Ενέργεια

Καταγγελίες πολιτών: Χάος στους μηνιαίους λογαριασμούς ρεύματος

Καθυστερήσεις στις μετρήσεις και μπέρδεμα στις κιλοβατώρες

Καταναλωτές από τον Πειραιά και από την επαρχία αναφέρουν στο Financial Report καθυστερήσεις στις μετρήσεις του ΔΕΔΔΗΕ με αποτέλεσμα να δημιουργείται χάος στους οικιακούς λογαριασμούς ηλεκτρικού ρεύματος.

Σύμφωνα με το ισχύοντα πλαίσιο, ο ΔΕΔΔΗΕ οφείλει να μετρά σε μηνιαία βάση αντί του τετραμήνου ώστε να αποφεύγεται η συσσώρευση κιλοβατώρων, και άρα υπέρογκων ποσών στους λογαριασμούς αλλά και για την αποφυγή ρευματοκλοπών. Ο ΔΕΔΔΗΕ όμως δε φαίνεται να είναι τυπικός σχετικά με αυτό, σύμφωνα με τα όσα δηλώνουν πολίτες.

Καθυστερημένες μετρήσεις και μη εκκαθαριστικοί λογαριασμοί

Συγκεκριμένα, καταναλωτές αναφέρουν ότι οι μετρήσεις του ΔΕΔΔΗΕ δεν γίνονται εντός του χρονοδιαγράμματος που αναγράφεται στους λογαριασμούς, δηλαδή η μέτρηση δεν πραγματοποιείται την τελευταία μέρα του μήνα 30 ή 31 όπως ισχύει κανονικά και συνεπώς, οι εταιρίες–πάροχοι ηλεκτρικής ενέργειας δε λαμβάνουν έγκαιρα τις μετρήσεις από το ΔΕΔΔΗΕ ώστε να εκδώσουν εκκαθαριστικό λογαριασμό.

Αυτό έχει ως αποτέλεσμα οι λογαριασμοί, που φτάνουν στα χέρια των καταναλωτών είτε να δείχνουν διαφορετικό διάστημα καταμέτρησης από το μηνιαίο. Για παράδειγμα, αναφέρεται ότι υπήρχαν λογαριασμοί μη εκκαθαριστικοί για διάστημα 7 ή 10 ημερών λόγω μη καταχώρησης των μετρήσεων από το ΔΕΔΔΗΕ, όπως ανέφεραν οι πάροχοι σαν αιτιολογία σε πελάτη και συνεπώς αναγράφεται διαφορετικός αριθμός κιλοβατώρων από αυτές που καταχωρεί ο καταναλωτής.

Ιδιοκτήτης οικίας σε επαρχειακή πόλη βρήκε ένα σημείωμα στην πόρτα του σπιτιού του από συνεργείο του ΔΕΔΔΗΕ, που ενημέρωνε ότι δεν έγινε μέτρηση στο ρολόι του ρεύματος με την δικαολογία ότι δεν είχε πρόσβαση στο ρολόι ενώ το ρολόι ήταν ακριβώς μπροστά του και εάν έκανε τον κόπο θα μπορούσε να καταγράψει τη μέτρηση.

Λογαριασμοί: Ένας μήνας πίσω

Η κατάσταση αυτή έχει προκαλέσει σύγχυση στους καταναλωτές, καθώς δεν βλέπουν εκκαθαριστικό λογαριασμό τους τελευταίους δυο μήνες. Μετά από επικοινωνία των ιδίων με τους παρόχους τους, αποσαφηνίστηκε ότι οι λογαριασμοί τους θα πηγαίνουν στο εξής κατά ένα μήνα πίσω επιπλέον ώστε να λαμβάνεται η σωστή μέτρηση από το ΔΕΔΔΗΕ. Δηλαδή, στις αρχές Απριλίου θα εκδοθεί ο ορθός λογαριασμός της κατανάλωσης Φεβρουαρίου και όχι του Μαρτίου, όπως συνέβαινε μέχρι προσφάτως.

Το πρόβλημα από ό,τι φαίνεται ωστόσο δεν εντοπίζεται μόνο στον Πειραιά αλλά και στην περιοχή της Ανατολικής Αττικής. Το ζήτημα τέθηκε με Ερώτηση στη Βουλή από τον ΣΥΡΙΖΑ και τον βουλευτή Ανατολικής Αττικής του ΣΥΡΙΖΑ-ΠΣ, Γιώργο  Καραμέρο. Συγκεκριμένα, σε περιοχές της Ανατολικής Αττικής εξακολουθούν να μένουν για μεγάλο χρονικό διάστημα χωρίς μέτρηση της κατανάλωσης από την ΔΕΔΔΗΕ Α.Ε κατά συνέπεια οι λογαριασμοί ρεύματος να έρχονται υπερφουσκωμένοι στα νοικοκυριά.

Τι αναφέρει ο ΔΕΔΔΗΕ

Κατόπιν επικοινωνίας του Financial Report με τον ΔΕΔΔΗΕ, φάνηκε πως ο ΔΕΔΔΗΕ δεν έχει πλήρη επίγνωση της κατάστασης.

Συγκεκριμένα, πηγές από το ΔΕΔΔΗΕ αναφέρουν όπου υπάρχουν παράπονα, αναθέτουν στα συνεργεία να επαναλαμβάνουν τους ελέγχους στις περιοχές που εντοπίζοναι και επιλύονται τα προβλήματα. Επίσης, ο ΔΕΔΔΗΕ αναφέρει πως καμία εικόνα δεν έχει για τους επιμέρους παρόχους και συνεπώς δε φέρει καμία ευθύνη καθώς υποστηρίζεται ότι οι ενδείξεις στέλνονται απευθείας στους παρόχους.

Σε σχετικό ερώτημα για την περίπτωση που συμβαίνουν λάθη σε μετρήσεις ο ΔΕΔΔΗΕ απάντησε πως οι πολίτες μπορούν να καταχωρίσουν στην σχετική πλατφόρμα τις ενδείξεις τους ή και τηλεφωνικά 800 400 000 και πως αν εκεί υπάρχει διαφορά, λαμβάνεται υπόψιν η μέτρηση του συνεργείου. Ωστόσο, παρατηρείται από μεριάς τους ότι δεν υπάρχουν συχνά τέτοια λάθη, κι όσα υφίστανται διορθώνονται το συντομότερο δυνατό.

Mαριάνθη Πελεκανάκη

[email protected]

googlenews

Ακολουθήστε το financialreport.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

Ενέργεια

close menu