Ο πρώην υπ. Υποδομών και Μεταφορών πήγε απέναντι με όσα κατέθεσαν οι τρεις εμπειρογνώμονες που συνέταξαν το πόρισμα Γεραπετρίτη, οι οποίοι κατέθεσαν πως αν υπήρχε ETCS, το δυστύχημα θα είχε αποφευχθεί, καθώς τα τρένα θα σταματούσαν αυτόματα
Στο ανθρώπινο λάθος και τη μη τήρηση του κανονισμού κυκλοφορίας των τρένων απέδωσε τις ευθύνες για το έγκλημα των Τεμπών κατά την εισαγωγική του τοποθέτηση στην Εξεταστική ο Κώστας Καραμανλής, ο οποίος ήταν υπουργός Υποδομών και Μεταφορών όταν συνέβη το δυστύχημα, προσπαθώντας να βγάλει τον εαυτό του από το κάδρο των ευθυνών.
«Ως γονέας σέβομαι τον πόνο τους», τόνισε ο κ. Καραμανλής, επαναλαμβάνοντας ότι νιώθει σε απόλυτο βαθμό την υποχρέωση να μιλήσει με ειλικρίνεια, υπευθυνότητα και σεβασμό στη μνήμη των ανθρώπων που τόσο άδικα χάθηκαν.
«Προσωπικά, είμαι εδώ για να μιλήσω για όλα όπως ακριβώς γνωρίζω ότι είναι», υπογράμμισε ο κ. Καραμανλής και πρόσθεσε απευθυνόμενος στα μέλη της Εξεταστικής Επιτροπής: «Ό,τι έχω να πω, θα το πω κοιτώντας στα μάτια εσάς, τους συναδέλφους μου, αλλά και όλους τους Έλληνες και όλες τις Ελληνίδες που θέλουν να μάθουν την αλήθεια».
Ο κ. Καραμανλής ξεκαθάρισε στη συνέχεια ότι «δεν υπάρχει τίποτα που να μπορεί να με κάνει να ωραιοποιήσω την πραγματικότητα. Αλλά δεν πρόκειται να αφήσω να αιωρούνται αναπάντητες, απόψεις ανυπόστατες». Ξεκαθάρισε επίσης ότι δεν θα τροφοδοτήσει μία στείρα πολιτική, ή ακόμα χειρότερα μικροκομματική αντιπαράθεση, πάνω από ένα τέτοιο θέμα.
«Είμαι εδώ, από την πρώτη στιγμή. Δεν κρύφτηκα. Δεν έπαιξα θέατρο. Και ούτε σκοπεύω να το κάνω τώρα», τόνισε ο κ. Καραμανλής και πρόσθεσε: «Ναι, λοιπόν στην αλήθεια και όχι στην πολιτική καπηλεία.» Σημείωσε επίσης ότι «η απάνθρωπη εκμετάλλευση του ανθρώπινου πόνου δεν μπορεί να έχει θέση μέσα σε αυτήν την αίθουσα».
Ο κ. Καραμανλής ξεκαθάρισε στη συνέχεια ότι «δεν υπάρχει τίποτα που να μπορεί να με κάνει να ωραιοποιήσω την πραγματικότητα. Αλλά δεν πρόκειται να αφήσω να αιωρούνται αναπάντητες, απόψεις ανυπόστατες». Ξεκαθάρισε επίσης ότι δεν θα τροφοδοτήσει μία στείρα πολιτική, ή ακόμα χειρότερα μικροκομματική αντιπαράθεση, πάνω από ένα τέτοιο θέμα.
«Δε σκέφτηκα να κρυφτώ πίσω από τις ευθύνες άλλων. Πράξη αυτονόητη ήταν η παραίτηση μου. Δεν με απασχόλησε ούτε λεπτό η μικρότητα ορισμένων πολιτικών αντιπάλων που την αμφισβήτησαν, ενώ οι ίδιοι ουδέποτε είχαν δείξει ευθιξία να παραιτηθούνε από οποιαδήποτε θέση και για οποιοδήποτε λόγο» τόνισε ο κ. Καραμανλής και συνέχισε:
«Αν κάποια πλευρά τηρούσε τον κανονισμό, το δυστύχημα θα είχε αποφευχθεί» είπε και πρόσθεσε πως τα συστήματα θα αύξαναν το επίπεδο ασφαλείας, αλλά αυτό δεν παρέχει βεβαιότητα ότι θα απέτρεπαν την τραγωδία, σύμφωνα με τον ίδιο.
