Στην Αίγυπτο η εταιρεία διαθέτει 5 καταστήματα
Aνατιμήσεις που έφτασαν τα 20 λεπτά ανά προϊόν το 2024 και άλλες μεγαλύτερες που μπορεί να φτάσουν ακόμα και τα 50 λεπτά ανά προϊόν μέσα στο 2025 στη χονδρική είναι ένα από τα βασικά χαρακτηριστικά της πορείας του κλάδου του καφέ διεθνώς, σε ένα απαιτητικό οικονομικό περιβάλλον.
Σε αυτό το περιβάλλον, η Coffee Island που μετρά 25 χρόνια από την ίδρυσή της έκλεισε την περασμένη χρονιά με μικρή ανάπτυξη και το ίδιο αναμένεται και για την φετινή.
Η διοίκηση της εταιρείας που σχεδιάζει να συνεχίσει να αναπτύσσεται στην Ελλάδα και να δώσει προτεραιότητα στην επέκταση στο εξωτερικό διατηρεί επιφυλάξεις, καθώς τα στελέχη της παραδέχονται ότι υπάρχει μεγάλο ζήτημα στην εφοδιαστική αλυσίδα με την κατάσταση που έχει δημιουργηθεί με τους Χούθι και τις καθυστερήσεις καφέ από την Αιθιοπία, χώρα η οποία είναι από τους βασικότερους προμηθευτές της.
Σύμφωνα με όσα τόνισε στο Financial Report ο CEΟ της εταιρείας Κωνσταντίνος Κωνσταντινόπουλος «είμαστε προβληματισμένοι για όσα συμβαίνουν τους τελευταίους μήνες. Μας επηρέασαν σε μεγάλο βαθμό όσα συνέβησαν το 2023 και το 2024 και δεν είναι μόνο οι αυξήσεις στον καφέ, είναι και τα λειτουργικά έξοδα, τα έξοδα συσκευασίας, τα οποία ήταν αυξημένα και την τρέχουσα χρονιά. Το πρόβλημα, επίσης, είναι η Αφρική, έχουμε τεράστιο πρόβλημα με τους Χούθι. Οι καφέδες της Αφρικής είναι μοναδικοί, ο καφές από την Αιθιοπία είναι πολύ σημαντικός για εμάς, τον αγοράζουμε πλέον πολύ ακριβά και μας έρχεται, λόγω της κατάστασης με μεγάλη καθυστέρηση».
Παρόλαυτα, η επόμενη χρονιά θα είναι έτος ανάπτυξης: « Το 2025 συνεχίζουμε να εξελίσσουμε το υφιστάμενο δίκτυο σε Ελλάδα και Κύπρο, αλλά βάζουμε σε προτεραιότητα το εξωτερικό, καθώς έχουμε αποκτήσει μεγάλη τεχνογνωσία και αναγνωρισιμότητα, ίσως έχει έρθει η ώρα να κεφαλαιοποιήσουμε», δήλωσε ο επικεφαλής της εταιρείας από την Πάτρα, προσθέτοντας, ωστόσο, ότι μέσα στη νέα χρονιά 35-40 καταστήματα του δικτύου θα ”αλλάξουν χέρια” είτε λόγω κούρασης των ιδιοκτητών είτε επειδή περνούν σε άλλη γενιά της οικογένειας που τα λειτουργεί.
Επέτειος με επενδύσεις σε χώρες έκπληξη
Τα 25 της χρόνια συμπληρώνει η αλυσίδας εμπορίας και επεξεργασίας καφέ από την Πάτρα, Coffee Island τη στιγμή που ξεπέρασε το 2024 τα 430 καταστήματα σε Ελλάδα και εξωτερικό, εν μέσω μιας χρονιάς με μεγάλες αυξήσεις στις πρώτες ύλες που έφτασαν το 60% και ξεπέρασαν το 100% σε κάποιες ποικιλίες.
