Ενέργεια

«Κίτρινη» κάρτα στην Protergia για την διαφήμιση που αφορά στο ρεύμα των φοιτητών

Συστάσεις για την καλύτερη κατανόηση του προγράμματος το οποίο ανήκει στα κίτρινα τιμολόγια, δηλαδή στα κυμαινόμενα και όχι στα σταθερά που αρκετοί φοιτητές νομίζουν

Στο Συμβούλιο Ελέγχου Επικοινωνίας προσέφυγε η ΔΕΗ κατά της Protergia του ομίλου Metlen (πρώην Μυτιληναίος) για την διαφημιστική καμπάνια και το μήνυμα που προβάλει η Protergia για το ρεύμα των φοιτητών (πρόγραμμα Protergia οικιακό value student).

Η επιτροπή που εξέτασε το θέμα γνωρίζοντας ότι η αγορά ενέργειας είναι – εκ φύσεως – πολύπλοκη και έχει παραμέτρους που αλλάζουν συχνά, λαμβάνοντας υπ’ όψιν τις υποδείξεις της ρυθμιστικής αρχής του κλάδου ΡΑΑΕΥ για απλό και ξεκάθαρο τρόπο επικοινωνίας των παρόχων με τους καταναλωτές και συνυπολογίζοντας ότι το διαφημιζόμενο προϊόν απευθύνεται (και) σε νέους φοιτητές, που είναι αναμενόμενο να μη διαθέτουν ακόμη γνώσεις και εμπειρία στα ζητήματα επιλογής προϊόντων ρεύματος, έκρινε ομόφωνα πως – παρότι το διαφημιζόμενο προϊόν, έχει κόστος για τον καταναλωτή 9,90€ το μήνα για 115kWh, όπως αναφέρεται στην επικοινωνία του – είναι απαραίτητο η ορολογία που αναφέρεται στα διάφορα σημεία και στα διαφορετικά υλικά της επικοινωνίας να χρησιμοποιείται με σαφήνεια και συνέπεια (κάθε φορά με τον ίδιο τρόπο και έχοντας την ίδια έννοια) και να αντιστοιχεί στην ορολογία που εμφανίζεται στο λογαριασμό ρεύματος.

Συγκεκριμένα, το ποσό των 9,90€ θα πρέπει να αναφέρεται με τον ίδιο τρόπο σε κάθε υλικό, είτε ως μηνιαίο πάγιο με δώρο την κυμαινόμενη χρέωση προμήθειας για 115kWh ή ως συνολική χρέωση προμήθειας για 115kWh και, σε κάθε περίπτωση, σε άμεση σύνδεση με το όριο των 115kWh ανά μήνα, προκειμένου να μην υπάρχει κίνδυνος σύγχυσης και εσφαλμένων εντυπώσεων.

Με άλλα λόγια εάν η κατανάλωση υπερβεί τις 115 κιλοβατώρες το μήνα η χρέωση είναι διαφορετική και αρκετά υψηλότερη και ο φοιτητής θα ψάχνεται γιατί πληρώνει τόσο ακριβά.

Ειδικότερα για τη ραδιοφωνική επικοινωνία, η επιτροπή επισημαίνει επίσης αφ’ ενός ότι παραλείπεται η πληροφορία ότι το διαφημιζόμενο προϊόν ανήκει στην κατηγορία των
κυμαινόμενων τιμολογίων και αφ’ ετέρου ότι ο τρόπος που επικοινωνείται το όριο των 115kWh (ξεχωριστά από το κύριο μήνυμα του κόστους των 9,90€) δεν είναι επαρκής και επομένως μπορεί να προκληθεί σύγχυση ή/και παραπλάνηση.

Για τους λόγους αυτούς η Επιτροπή ομόφωνα αποφάσισε ότι η υπό έλεγχο επικοινωνία προσκρούει στα άρθρα 4 και 5 του ΕΚΔ-Ε και πρέπει να τροποποιηθεί αναλόγως, προκειμένου να είναι σύμφωνη με τον Κώδικα.

`

googlenews

Ακολουθήστε το financialreport.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

Ενέργεια

close menu