Επιχειρήσεις

Κλουκίνας – Λάππας: κλείνει καταστήματα σε Αλβανία και Σερβία

Σε Ελλάδα και Ρουμανία περιορίζει τη δραστηριότητά της η Ι. Κλουκίνας – Ι. Λάππας, μετά την αποχώρησή της -λόγω χαμηλών οικονομικών επιδόσεων και προσδοκιών- από δύο ακόμη αγορές (Αλβανία και Σερβία) στις οποίες διατηρούσε παρουσία με καταστήματα Mothercare και ELC.

_x000D_

Ειδικότερα, ο όμιλος σήμερα δραστηριοποιείται στην Ελλάδα με 30 καταστήματα και στα Βαλκάνια με 9, εκ των οποίων 6 στη Ρουμανία, 2 στη Σερβία και 1 στην Αλβανία. Χθες ανακοίνωσε ότι αποφάσισε να αποχωρήσει από την Αλβανία και τη Σερβία.

_x000D_

Τα τρία καταστήματα που θα κλείσει στις δύο χώρες από τον Ιανουάριο του 2023 αντιστοιχούν, σύμφωνα με πηγές στην εταιρεία, στο 2,7% του συνολικού τζίρου. Αναφορικά με τους λόγους αυτής της απόφασης, οι πληροφορίες αναφέρουν ότι στα Τίρανα (Αλβανία) είχε ζητηθεί στην εταιρεία αύξηση ενοικίου από το QTU, το mall στο οποίο διατηρεί κατάστημα Mothercare. Η πρόταση κρίθηκε μη συμφέρουσα και η Ι.Κλουκίνας-Ι.Λάππας αποφάσισε να μην ανανεώσει το μισθωτήριο συμφωνητικό.

_x000D_

Στο Βελιγράδι (Σερβία) όπου η εταιρεία διατηρεί στο εμπορικό κέντρο USCE δύο καταστήματα, Mothercare και ELC, το πρόβλημα εντοπίζεται στη ζήτηση. Οι πωλήσεις δεν ανέκαμψαν μετά την πανδημία και καθώς η διοίκηση της εισηγμένης δεν προβλέπει ουσιαστική βελτίωση ήρθε σε συνεννόηση με το USCE ώστε να διακόψει, χωρίς πέναλτι, το μισθωτήριο.

_x000D_

Η εταιρεία στην επίσημη ανακοίνωσή της επικαλέστηκε τις ασταθείς οικονομικές συνθήκες στις δύο χώρες και την μη ικανοποιητική πορεία των πωλήσεων μετά την πανδημία. Ωστόσο είχε αποχωρήσει και από άλλες αγορές της περιοχής πριν την εμφάνιση της νόσου Covid-19, που επιτάχυνε τις κινήσεις αυτής της στρατηγικής.

_x000D_

Yπενθυμίζεται ότι το 2016 αποχώρησε από τη Σλοβενία λόγω συνεχιζόμενων ζημιών ενώ το 2019 αποφάσισε να αποχωρήσει από τη Βουλγαρία, όταν έληξε ο χρόνος μίσθωσης του καταστήματος που λειτουργούσε στη Σόφια και δεν πέτυχε νέα συμφωνία με τον ιδιοκτήτη. Ακολούθησε έρευνα αγοράς αλλά δεν βρήκε το κατάλληλο ακίνητο και έτσι το 2020 η βουλγαρική θυγατρική, που συμμετείχε με περίπου 1% στο τζίρο, οδηγήθηκε σε λύση και εκκαθάριση.

_x000D_

Επίσης, πέρυσι τον Σεπτέμβριο η θυγατρική στα Σκόπια της Βόρειας Μακεδονίας προχώρησε στη λύση της μίσθωσης και τη διακοπή της λειτουργίας του μοναδικού καταστήματος που λειτουργούσε, λόγω συνεχιζόμενης αρνητικής επίπτωσης μετά την πανδημία.

_x000D_

Αντίθετα πάντως με τις αρνητικές επιδόσεις των παραπάνω αγορών η Ρουμανία εμφανίζει θετικούς ρυθμούς ανάπτυξης. Η τοπική θυγατρική S.C. Sysmerom COM S.R.L. έκλεισε το 2021 ένα ζημιογόνο κατάστημα στην Costanta, στο εμπορικό κέντρο City Park Mall of Constanta ενώ το Σεπτέμβριο του ίδιου έτους άνοιξε άλλο στο Βουκουρέστι, στο εμπορικό κέντρο Promenada. Συνολικά η αύξηση πωλήσεων στη Ρουμανία το 2021 ανήλθε σε 53,92% ενώ σε επίπεδο ομίλου η αύξηση ήταν 21,35%, στα 28,2 εκατ. ευρώ.

_x000D_

Η μητρική και η εφοδιαστική αλυσίδα

_x000D_

Υπενθυμίζεται ότι η Ι.Κλουκίνας-Ι.Λάππας αντιπροσωπεύει την Mothercare από το 1999 (όταν εξαγόρασε την εταιρεία Υιοί Ευθ. Παπαγιάννη ΑΕ, αποκλειστικό αντιπρόσωπο των βρετανικών προϊόντων στην Ελλάδα από το 1977). Το 2003 συμφώνησε με την Mothercare UK την ανάπτυξη του σήματος στις βαλκανικές αγορές ενώ από το 2007 χρονολογείται η συμφωνία για την ανάπτυξη καταστημάτων Early Learning Centre στις βαλκανικές χώρες (Ρουμανία, Βουλγαρία, Σκόπια, Σλοβενία, Κροατία, Σερβία, Αλβανία, Βοσνία Ερζεγοβίνη και Μαυροβούνιο).

_x000D_

Η ελληνική εταιρεία αντιμετώπισε προκλήσεις όταν τοποθετήθηκαν διαχειριστές στην Mothercare UK τον Νοέμβριο του 2019 από την μητρική Mothercare PLC. Το σήμα Mothercare ωστόσο μεταβιβάστηκε στην Mothercare Global Brand ενώ το σήμα ELC πουλήθηκε στην εταιρεία Teal Holdings. Η Ι.Κλουκίνας – Ι.Λάππας διατήρησε συμβάσεις franchise και με τις δύο εταιρείες αλλά συνέχισε να αντιμετωπίζει προκλήσεις στις βαλκανικές αγορές όπου είχε επεκταθεί. Η πανδημία έφερε νέες προκλήσεις στην εφοδιαστική αλυσίδα που έπαιξαν ρόλο στη στρατηγική της.

_x000D_

Ενδεικτικά, χρειάστηκε να γίνει επανασχεδιασμός της δρομολόγησης του εμπορεύματος, με διακοπή του σκέλους της Αγγλίας και απευθείας φορτώσεις από λιμάνια της Κίνας, του Μπαγκλαντές και της Ινδίας. Επίσης τα lockdown περιόρισαν τη ρευστότητα της Mothercare Global Brand, η οποία ζήτησε από τους franchisees την απευθείας πληρωμή των κατασκευαστών σε Κίνα, Ινδία και Μπαγκλαντές με την υπογραφή τριμερών συμβάσεων.

googlenews

Ακολουθήστε το financialreport.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

close menu