Επιχειρήσεις

Και ξαφνικά, η Ρυθμιστική Αρχή Σιδηροδρόμων στον ΟΣΕ – Ζήτησε στοιχεία για την ασφάλεια που δεν της δόθηκαν…

Αιφνιδιαστική επίσκεψη στα γραφεία του ΟΣΕ πραγματοποίησε χθες αρμόδια Ομάδα της Ρυθμιστικής Αρχής Σιδηροδρόμων για να συλλέξει τα  τεκμήρια, τα οποία αφορούν τις διαδικασίες ασφάλειάς και αν τηρήθηκαν τα οποία… δεν της απέστειλε ο ΟΣΕ.

_x000D_

Ειδικότερα, στο πλαίσιο της αυτεπάγγελτης έρευνας η Ομάδα Αξιολόγησης της Αρχής, ζήτησε τόσο από τον ΟΣΕ όσο και από την Hellenic Train μια σειρά από έγγραφα-τεκμήρια, τα οποία θα αποδεικνύουν σε τι βαθμό τηρήθηκαν οι όροι ασφαλείας που περιγράφονται από τον ΟΣΕ στο Σχέδιο Διαχείρισης Ασφάλειας.

_x000D_

Μεταξύ άλλων, είχαν ζητηθεί δελτία έλξης, φύλλα πορείας, απομαγνητοφωνημένες συνομιλίες μεταξύ των μηχανοδηγών και του σταθμάρχη κ.λπ. Πληροφορίες αναφέρουν ότι η απάντηση της Hellenic Train είναι ότι δεν υπάρχουν στοιχεία, καθώς όλα καταστράφηκαν και παρέπεμψαν στον ΟΣΕ για να ζητηθούν αντίγραφα από εκεί.

_x000D_

Ο ΟΣΕ από την πλευρά του, έστειλε κάποια στοιχεία, όμως ελλιπή, όπως αναφέρουν πηγές, και έτσι η Ομάδα αξιολόγησης της ΡΑΣ, επισκέφθηκε χθες τα γραφεία του Διαχειριστή των σιδηροδρόμων,  για να συλλέξει από μόνη της ό,τι χρειαζόταν. Μάλιστα, κάποια επιπλέον στοιχεία αναμένεται να τα στείλει σήμερα ο ΟΣΕ στην Αρχή.

_x000D_

_x000D_

_x000D_
_x000D_
_x000D_
_x000D_
Ακολούθως το σύνολο των τεκμηρίων θα αξιολογηθεί, ώστε να βγει το πόρισμα για το επίπεδο ασφάλειας που τηρούσε ο ΟΣΕ, ενδεχόμενες κυρώσεις ή και αφαίρεση του Πιστοποιητικού Ασφαλείας, μέχρι να διορθωθούν οι ελλείψεις.

_x000D_

_x000D_

Tο Πιστοποιητικό Ασφαλείας

_x000D_

_x000D_

_x000D_

_x000D_

_x000D_

Οι διαχειριστές υποδομής  όπως ο ΟΣΕ,   έχουν την κύρια ευθύνη για τον ασφαλή σχεδιασμό, τη συντήρηση και τη λειτουργία του οικείου σιδηροδρομικού δικτύου και υπόκεινται σε έγκριση ασφάλειας από τη ΡΑΣ που εκδίδει το Πιστοποιητικό Ασφαλείας, το οποίο απαιτείται για να μπορεί ο ΟΣΕ  να λειτουργεί. Για να διατηρήσει το Πιστοποιητικό Ασφάλειας ο ΟΣΕ θα πρέπει να τηρούνται όσα προβλέπει ο ίδιος ο  στο Σχέδιο Διαχείρισης Ασφάλειας το οποίο έχει καταθέσει στη ΡΑΣ για να λάβει το Πιστοποιητικό Ασφάλειας.

_x000D_

Στα Σχέδια Διαχείρισης Ασφάλειας καταγράφονται με κάθε λεπτομέρεια οι  διαδικασίες οι οποίες πρέπει να εφαρμόζονται από τις Σιδηροδρομικές Επιχειρήσεις και τον ΟΣΕ,  βάσει της  εθνικής και ευρωπαϊκής νομοθεσίας για τους σιδηροδρόμους, προκειμένου να διασφαλίζεται η τήρηση όλων των κανόνων και απαιτήσεων ασφαλείας. Τα Σχέδια αυτά  αποτελούν τον οδηγό και το εργαλείο των προαναφερθέντων σιδηροδρομικών φορέων, μέσω των οποίων αξιολογούν, ελέγχουν και προλαμβάνουν οποιοδήποτε κίνδυνο.

_x000D_

Εμπλοκή της Ευρωπαϊκής Αρχής Σιδηροδρόμων

_x000D_

Επίσης, το πόρισμα που θα βγάλει  η Ρυθμιστική Αρχή Σιδηροδρόμων θα κοινοποιηθεί και στην Ευρωπαϊκή Αρχή Σιδηροδρόμων, η οποία έχει την ευθύνη για το πιστοποιητικό Ασφαλείας της Hellenic Train, προκειμένου να κινηθεί αναλόγως.

_x000D_

Το πιστοποιητικό ασφαλείας της Hellenic Train εγκρίνεται από την Ευρωπαϊκή Αρχή Σιδηροδρόμων και όχι την ελληνική, καθώς η εταιρεία πραγματοποιεί και διεθνή δρομολόγια. Ωστόσο, πληροφορίες αναφέρουν ότι οι δύο Αρχές συνεργάζονται στενά και τα συμπεράσματα του πορίσματος αναμένονται και από την Ευρωπαϊκή Αρχή Σιδηροδρόμων.

googlenews

Ακολουθήστε το financialreport.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

close menu