Τράπεζες

Κι όμως οι εποπτικές αρχές της ΕΕ στον χρηματοοικονομικό κλάδο ενδιαφέρονται για τους καταναλωτές

Το ακριβώς αντίθετο από αυτό που συμβαίνει στην Ελλάδα...

Τα ξέρετε τα νέα για τον καταναλωτή σε ότι αφορά τις χρηματοπιστωτικές υπηρεσίες; Οχι, είναι η απάντηση εκ μέρους των καταναλωτών. Κι όμως υπάρχουν νέα. Και τα νέα αυτά προέρχονται από τρεις ευρωπαϊκούς φορείς, που ενδιαφέρονται εμπράκτως για τους καταναλωτές: από την η Ευρωπαϊκή Αρχή Τραπεζών (EBA), την Ευρωπαϊκή Αρχή Ασφαλίσεων και Επαγγελματικών Συντάξεων (EIOPA) και την Ευρωπαϊκή Αρχή Κινητών Αξιών και Αγορών (ESMA).

Αυτοί οι τρεις φορείς διοργάνωσαν στις αρχές Οκτωβρίου την ετήσια Ημέρα Προστασίας του Καταναλωτή στη Βουδαπέστη. Τα συμπεράσματα αυτής της διοργάνωσης δημοσιεύτηκαν την Πέμπτη 17 Οκτωβρίου (σ.σ. μην κοιτάτε που στην Ελλάδα ουδείς ενημέρωσε).

Το βασικό θέμα της διοργάνωσης ήταν η «Ενδυνάμωση των καταναλωτών της ΕΕ και δίκαιη πρόσβαση στο μέλλον των χρηματοπιστωτικών υπηρεσιών» και είχε τρία πάνελ που κάλυπταν τα θέματα της τεχνητής νοημοσύνης (AI) στις χρηματοπιστωτικές υπηρεσίες, την πρόσβαση σε καταναλωτικά προϊόντα και υπηρεσίες και τη βιώσιμη χρηματοδότηση.

Οι ομιλητές προέρχονταν από οργανώσεις καταναλωτών, ρυθμιστικές αρχές, θεσμικά όργανα της ΕΕ, ακαδημαϊκό κόσμο και συμμετέχοντες στην αγορά από όλη την Ευρωπαϊκή Ένωση, με 300 συμμετέχοντες επιτόπου.

Σχετικά με την Τεχνητή Νοημοσύνη, οι συμμετέχοντες αντάλλαξαν απόψεις σχετικά με τα πιθανά οφέλη της τεχνητής νοημοσύνης, όπως η ανίχνευση απάτης και η αυτοματοποίηση των διαδικασιών για τον εντοπισμό και την πρόληψη της νομιμοποίησης εσόδων από παράνομες δραστηριότητες, καθώς και τους κινδύνους, όπως η έλλειψη διαφάνειας και επεξήγησης.

Οι ομιλητές τόνισαν την ανάγκη καλύτερης κατανόησης της τεχνολογίας για την αξιολόγηση του τρόπου με τον οποίο μπορούν να μετριαστούν αυτοί οι κίνδυνοι. Ορισμένοι συμμετέχοντες τόνισαν τη σημασία που έχουν οι εποπτικές αρχές να διευκολύνουν την ανταλλαγή γνώσεων, να εξασφαλίσουν ρυθμιστική και εποπτική σύγκλιση και να δημιουργήσουν τις προϋποθέσεις για την ανάπτυξη της καινοτομίας.

Ορισμένοι παράγοντες του κλάδου κάλεσαν επίσης τις εποπτικές αρχές να εκδώσουν οδηγίες σχετικά με τον τρόπο συμμόρφωσης των χρηματοπιστωτικών ιδρυμάτων με τον νέο νόμο της ΕΕ για την τεχνητή νοημοσύνη.

Κατά τη διάρκεια του πάνελ σχετικά με την πρόσβαση σε χρηματοοικονομικά προϊόντα και υπηρεσίες με επίκεντρο τον καταναλωτή , οι συμμετέχοντες συζήτησαν την ανάγκη να ενισχυθεί η χρηματοοικονομική εκπαίδευση, να δοθεί μεγαλύτερη προσοχή στους ευάλωτους καταναλωτές και να τους δοθεί η δυνατότητα να κατανοήσουν και να έχουν πρόσβαση σε τυπικά πακέτα χρηματοοικονομικών υπηρεσιών (λογαριασμός πληρωμών, λογαριασμός αποταμίευσης, σπίτι/υγεία ασφάλιση). Τονίστηκε επίσης η σημασία της καλύτερης κατανόησης των αναγκών των καταναλωτών και της διατήρησης της εμπιστοσύνης των καταναλωτών.

Όσον αφορά τη βιώσιμη χρηματοδότηση, οι συμμετέχοντες παρατήρησαν ότι οι επενδυτές εξακολουθούν να αγωνίζονται να κατανοήσουν τις τεχνικές λεπτομέρειες των προϊόντων και την περίπλοκη ορολογία που συνδέεται με αυτές τις γνωστοποιήσεις. Η απλούστευση των απαιτήσεων για τις γνωστοποιήσεις βιώσιμων οικονομικών προς ένα σύστημα κατηγοριοποίησης που λειτουργεί για ιδιώτες επενδυτές θεωρήθηκε από τους συμμετέχοντες στην επιτροπή ως ο κύριος τομέας στον οποίο θα πρέπει να επικεντρωθούν οι ρυθμιστικές αρχές, εκτός από την ενίσχυση της χρηματοοικονομικής παιδείας των ιδιωτών επενδυτών.

Οι ΕΕΑ θα προβληματιστούν σχετικά με τη συμβολή και τις προτάσεις που ακούστηκαν από το κοινό και τους συμμετέχοντες σε πάνελ και θα συζητήσουν τις ενέργειες που πρέπει να ενισχυθούν ή να αναληφθούν στο μέλλον.

googlenews

Ακολουθήστε το financialreport.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

close menu