Public Eye

«Και ο σκύλος χορτάτος»;

Ο κατασκευαστικός βραχίονας της Ελλάκτωρ, η Άκτωρ με ανεκτέλεστο υπόλοιπο έργο 2,8 δισ. ευρώ τίθεται εκ νέου σε διαδικασία πώλησης, με τίμημα που ξεπερνά τα 215 εκατ. ευρώ από την Intrakat, η οποία επανέρχεται στη διεκδίκησή της.

Βέβαια, oι λεπτομέρειες της συμφωνίας – εφόσον οριστικοποιηθεί – μένει να διευκρινιστούν.

Εφόσον όμως ολοκληρωθεί η εξαγορά, ο νέος πόλος στην εγχώρια αγορά κατασκευών υπό τη διοίκηση της Ιntrakat θα καταλάβει σε όγκο έργου τη δεύτερη θέση πίσω από τη ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ.

Ωστόσο μένει να φανεί ποιο θα είναι το αποτέλεσμα της συγχώνευσης σε επίπεδο περιθωρίων κέρδους. Στη μελέτη «πεδίου» προκύπτει ότι τα περιθώρια κέρδους – παρά τις νομοθετικές παρεμβάσεις εξορθολογισμού των εκπτώσεων και επαναϋπολογισμού δρομολογημένων έργων από το ΥΠΟΜΕ επί Κ. Καραμανλή – παραμένουν μικρά στον κλάδο.

Κατά γενική ομολογία της κατασκευαστικής αγοράς πτυχίων 7ης τάξης, το όφελος προκύπτει περισσότερο από τις παραχωρήσεις και τα ΣΔΙΤ, παρά από καθαυτό το κατασκευαστικό αντικείμενο, ιδίως στην συγκεκριμένη περίοδο με την έκρηξη των επιβαρύνσεων από υλικά οικοδομής, εργασιακό και κόστος χρήματος.

Στην παρούσα φάση, και σύμφωνα και με τις δύο πλευρές του deal, δεν προκύπτει συζήτηση για την Άκτωρ Παραχωρήσεις, η οποία πέρα από τις υφιστάμενες συμβάσεις διεκδικεί την Αττική Οδό (χωρίς κατασκευαστικό αντικείμενο), αλλά και τον ΒΟΑΚ (με βαρύ κατασκευαστικό αντικείμενο).

Η δεύτερη, μάλιστα όπως όλα δείχνουν, είναι και η τελευταία μεγάλη παραχώρηση της περιόδου (1,2 – 1,5 δισ. ευρώ), και σύμφωνα με πληροφορίες η Άκτωρ Παραχωρήσεις έχει ήδη δημιουργήσει συμμαχία με έτερο ελληνικό κατασκευαστικό όμιλο για τη διεκδίκηση της σύμβασης (οι φήμες θέλουν τον Μυτιληναίο).

Οπότε μένει να φανεί αν η Άκτωρ Παραχωρήσεις θα επιβεβαιώσει για την Intrakat, τη λαϊκή ρήση «και την πίτα ολόκληρη και το σκύλο χορτάτο».

 

 

googlenews

Ακολουθήστε το financialreport.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

close menu