Διεθνή

Κίνα: Στέλνει 200 εταιρείες στο Μαρόκο για να έχουν εύκολη πρόσβαση στην Ευρώπη

Η εγγύτητα του Μαρόκου με την Ευρώπη, η αφθονία κρίσιμων ορυκτών, τα φορολογικά κίνητρα και οι συμφωνίες ελεύθερου εμπορίου τόσο με την ΕΕ όσο και με τις ΗΠΑ προσελκύουν εταιρείες που μπορούν να δημιουργήσουν εκεί αλυσίδες εφοδιασμού

Ακριβώς έξω από την πόλη Ταγγέρη του Μαρόκου, ένας κόμβος παραγωγής και τεχνολογίας που υποστηρίζεται από την Κίνα παίρνει σάρκα και οστά, μετά από έξι χρόνια καθυστερήσεων.

Η πόλη που βρίσκεται μόλις 27 χιλιόμετρα από το νότιο άκρο της ισπανικής ακτής, πέρα από τα Στενά του Γιβραλτάρ, σε στρατηγική θέση, στη διασταύρωση του Ατλαντικού Ωκεανού και της Μεσογείου, αναμένεται να φιλοξενήσει περίπου 200 κινεζικές εταιρείες, οι οποίες επιθυμούν να αποκτήσουν εύκολη πρόσβαση στην Ευρώπη και την Αφρική στο πλαίσιο της κινεζικής πρωτοβουλίας Belt and Road, ύψους πολλών δισεκατομμυρίων δολαρίων.

Ο Κινέζος πρέσβης στο Μαρόκο Li Changlin δήλωσε ότι το έργο αυτό – “για το οποίο οι δύο αρχηγοί κρατών ανησυχούν από κοινού” – έχει σημειώσει “σημαντική πρόοδο” και είναι “πλέον έτοιμο να δεχθεί επενδύσεις από την Κίνα και άλλες χώρες”.

“Η Κίνα αναμένεται να γίνει βασικός συμμετέχων στη βιομηχανία ηλεκτρικών οχημάτων του Μαρόκου και να συμβάλει στη διαδικασία εκβιομηχάνισης του Μαρόκου”, έγραψε ο Li σε άρθρο του με αφορμή την 65η επέτειο των διμερών διπλωματικών σχέσεων.

Παρατηρητές δήλωσαν ότι η εγγύτητα του Μαρόκου με την Ευρώπη, η αφθονία κρίσιμων ορυκτών, τα φορολογικά κίνητρα και οι συμφωνίες ελεύθερου εμπορίου τόσο με την ΕΕ όσο και με τις ΗΠΑ έχουν προσελκύσει έναν αυξανόμενο αριθμό κινεζικών εταιρειών που μπορούν να δημιουργήσουν εκεί αλυσίδες εφοδιασμού, ώστε να ενισχυθεί η ηγετική θέση της Κίνας στον τομέα των ηλεκτρικών οχημάτων.

Για παράδειγμα, η κινεζική εταιρεία κατασκευής εξαρτημάτων μπαταριών CNGR Advanced Material ανακοίνωσε τον Σεπτέμβριο ότι συνεργάζεται με το μαροκινό ιδιωτικό επενδυτικό ταμείο Al Mada για τη δημιουργία βιομηχανικής βάσης ύψους 2 δισεκατομμυρίων δολαρίων ΗΠΑ.

Η κινεζογερμανική εταιρεία κατασκευής μπαταριών ηλεκτρικών οχημάτων Gotion High-Tech σχεδιάζει επίσης να κατασκευάσει ένα εργοστάσιο αξίας 6 δισεκατομμυρίων δολαρίων στο Μαρόκο για την παραγωγή μπαταριών ηλεκτρικών αυτοκινήτων και συστημάτων αποθήκευσης ενέργειας.

Η Youshan, η θυγατρική της μεγαλύτερης κινεζικής εταιρείας διύλισης κοβαλτίου Huayou, συνεργάζεται με την νοτιοκορεατική LG Chem για την κατασκευή εργοστασίου παραγωγής υλικών καθόδου φωσφορικού σιδήρου λιθίου (LFP) στο Μαρόκο για την αγορά των ΗΠΑ.

Μεταξύ των πρώτων εταιρειών που άνοιξαν το έδαφος στην Επιστημονική και Τεχνολογική Πόλη της Ταγγέρης ήταν η Qingdao Sentury Tyre Company, η οποία επένδυσε σχεδόν 300 εκατομμύρια δολάρια ΗΠΑ για την κατασκευή εργοστασίου εκεί. Πρόσφατα υπέγραψε συμβόλαιο αγοράς γης 20 εκταρίων (49,4 στρεμμάτων) για την περιοχή, δήλωσε ο Li.

Με τη δημιουργία ενός εργοστασίου, η κινεζική εταιρεία ελαστικών επιδιώκει να καλύψει την αυξανόμενη ζήτηση από τους κατασκευαστές οχημάτων, ενώ παράλληλα εκμεταλλεύεται την προνομιακή γεωγραφική θέση του Μαρόκου για εύκολη διανομή στην Ευρώπη.

Το Μαρόκο είναι ήδη σημαντικός κόμβος κατασκευής οχημάτων για τους ευρωπαϊκούς κολοσσούς Stellantis και Renault, παράγοντας περίπου ένα εκατομμύριο μονάδες ετησίως.

Το Μαρόκο είναι επίσης μέρος της Αφρικανικής Ηπειρωτικής Ζώνης Ελεύθερων Συναλλαγών, μιας τεράστιας ζώνης που συγκεντρώνει τις 55 χώρες της Αφρικανικής Ένωσης και οκτώ περιφερειακές οικονομικές κοινότητες. Αυτό σημαίνει ότι οτιδήποτε παράγουν οι εταιρείες στο Μαρόκο μπορεί εύκολα να εξαχθεί εντός της Αφρικής, δήλωσε η Λόρεν Τζόνστον, αναπληρώτρια καθηγήτρια στο Κέντρο Μελετών Κίνας του Πανεπιστημίου του Σίδνεϊ.

“Το Μαρόκο είναι επίσης πάρα πολύ κοντά στην αγορά της ΕΕ και επιπλέον έχει καλούς δεσμούς με τις ΗΠΑ και το Ηνωμένο Βασίλειο. Έτσι, ίσως μπορεί να φτάσει ακόμη και σε αυτές τις αγορές. Είναι ένα γεωγραφικό μεσαίο βασίλειο”, δήλωσε η Τζόνστον.

googlenews

Ακολουθήστε το financialreport.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

close menu