Η εταιρεία θα κλείσει το 2023 με 37 εκατ. τζίρο, δηλαδή ανάπτυξη 8%, ενώ το ίδιο αναμένεται και για το 2024. Μέσα στην τρέχουσα χρονιά, εξάλλου, ολοκληρώνεται και επενδυτικό πρόγραμμα τριετίας, ύψους 8 εκατ. ευρώ, το οποίο αφορούσε την αύξηση παραγωγικής δυνατότητας των μονάδων της στην Πάτρα, καινούργιο μηχανολογικό εξοπλισμό κ.α.
Το νέο, ωστόσο, είναι ότι παράλληλα με την ανάπτυξη της στην Αίγυπτο, όπου διαθέτει, ήδη, 5 καταστήματα, μέσα στο 2025 αναμένεται το άνοιγμα ενός μικρού εργοστασίου, το οποίο θα εξυπηρετεί τις ανάγκες των υπαρχόντων σημείων πώλησης και όσων έρθουν στο μέλλον, καθώς η συγκεκριμένη χώρα ενδιαφέρει πολύ σαν αγορά την Coffee Island, δεδομένου ότι έχει δύο πολύ σημαντικά στοιχεία: Τουρισμό και πολύ νεαρόκοσμο, καθώς η πλειοψηφία του πληθυσμού είναι κάτω των 25 ετών.
Σύμφωνα με όσα ανέφερε ο κ. Κωνσταντινόπουλος, η μονάδα θα δημιουργηθεί με joint venture με τοπική εταιρεία, θα υπάρχει δηλαδή νέο επενδυτικό σχήμα στο οποίο η Coffee Island θα έχει το 30%.
Κατά τα άλλα, η εταιρεία ετοιμάζεται και για τη νέα της αγορά την Ινδία, καθώς μέχρι τις αρχές Δεκεμβρίου αναμένεται να ανοίξει το πρώτο της κατάστημα στο Νέο Δελχί, τη στιγμή που ετοιμάζεται και για το Παρίσι μέσα στο 2025. Μάλιστα είναι πιθανόν στην Ινδία, αν όλα προχωρήσουν σύμφωνα με τον αρχικό σχεδιασμό, να ακολουθηθεί και το ίδιο παράδειγμα όπως και στην Αίγυπτο, δηλαδή μελλοντικά να ανοίξει και εκεί μια μικρή μονάδα που θα εξυπηρετεί τις ανάγκες της εταιρείας και άλλων καταστημάτων που ίσως στο μέλλον συνεργαστεί.
Στην παρούσα φάση, η εταιρεία βρίσκεται σε 11 χώρες, κάνει σαφές ότι την ενδιαφέρει πολύ το εξωτερικό, τα επόμενα χρόνια, με τον κ. Κωνσταντινόπουλο να υπογραμμίζει ότι, “θέλουμε να γίνουμε πολυεθνική“. Πάντως το γεγονός της δημιουργίας της μονάδας στην Αίγυπτο και η πιθανότητα νέας στην Ινδία δεν σημαίνει σταδιακή φυγή από την Ελλάδα. Κατά όσα τονίζει ο CEO “δεν φεύγουμε από τη χώρα, ό,τι κάνουμε είναι για να εξυπηρετήσουμε τις εκεί ανάγκες, εξάλλου έχουμε επενδύσει πολύ στη μονάδα μας στην Ελλάδα“.
Η πρώτη έκθεση βιωσιμότητας
Σημειώνεται ότι η εταιρεία δημοσίευσε πριν από λίγες ώρες την πρώτη έκθεση βιωσιμότητας της. Σύμφωνα με αυτή, η Coffee Island συνεργάζεται με την Coffee Eco για την ανακύκλωση των υπολειμμάτων καφέ και τη μετατροπή τους σε βιώσιμα προϊόντα, όπως καλλυντικά και βιοπλαστικά. Στον πρώτο χρόνο λειτουργίας της, η Coffee-Eco ολοκλήρωσε την επεξεργασία 50 τόνων υπολειμμάτων καφέ από τα καφεκοπτεία Coffee Island που αντιστοιχούν σε 9tn ισοδύναμου εκπεμπόμενου διοξειδίου του άνθρακα (CO2).
