Προϊόντα - Υπηρεσίες

Κ. Σκρέκας: Ανακοίνωσε 4 «τεχνικά» μέτρα για την ακρίβεια με έμμεσο αποτύπωμα στον καταναλωτή

Μείωση 30% στις εκπτώσεις προμηθευτών στα σούπερ μάρκετ, απαγόρευση προσφορών για 3 μήνες σε εταιρείες που αυξάνουν τις τιμές, έως 3% για επιστροφές ή φύρα σε νωπά φρούτα - λαχανικά και κρέατα, πλαφόν στο μεικτό περιθώριο κέρδους των εταιρειών βρεφικού γάλακτος

Την εξειδίκευση των μέτρων για την αντιμετώπιση της ακρίβειας, που αποφασίστηκαν στη διάρκεια της σύσκεψης υπό τον πρωθυπουργό Κυριάκο Μητσοτάκη στο Μέγαρο Μαξίμου, παρουσίασε ο υπουργός Ανάπτυξης, Κώστας Σκρέκας.

Ο κ. Σκρέκας αναφέρθηκε στα μέτρα που ισχύουν ήδη, όπως στη μείωση τιμής κατά 5% για έξι μήνες και στο καλάθι του νοικοκυριού που παρέχει πρόσβαση σε συγκεκριμένες κατηγορίες προϊόντων σε χαμηλότερες τιμές.

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ

14 ερωτήσεις για τον πληθωρισμό που δεν απαντήθηκαν αρμοδίως

Ο αρμόδιος υπουργός νομίζει πως οι τιμές πέφτουν επειδή βγαίνει στα κανάλια και «φοβερίζει» - Τα στοιχεία της ΕΛΣΤΑΤ και της Eurostat τον διαψεύδουν κατηγορηματικά

Οι έλεγχοι συνεχίζονται, υπογράμμισε ο υπουργός, παραθέτοντας τα στοιχεία σύμφωνα με τα οποία σε όλη τη διάρκεια του 2023 διενεργήθηκαν από τη ΔΙΜΕΑ συνολικά 25.267 έλεγχοι, επιβλήθηκαν 1.865 πρόστιμα. ύψους 13,416 εκατ. ευρώ.

Ωστόσο, τόνισε, διαπιστώνεται ότι σε συγκεκριμένες κατηγορίες προϊόντων παρατηρούνται σημαντικές αποκλίσεις σε σχέση με υπόλοιπη Ευρώπη.

Καταδικάζουμε αυτές τις πρακτικές και δεν πρόκειται να τις ανεχτούμε, διεμήνυσε ο ίδιος.

Τα μέτρα

Σε αυτό το πλαίσιο ανακοίνωσε 4 ακόμη μέτρα και συγκεκριμένα:

1ο μέτρο: Μειώνονται οι παροχές προς τα σούπερ μάρκετ και εξασφαλίζουμε χαμηλότερες τιμές για τον καταναλωτή. Περιορίζουμε εκπτώσεις προμηθευτών στα σούπερ μάρκετ κατά 30% και μεταφέρεται το όφελος στον καταναλωτή. Αυτό θα εφαρμοστεί σε απορρυπαντικά, καθαριστικά σπιτιού, οδοντόκρεμες, αφρόλουτρα, σαμπουάν και βρεφικές πάνες

2ο μέτρο: Δεν επιτρέπεται σε εταιρείες που αυξάνουν τις τιμές των προϊόντων να κάνουν προωθητικές ενέργειες για τρεις μήνες. Η υποχρέωση δεν ισχύει για επιχειρήσεις που διατηρούν σταθερές τις τιμές ή τις μειώνουν.

3ο μέτρο: Καθαρές τιμές από το χωράφι στο ράφι: υποχρεώνονται οι προμηθευτές να πωλούν τα προϊόντα στο λιανεμπόριο σε καθαρές τιμές (net prices). Επιτρέπεται μόνο πιστωτικό τιμολόγιο ύψους έως 3% για επιστροφές προϊόντων ή φύρας. Το μέτρο αφορά νωπά φρούτα-λαχανικά και κρέατα.

4ο μέτρο: Πλαφόν στο μεικτό περιθώριο κέρδους των εταιρειών που εισάγουν, παράγουν και διακινούν το βρεφικό γάλα στην Ελλάδα: το πλαφόν ορίζεται ως το άθροισμα του λειτουργικού κόστους της εταιρείας για τη συγκεκριμένη κατηγορία προϊόντων και εμπορικού κέρδους 7%. 

«Πετυχαίνουμε άμεση μείωση τιμής στο ράφι, επιπλέον όφελος για τον καταναλωτή καθώς οι όποιες μειώσεις θα γίνονται στις νέες μειωμένες τιμές», τόνισε ο Κώστας Σκρέκας.

Κ. Σκρέκας: Ανακοίνωσε 4 «τεχνικά» μέτρα για την ακρίβεια με έμμεσο αποτύπωμα στον καταναλωτή

googlenews

Ακολουθήστε το financialreport.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

close menu