Η ελληνική βιομηχανία καλλυντικών συνεχίζει να αναπτύσσεται "παλεύοντας" τους μεγάλους οίκους, ενώ ανεβαίνει και η διάθεση προϊόντων μέσω ηλεκτρονικού εμπορίου
Ανάπτυξη με ρυθμό που προβλέπεται να αγγίξει φέτος το 10% παρουσιάζει η ελληνική βιομηχανία καλλυντικών χάρη στην ώθηση από τα προϊόντα περιποίησης προσώπου, μακιγιάζ καθώς και τα αρώματα, όπου οι πωλήσεις αυξάνονται σε ποσοστό που υπερβαίνει το 13% ενώ ισχυρή δυναμική αναπτύσσουν και τα προϊόντα για τα μαλλιά.
Σε επίπεδο σημείων πώλησης, τα προϊόντα ευρείας διανομής που διανέμονται κυρίως μέσω του καναλιού του σούπερ μάρκετ διατηρούν τη μερίδα του λέοντος στη συνολική πίτα της αγοράς, που ξεπερνά πλέον το 1 δισ. ευρώ, χωρίς να υπολογίζονται οι εξαγωγές (περίπου 400 εκατ. ευρώ). Σημειώνεται ότι τα προϊόντα ευρείας διανομής αποτελούν σχεδόν το 1/3 των πωλήσεων της αγοράς. Παρατηρείται όμως δυναμική και σε άλλες αγορές. Για παράδειγμα, η αγορά του φαρμακείου εμφανίζει μερίδιο 19% ενώ στο 14% ανέρχεται πλέον το μερίδιο των αγορών που γίνονται μέσω του ηλεκτρονικού εμπορίου, με τις προβλέψεις να αναφέρουν τζίρο που μπορεί να φτάσει φέτος και τα 300 εκατ. ευρώ. Επιπλέον, αξιοσημείωτη είναι η ανάπτυξη της αγοράς στην κατηγορία των καλλυντικών επιλεκτικής διανομής, με μερίδιο 17%, σύμφωνα με τις εκτιμήσεις του Πανελληνίου Συνδέσμου Βιομηχάνων & Αντιπροσώπων Καλλυντικών και Αρωμάτων (ΠΣΒΑΚ), που προβλέπει ανάπτυξη για το σύνολο της αγοράς το 2023 της τάξης του 9,6%.
Διαπιστώνεται ότι οι καταναλωτές πριμοδοτούν τα καινοτόμα προϊόντα, γεγονός που αποτελεί παγκόσμια τάση. Αν και οι ανατιμήσεις σε μια σειρά από αγαθά αποθαρρύνει μεγάλη μερίδα καταναλωτών από αγορές ακριβών προϊόντων, συμπεριλαμβανομένων των καλλυντικών, εξακολουθεί να υπάρχει ζήτηση για μάρκες πολυτελείας. Σύμφωνα δε με πρόσφατη έκθεση της N2Growth για την παγκόσμια δυναμική της αγοράς καταναλωτικών προϊόντων, ο κλάδος των ειδών πολυτελείας προβλέπεται να αναπτυχθεί σημαντικά, με έσοδα ύψους 110,5 δισ. δολ. το 2023 καταγράφοντας την επόμενη πενταετία μέση ετήσια ανάπτυξη 3,8%.
Στην ελληνική αγορά καλλυντικών παρατηρείται ενδιαφέρον για premium προϊόντα με ενδεικτικές τις θετικές επιδόσεις σειρών γνωστών οίκων που στοχεύουν στην αντιμετώπιση της αντιγήρανσης και της ακμής. Στην κατηγορία δραστηριοποιούνται οι περισσότεροι παίκτες της βιομηχανίας καλλυντικών, με προϊόντα που έχουν παρουσία τόσο στα εξειδικευμένα καταστήματα καλλυντικών όσο και στα σούπερ μάρκετ, τα φαρμακεία και τα ινστιτούτα. Το δέλεαρ είναι τα μερίδια σε έναν τομέα όπως η περιποίηση προσώπου που αντιστοιχεί στο 23,5% της συνολικής αξίας πωλήσεων.
Αξιοσημείωτες όμως είναι οι εξελίξεις και στην περιποίηση των μαλλιών, με τη ζήτηση να κατευθύνεται κυρίως σε φυσικά προϊόντα, θεραπείες και τεχνολογίες που προσφέρουν εξατομικευμένες λύσεις. Είναι ενδεικτικό ότι η κατηγορία αναπτύσσεται φέτος με ρυθμό 8% έχοντας υπερδιπλασιάσει την «ταχύτητά» της από το 3,4% του 2022. Μεγάλος όγκος προϊόντων διατίθενται και μέσω των κομμωτηρίων, που καταλαμβάνουν μερίδιο 8% στον συνολικό τζίρο της αγοράς καλλυντικών αλλά η ζήτηση αναβαθμίζεται σε όλα τα κανάλια διανομής. Εξάλλου, ο συνολικός τζίρος των προϊόντων για τα μαλλιά ξεπερνά αυτόν της κατηγορίας περιποίησης προσώπου που θεωρείται ναυαρχίδα της βιομηχανίας ομορφιάς (μερίδιο στην συνολική αξία 25,3% έναντι 23,5% αντίστοιχα).
ΕΙΔΗΣΕΙΣ ΣΗΜΕΡΑ:
- Ο Γεραπετρίτης θα ενημερώσει τους πολιτικούς αρχηγούς για τις επαφές με Φιντάν
- ΥΠΕΘΟ: 16 ερωτήσεις – απαντήσεις για τον νέο Προϋπολογισμό
- ΠΟΥ: 226 εργαζόμενοι στον τομέα της υγείας έχουν σκοτωθεί από τις 7 Οκτωβρίου στο Λίβανο
- Επίδομα παιδιού: Πότε θα λάβουν χρήματα οι δικαιούχοι για την 5η και την 6η δόση
- Κυρανάκης: «Το πιθανό κύκλωμα πήγε να δηλώσει 45 ακίνητα σε Αγκίστρι, Ύδρα και Σπέτσες πάνω από 550.000 τ.μ.»
- Γκιουλέκας: Με χρονικό ορίζοντα το 2070 χρειάζεται να σχεδιάζονται σήμερα οι πόλεις
- Πιερρακάκης: Το θέμα χρηματοδότησης της Σχολής Καλών Τεχνών Φλώρινας έχει δρομολογηθεί
- Northvolt: Παραιτήθηκε ο CEO Πίτερ Κάρλσον μετά την αίτηση πτώχευσης
Ακολουθήστε το financialreport.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις