσεις χωρίς ενδελεχή διερεύνηση και τεκμηρίωση των αναφερομένων σε αυτές, ειδικά όταν έχουν υπάρξει κοινωνοί σε αυτά επί των οποίων αποφαίνονται.
Σε ότι αφορά λοιπόν στο Δελτίο Τύπου της Ρυθμιστικής Αρχής Σιδηροδρόμων (ΡΑΣ), σήμερα Παρασκευή 17.3.2023, ο Οργανισμός Σιδηροδρόμων Ελλάδος (ΟΣΕ) σημειώνει τα ακόλουθα:
– Με το από 28.7.2022 έγγραφό περί «Βασικής Εκπαίδευσης Προσωπικού Κλάδου Κυκλοφορίας», το οποίο κοινοποιήθηκε μεταξύ άλλων και στη ΡΑΣ, εγκρίθηκε από την Διεύθυνση Εκπαίδευσης και Κατάρτισης του Οργανισμού, η υλοποίηση της Βασικής Εκπαίδευσης Προσωπικού Κυκλοφορίας Σταθμαρχών. Στο ανωτέρω έγγραφο περιγράφεται η διαδικασία και το αντικείμενο εκπαίδευσης τα οποία είναι απολύτως συμβατά με τον Οδηγό Σπουδών που η ίδια η Ρυθμιστική Αρχή ενέκρινε με την από 29.7.2021 απόφασή της.
– Σε αυτή δε την εγκύκλιο αναφέρεται ρητώς ο τρόπος με τον οποίο υλοποιείται η εκπαίδευση. Επιπλέον με το από 9.3.2023 έγγραφο ο Οργανισμός ενημέρωσε αναλυτικά τη Ρυθμιστική Αρχή για τον τρόπο υλοποίησης του Β κύκλου, προσκομίζοντας:
Α) Τα φύλλα παρουσίας – πρακτικής μαθητείας ανά μήνα από όλες τις Επιθεωρήσεις του Οργανισμού (Αθήνα, Πάτρα, Λάρισα, Λιανοκλάδι, Θεσσαλονίκη) στις οποίες βρέθηκαν οι υπό εκπαίδευση σταθμάρχες με αναφορά ανά θεματική ενότητα στους εκπαιδευτές ανά Επιθεώρηση.
Β) Τη διδακτέα ύλη της θεωρητικής εκπαίδευσης η οποία έχει διαχωριστεί σε δύο κύκλους, ώστε να συμβαδίζει με το στάδιο της εκπαιδευτικής διαδικασίας και να λειτουργεί συν επικουρικά και βοηθητικά με την πρακτική μαθητεία σε πραγματικές συνθήκες.
Ουδέποτε ζητήθηκαν (ούτε κατά τον επιτόπιο έλεγχο, ούτε με το από 9.3.2023 έγγραφο της Αρχής που αφορούσε στη διενέργεια αυτεπάγγελτης έρευνας σχετικά με το δυστύχημα της 28ης Φεβρουαρίου 2023), βεβαιώσεις περί ολοκλήρωσης της διαδικασίας.
Οι βεβαιώσεις ολοκλήρωσης των εκπαιδευτικών προγραμμάτων πιστοποιούνται με εσωτερική αλληλογραφία των εμπλεκόμενων Διευθύνσεων του Οργανισμού και είναι στη διάθεση κάθε αρμόδιου φορέα εφόσον ζητηθούν. Επομένως ήταν στη διάθεση και της ΡΑΣ η οποία έχει την αρμοδιότητα ελέγχου σε ζητήματα ασφάλειας.
Ο Οργανισμός λειτουργώντας απολύτως μέσα στα θεσμοθετημένα πλαίσια και αντιλαμβανόμενος την ευαισθησία του θέματος απέναντι και στην κοινή γνώμη, θα απαντήσει με απόλυτη ακρίβεια, λεπτομέρεια και τεκμηρίωση σε όλα όσα η Αρχή αναφέρει (βασιζόμενη καταρχάς σε «ισχυρές ενδείξεις»).
Έως τότε καλό είναι να εκφράζονται δημοσίως μόνο οριστικά και τεκμηριωμένα συμπεράσματα. Είναι ώρες ευθύνης για όλους και όχι ώρες διάχυσης ευθυνών».
Ρυθμιστική Αρχή: Διάτρητο το σύστημα εκπαίδευσης σταθμαρχών του ΟΣΕ
Νωρίτερα, η Ρυθμιστική Αρχή Σιδηροδρόμων, στο πλαίσιο της αυτεπάγγελτης έρευνας που διεξάγει για τη μετωπική σύγκρουση των δύο αμαξοστοιχιών στα Τέμπη, ανακοίνωσε ότι διαπίστωσε σοβαρές ενδείξεις παράβασης από τον Διαχειριστή Υποδομής, ήτοι τον Οργανισμό Σιδηροδρόμων Ελλάδος (ΟΣΕ Α.Ε), που σχετίζονται με το Σύστημα Διαχείρισης Ασφάλειάς του.
Ειδικότερα η Ρυθμιστική Αρχή Σιδηροδρόμων με τα έως σήμερα στοιχεία που έχει συγκεντρώσει, διαβλέπει ισχυρές ενδείξεις ότι ο θεωρητικός και πρακτικός κύκλος εκπαίδευσης που παρείχε ο Διαχειριστής της Σιδηροδρομικής Υποδομής (ΟΣΕ) σε προσωπικό του ΟΣΕ που επιτελεί κρίσιμα καθήκοντα (σταθμάρχες – κλειδούχους) υπήρξε ελλιπής και ως εκ τούτου ανεπαρκής.
ΕΙΔΗΣΕΙΣ ΣΗΜΕΡΑ:
- Ευρωπαϊκές αγορές: Μικτά πρόσημα – Απώλειες για Shell, κέρδη για Novo Nordisk
- ΟΠΕΚΕΠΕ: Πληρωμές 2,8 εκατ. ευρώ σε 2.642 δικαιούχους για εκκρεμότητες του 2015
- Διπλή αγωγή από JP Morgan κατά Καρώνη για τη Viva Wallet – Τι απαντά ο επιχειρηματίας
- Δήμος Ελληνικού Αργυρούπολης: Προσφεύγει κατά του ΕΔΣΝΑ για την αύξηση στα τέλη ταφής απορριμμάτων
- Χρηματιστήριο: Εισπράχθηκαν λίγα κέρδη, παρέμεινε πάνω από τις 1.500 μονάδες
- Μητσοτάκης: Το αύριο της Συρίας περνάει από το Διεθνές Δίκαιο – Ελλάδα, Κύπρος και Αίγυπτος οριοθετήσαμε ΑΟΖ
- Βουλή: Κατατέθηκε το ν/σ για τα airbnb – Τι αλλάζει στις προδιαγραφές, πως θα γίνονται οι έλεγχοι
- Κηδεία Σημίτη: Κυκλοφοριακές ρυθμίσεις την Πέμπτη 9 Ιανουαρίου στην Αθήνα – Ποιοι δρόμοι κλείνουν
Ακολουθήστε το financialreport.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις