Public Eye

Καβάλα παν΄στην εκκλησιά, Καβάλα… στο λιμάνι

Το εμπορικό λιμάνι της Καβάλας «Φίλιππος Β΄», τμήμα του Οργανισμού Λιμένος Καβάλας (ΟΛΚ) είναι στην τελική φάση διαγωνιστικής διαδικασίας από το ΤΑΙΠΕΔ εδώ και αρκετό καιρό, μέσω υπο-παραχώρησης.

Τέσσερα διεθνή επενδυτικά (*) σχήματα έχουν προεπιλεγεί για τον σχετικό διαγωνισμό της υπο-παραχώρησης του δικαιώματος χρήσης, συντήρησης, λειτουργίας και εκμετάλλευσης της συγκεκριμένης λιμενικής εγκατάστασης και έπρεπε να καταθέσουν τις δεσμευτικές τους προσφορές έως τις 9 Φεβρουαρίου 2022 που είχε ορισθεί ως η καταληκτική ημερομηνία.

Ήταν ήδη η τρίτη ή τέταρτη ημερομηνία που είχε δώσει στη δημοσιότητα το Ταμείο Ιδιωτικοποιήσεων, μετά από αλλεπάλληλες παρατάσεις του σχετικού χρονοδιαγράμματος και σύμφωνα με πληροφορίες τη… τελική της τελικής ημερομηνία ήταν για τις 28 Φεβρουαρίου!

Στην Αγορά κυκλοφορούσαν διάφορες φήμες από καιρό, αλλά δεν υπήρχε κάποια τεκμηριωμένη άποψη που να ερμηνεύει τη συστηματική αναβολή.

Κι αυτό γιατί υποτίθεται πως έχει μια διοίκηση υπό την κα Άννα Θυσιάδου που απολαμβάνει προνομιακής πολιτικής υποστήριξης, παρά τα όσα δυσμενέστατα κατά καιρούς γράφονται και λέγονται για τα «μυστήρια της Καβάλας», σε ότι σχετίζεται με τη διαχείριση του Οργανισμού από την προστατευόμενη (και στενή συνεργάτιδα) του τοπικού βουλευτή της ΝΔ, Μακάριου Λαζαρίδη, τον οποίο και «εκθέτει» και τον έχει κάνει… έξαλλο, όπως λέγεται, με την κωλυσιεργία, αλλά και τον έχοντα καταγωγή από την περιοχή, επικεφαλής στο Υπερταμείο, Γρηγόρη Δημητριάδη (όχι του… Μαξίμου). 

Αλλά τα «μυστήρια» φαίνεται ότι δεν είναι λίγα…

Καταρχάς για το ιδιοκτησιακό καθεστώς της συγκεκριμένης λιμενικής εγκατάστασης στη βιομηχανική ζώνη της Καβάλας.

Η εν λόγω έκταση ως δημόσια περιουσία υποτίθεται πως κανονικά ανήκει στην Κτηματική Υπηρεσία του Δημοσίου (που έχει πλέον περιέλθει στην ΕΤΑΔ).

Όμως, το παραχωρούμενο τμήμα του εμπορικού Λιμένα Καβάλας «Φίλιππος Β’» ΔΕΝ έχει αποτυπωθεί στα αρχεία της Κτηματικής Υπηρεσίας του Δημοσίου.

Ως εκ τούτου, ως μη υπάρχουσα υποδομή ΔΕΝ θα μπορούσε να έχει παραχωρηθεί και στον Οργανισμό Λιμένος Καβάλας ΑΕ.

Δηλαδή, με απλά λόγια, το ΤΑΙΠΕΔ βαίνει στην ολοκλήρωση μιας διαδικασίας πώλησης για ένα περιουσιακό στοιχείο που ΔΕΝ ανήκει έστω και τυπικά στη θυγατρική εταιρεία του, τον ΟΛΚ!

Και τα ερωτήματα έρχονται αβίαστα:

  • Μόλις λίγες (ευελπιστούμε) ημέρες πριν την ημερομηνία υποβολής των τελικών οικονομικών προσφορών, η διοίκηση του ΟΛΚ με επικεφαλής την κα Θυσιάδου και ασφαλώς η ηγεσία του ΤΑΙΠΕΔ του κ. Πολίτη δεν έχουν κατορθώσει να επιλύσουν το ιδιοκτησιακό ζήτημα του «Φίλιππος Β΄»;
  • Πως τα ενδιαφερόμενα επενδυτικά σχήματα θα καταθέσουν δεσμευτικές προσφορές για παραχώρηση μη τυπικά υφιστάμενης υποδομής; Είναι σε γνώση τους η πρωτοφανής αυτή κατάσταση;
  • Γνωρίζει η Κυβέρνηση, ο αρμόδιος υπουργός Ναυτιλίας, αλλά και ο επικεφαλής της ΕΕΣΥΠ την πραγματικότητα ή απλώς τους παραπλανούν συστηματικά από τους υπαλλήλους του ΤΑΙΠΕΔ και την διοίκηση του Οργανισμού Λιμένος Καβάλας;
  • Θα τραβήξει σε μάκρος αυτή η καθυστέρηση ή να μιλάμε από τώρα για φιάσκο ΟΛΚής;

(*) Τα διεθνή σχήματα που συμμετάσχουν στον διαγωνισμό: QUINTANA INFRASTRUCTURE & DEVELOPMENT, Ένωση Εταιρειών IMERYS GREECE SA, GOLDAIR CARGO AE & ΒΙΟΜΗΧΑΝΙΚΑ ΟΡΥΚΤΑ ΕΛΛΑΔΟΣ ABEE, Κοινοπραξία INTERNATIONAL PORT INVESTMENTS KAVALA, η οποία απαρτίζεται από τις εταιρείες BLACK SUMMIT FINANCIAL GROUP- EFA GROUP και ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ και ΟΡΓΑΝΙΣΜΟΣ ΛΙΜΕΝΟΣ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ ΑΕ.

 

googlenews

Ακολουθήστε το financialreport.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

close menu