Μειώνοντας περαιτέρω το περιβαλλοντικό της αποτύπωμα, επιλέγει τη χρήση ανακυκλωμένων υλικών έχοντας καλύψει τις ανάγκες συσκευασίας με 131,66 τόνους από ανακυκλωμένα υλικά, διπλασιάζοντας μέσα στη διετία τη χρήση τους αλλά παράλληλα μειώνοντας και τον όγκο των απορριφθέντων και προς ανακύκλωση ανάλογων υλικών. Παράλληλα, η εταιρεία επενδύει στην εγκατάσταση φωτοβολταϊκών καταφέρνοντας να καλύψει το 50% των αναγκών των κεντρικών γραφείων και το 64% στο εργοστάσιο στη ΒΙ.ΠΕ. Πατρών.
Επιπρόσθετα, η υποστήριξη των ανθρώπων της είναι σημαντικός παράγοντας για τη θετική της πορεία, γι’ αυτό και φροντίζει, μέσα σε ένα ασφαλές περιβάλλον εργασίας, να εφαρμόζει ένα δυναμικό πλαίσιο παροχών, εκπαίδευσης και ενδυνάμωσης των ανθρώπων της σε όλη την αλυσίδα. Έτσι, έχει πραγματοποιήσει 120,360 ώρες εκπαίδευσης σε baristi, franchisees και εργαζομένους ενώ υπάρχουν μηδενικές αναφορές και καταγγελίες εργαζομένων σε θέματα διακρίσεων, παρενοχλήσεων και παραβιάσεων ανθρωπίνων και εργασιακών δικαιωμάτων.
Συνεργασία με 26 φάρμες σε 12 χώρες
Στο ίδιο πλαίσιο, η Coffee Island συνεργάζεται με 26 φάρμες σε 12 χώρες, ενισχύοντας έτσι το εισόδημα των τοπικών παραγωγών και προωθώντας υπεύθυνες πρακτικές. Συνδέοντας την προμήθεια καφέ από συγκεκριμένες φάρμες με δράσεις βιώσιμης ανάπτυξης συνεργάζεται με την οργάνωση Water to Thrive για την κατασκευή πηγαδιού στην Αιθιοπία, στην επαρχία Σιντάμα, παρέχοντας πόσιμο νερό σε 500 ανθρώπους. Παράλληλα, μέσα από τη συνεργασία της με τη φάρμα Gisanga στη Rwanda, στηρίζει τις γυναίκες καλλιεργήτριες της φάρμας, εξασφαλίζει περισσότερες ευκαιρίες για τις ίδιες και τις οικογένειές τους και μια καλύτερη ποιότητα ζωής.
Μαρία Μπακοπούλου
ΕΙΔΗΣΕΙΣ ΣΗΜΕΡΑ:
- Μητσοτάκης: Θα στραφούμε στην περαιτέρω ανακούφιση της μεσαίας τάξης
- Έφυγε από τη ζωή ο επιχειρηματίας Δημήτρης Χαΐτογλου
- ΥΠΕΘΟ και ΑΑΔΕ στο Ζάππειο: Έρχονται 4 νέα εργαλεία στην μάχη κατά της φοροδιαφυγής το 2025
- Έρευνα Pulse: Το 49% των ελεύθερων επαγγελματιών θεωρεί άδικη τη φορολόγησή τους
- Ευρωπαϊκές αγορές: Ήπια κέρδη – Βούλιαξε 15,5% η JD Sports
- Ο Πούτιν απειλεί τη Δύση: «Σε περίπτωση κλιμάκωσης, θα απαντήσουμε συμμετρικά»
- Bloomberg: Η Ελλάδα σχεδιάζει να αντλήσει από τις αγορές 8 δισ. ευρώ με νέα ομόλογα το 2025
- Trastor: Εξαγόρασε από την Prodea χαρτοφυλάκιο γραφείων αξίας 69,19 εκατ. ευρώ
Ακολουθήστε το financialreport.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις