Διεθνή

Και η Σουηδία θα απέχει από την επιβολή δασμών στα κινεζικά ηλεκτρικά αυτοκίνητα

Μετά την άρνηση της Γερμανίας - Την Τετάρτη 2 Οκτωβρίου Γαλλία, Ελλάδα, Ιταλία και Πολωνία δήλωσαν ότι θα ψηφίσουν υπέρ

Η Σουηδία θα απόσχει στην ψηφοφορία για την επιβολή από την Ευρωπαϊκή Ένωση δασμών στα κινεζικά ηλεκτρικά αυτοκίνητα, όπως δήλωσε σήμερα στο πρακτορείο Reuters ο υπουργός Εξωτερικού Εμπορίου της χώρας.

Ο Μπέντζαμιν Ντούσα δήλωσε πως η Σουηδία είχε σκεφθεί να καταψηφίσει τους δασμούς, αλλά αποφάσισε να απόσχει έπειτα από συζητήσεις με την Ευρωπαϊκή Επιτροπή.

“Είχαμε πολύ θετικές ενδείξεις μόλις πρόσφατα από την Κομισιόν ότι καλώς εχόντων μπορούν να προχωρήσουν με μεμονωμένες λύσεις για την αυτοκινητοβιομηχανία και συγκεκριμένα για τη Volvo Cars”, είπε.

“Η θέση της Σουηδίας είναι ότι το καλύτερο πράγμα θα ήταν η Κίνα και η ΕΕ να μπορέσουν καταλήξουν από κοινού σε συμφωνία σε σχέση με αυτό το πρόβλημα”.

Η Σουηδία τήρησε αποχή σε μία πρώτη μη δεσμευτική ψηφοφορία τον Ιούλιο σχετικά με την πρόταση της Ευρωπαϊκής Επιτροπής να επιβάλει τους δασμούς.

Η πρόταση της Κομισιόν μπορεί να εφαρμοστεί εκτός αν μια ενισχυμένη πλειοψηφία 15 κρατών μελών της ΕΕ, που να αντιπροσωπεύουν το 65% του πληθυσμού της ΕΕ, ψηφίσει κατά.

Τα μέλη της Ευρωπαϊκής Ένωσης αντιμετωπίζουν μια κομβική ψηφοφορία την Παρασκευή για το αν θα επιβάλουν δασμούς έως και 45% στις εισαγωγές ηλεκτρικών οχημάτων κινεζικής κατασκευής στην πιο υψηλού προφίλ εμπορική υπόθεση του μπλοκ, κάτι που κινδυνεύει με αντίποινα από το Πεκίνο.

Διχασμένη η ΕΕ

Η Ευρωπαϊκή Επιτροπή, η οποία επιβλέπει την εμπορική πολιτική του μπλοκ, πρότεινε οριστικά καθήκοντα για τα επόμενα πέντε χρόνια για να αντιμετωπίσει αυτό που θεωρεί ως άδικες κινεζικές επιδοτήσεις μετά από μια έρευνα μακράς διάρκειας κατά των επιδοτήσεων.

Το Reuters ανέφερε την Τετάρτη ότι η Γαλλία, η Ελλάδα, η Ιταλία και η Πολωνία θα ψηφίσουν υπέρ, αρκετά για να αποφευχθεί η ανασταλτική πλειοψηφία κατά των δασμών.

Σε περίπτωση απουσίας ειδικής πλειοψηφίας, η εκτελεστική εξουσία της ΕΕ μπορεί να εγκρίνει τους δασμούς. Ωστόσο, θα μπορούσε επίσης να υποβάλει μια τροποποιημένη πρόταση εάν ήθελε να εξασφαλίσει μεγαλύτερη υποστήριξη.

Η κορυφαία οικονομία της περιοχής και η μεγαλύτερη παραγωγός αυτοκινήτων, η Γερμανία, θα καταψηφίσει την επιβολή δασμών, δήλωσαν στο Reuters αργά την Πέμπτη άνθρωποι με γνώση του θέματος. Είχε απείχε στην πρώτη μη δεσμευτική ψηφοφορία επί της πρότασης τον Ιούλιο.

Οι γερμανικές αυτοκινητοβιομηχανίες, για τις οποίες η Κίνα αντιπροσωπεύει σχεδόν το ένα τρίτο των πωλήσεών τους, είναι ιδιαίτερα έντονες κατά των δασμών. Η Volkswagen είπε ότι ήταν “λανθασμένη προσέγγιση”.

Αν και αυτή η απόρριψη δεν θα εκτροχιάσει το αποτέλεσμα την Παρασκευή, η σκληρή στάση υπογραμμίζει την πρόκληση των Βρυξελλών να υποστηρίξουν την εμπορική τους υπόθεση, αναγκάζοντας ενδεχομένως την Επιτροπή να διεξαγάγει δεύτερη ψηφοφορία και να εξετάσει πιθανούς συμβιβασμούς.

Ο υπουργός Οικονομίας στην Ισπανία, προηγούμενος υποστηρικτής των δασμών, είπε επίσης σε επιστολή του προς τον αντιπρόεδρο της Ευρωπαϊκής Επιτροπής Βάλντις Ντομπρόβσκις, τον οποίο είδε το Reuters την Πέμπτη, ότι αντί να επιβάλει δασμούς, η ΕΕ θα πρέπει «να κρατήσει ανοιχτές τις διαπραγματεύσεις… πέρα ​​από τη δεσμευτική ψηφοφορία «να επιτύχουμε μια συμφωνία για τις τιμές καθώς και τη μετεγκατάσταση της παραγωγής μπαταριών στο μπλοκ.

Ο Ισπανός πρωθυπουργός Πέδρο Σάντσεθ είχε ήδη δηλώσει σε επίσκεψή του στην Κίνα ότι η ΕΕ πρέπει να επανεξετάσει τη θέση της .

Reuters Graphics

Ορισμένα μέλη της ΕΕ ανησυχούν για την απάντηση του Πεκίνου. Σε κινήσεις που θεωρήθηκαν ως αντίποινα , το Πεκίνο ξεκίνησε φέτος τις δικές του έρευνες για τις εισαγωγές μπράντι, γαλακτοκομικών και χοιρινού κρέατος της ΕΕ.

Ο Ούγγρος πρωθυπουργός Βίκτορ Όρμπαν προειδοποίησε την Παρασκευή ότι η ΕΕ οδεύει προς έναν «οικονομικό ψυχρό πόλεμο» με την Κίνα.

Ωστόσο, η στάση της ΕΕ έναντι του Πεκίνου έχει σκληρύνει τα τελευταία πέντε χρόνια, αντιμετωπίζοντας πλέον την Κίνα ως πιθανό εταίρο σε ορισμένα ζητήματα, αλλά και ως ανταγωνιστή και συστημικό αντίπαλο.

Τα ραβδόγραμμα δείχνουν τα τέσσερα κορυφαία προϊόντα ανά αξία που εισήγαγε η Κίνα από μεγάλα κράτη της ΕΕ όπως η Γερμανία, η Γαλλία, η Ιταλία, η Ισπανία και η Ολλανδία το έτος 2023.

Τα τέσσερα κορυφαία προϊόντα ανά αξία που εισήγαγε η Κίνα από μεγάλα κράτη της ΕΕ όπως η Γερμανία, η Γαλλία, η Ιταλία, η Ισπανία και η Ολλανδία το έτος 2023.

Η Επιτροπή λέει ότι η πλεονάζουσα παραγωγική ικανότητα της Κίνας των τριών εκατομμυρίων EV ετησίως, τα οποία έπρεπε να εξαχθούν, είναι διπλάσια από την αγορά της ΕΕ. Δεδομένων των δασμών 100% στις Ηνωμένες Πολιτείες και τον Καναδά, η πιο προφανής διέξοδος για αυτά τα EV είναι η Ευρώπη.

Το στέλεχος της ΕΕ έχει δηλώσει ότι είναι πρόθυμο να συνεχίσει τις διαπραγματεύσεις με την Κίνα για μια εναλλακτική λύση έναντι των δασμών και θα μπορούσε να επανεξετάσει μια δέσμευση τιμών -που περιλαμβάνει ελάχιστη τιμή εισαγωγής και συνήθως ανώτατο όριο όγκου- έχοντας προηγουμένως απορρίψει αυτές που προσέφεραν κινεζικές εταιρείες.

Μια επιλογή υπό διαπραγμάτευση είναι οι ελάχιστες τιμές εισαγωγής που υπολογίζονται βάσει κριτηρίων όπως η εμβέλεια, η απόδοση της μπαταρίας και το μήκος του EV, μαζί με το αν είναι δικίνητο ή τετρακίνητο, είπε μια πηγή που γνωρίζει το θέμα.

Τα τιμολόγια κυμαίνονται από 7,8% για την Tesla, έως 35,3% για την SAIC και άλλες εταιρείες που κρίθηκε ότι δεν συνεργάστηκαν με την έρευνα της ΕΕ. Αυτοί οι δασμοί είναι πάνω από τον τυπικό εισαγωγικό δασμό 10% της ΕΕ για τα αυτοκίνητα.

googlenews

Ακολουθήστε το financialreport.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

close menu