Τα λεγόμενα του βέβαια έρχονται σε ευθεία σύγκρουση με όσα κατέθεσαν οι τρεις εμπειρογνώμονες που συνέταξαν το πόρισμα Γεραπετρίτη, οι οποίοι κατέθεσαν πως αν υπήρχε ETCS, το δυστύχημα θα είχε αποφευχθεί, καθώς τα τρένα θα σταματούσαν αυτόματα και δεν θα συγκρούονταν.
«Να δούμε τι ακριβώς έγινε εκείνο το μοιραίο βράδυ. Και τα συστήματα αυτά ανθρώπους χρειάζονται για να τα χειρίζονται. Να τηρείται ευλαβικά ο κανονισμός κυκλοφορίας. Αυτός ο κανονισμός λειτουργίας παραβιάστηκε το βράδυ εκείνο. Και τέτοιες παραβιάσεις του Γενικού Κανονισμού Λειτουργίας, καμία ολοκλήρωση της 717 δεν θα μπορούσε να τις υπερνικήσει», σημείωσε επίσης ο πρώην υπουργός, προσθέτοντας:
«Πρέπει επιτέλους να ακουστεί αυτό, γιατί ο ελληνικός λαός και ιδίως οι οικογένειες που τις έπληξε τόσο άδικα αυτή η τραγωδία, έχουν το δικαίωμα να το γνωρίζουν».
«Παρακολουθώ και εγώ με προσοχή όλες αυτές τις μέρες τις καταθέσεις που έχουν γίνει στην επιτροπή σας. Ακούστηκαν πολλές απόψεις και δόθηκαν διάφορες πτυχές των γεγονότων. Δεν υπήρξε όμως ούτε ένας ειδικός που να αρνήθηκε ότι αν έστω και μία πλευρά είχε τηρήσει τις διαδικασίες του γενικού κανονισμού κυκλοφορίας, το δυστύχημα θα είχε αποτραπεί. Από εργαζόμενους και συνδικαλιστές μέχρι στελέχη οργανισμών όλων των περιόδων αλλά και της διοίκησης της ΡΑΣ», τόνισε ακόμη ο Κ. Καραμανλής.
«Έθεσα την παραίτηση μου αμέσως στη διάθεση του πρωθυπουργού. Ήταν μια πράξη αυτονόητη. Δεν με απασχόλησε η μικρότητα πολιτικών αντιπάλων. Οι ίδιοι ουδέποτε είχαν την πολιτική ευθιξία να παραιτηθούν», σημείωσε επίσης, ενώ ανέφερε για το ζήτημα της δικαιοσύνης:
«Ξέρετε καλύτερα από μένα ότι η δικαιοσύνη ήδη διερευνά την υπόθεση σε όλες της τις διαστάσεις και πρόκειται για μία έρευνα που κρατά μεν αρκετά αλλά όπως φαίνεται είναι και δυναμική καθώς προστίθεται ολοένα και νέα στοιχεία. Να είστε βέβαιοι λοιπόν ότι κανείς μέσα σε αυτή την αίθουσα δεν επιθυμεί περισσότερο την πλήρη διαλεύκανση αυτής της υπόθεσης από εμένα και το λέω αυτό πιστεύοντας ειλικρινά ότι οι περισσότεροι συνάδελφοι της αντιπολίτευσης την αλήθεια θέλετε να μάθετε. Υπάρχουν σίγουρα και ορισμένοι που πριν αρχίσει εξεταστική επιτροπή μπορεί να έχουν ήδη συντάξει τα πορίσματα εναντίον μου».
Η κατάθεση συνεχίζεται.
ΕΙΔΗΣΕΙΣ ΣΗΜΕΡΑ:
- ΥΠΕΘΟ: 16 ερωτήσεις – απαντήσεις για τον νέο Προϋπολογισμό
- ΠΟΥ: 226 εργαζόμενοι στον τομέα της υγείας έχουν σκοτωθεί από τις 7 Οκτωβρίου στο Λίβανο
- Επίδομα παιδιού: Πότε θα λάβουν χρήματα οι δικαιούχοι για την 5η και την 6η δόση
- Κυρανάκης: «Το πιθανό κύκλωμα πήγε να δηλώσει 45 ακίνητα σε Αγκίστρι, Ύδρα και Σπέτσες πάνω από 550.000 τ.μ.»
- Γκιουλέκας: Με χρονικό ορίζοντα το 2070 χρειάζεται να σχεδιάζονται σήμερα οι πόλεις
- Πιερρακάκης: Το θέμα χρηματοδότησης της Σχολής Καλών Τεχνών Φλώρινας έχει δρομολογηθεί
- Northvolt: Παραιτήθηκε ο CEO Πίτερ Κάρλσον μετά την αίτηση πτώχευσης
- Εθνική Ελλάδας: Με αντίπαλο τη Σκωτία για την άνοδο στη League A του Nations League!
Ακολουθήστε το financialreport.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις