Επιχειρήσεις

JYSK: Αποχαιρετισμός του 2024 με κατάστημα στη Σύρο και στροφή σε μικρές πόλεις

O Sandor Szimeiszter, Country Director Ελλάδας, Ουγγαρίας και Αυστρίας

Ήδη μελετώνται κάποιοι προορισμοί στην Περιφέρεια όπως Θήβα, Ορεστιάδα

Στο νησί της Σύρου θα ανοίξει μέσα στον Δεκέμβριο το τελευταίο της κατάστημα για φέτος η δανέζικη εταιρεία επίπλων και ειδών σπιτιού Jysk, με ελαφρά καθυστέρηση, καθώς ο αρχικός προγραμματισμός ήταν να ανοίξει μέσα στον Νοέμβριο.

Ωστόσο, η αργοπορία στην τροφοδότηση του καταστήματος, το οποίο θα βρίσκεται σε κεντρικό σημείο στην Ερμούπολη, θα μεταθέσει τελικά κατά κάποιες εβδομάδες τα εγκαίνια, τα οποία, παρόλαυτα, θα γίνουν πριν ξεκινήσει και επίσημα η εορταστική περίοδος, στις 12 του ερχόμενου μήνα.

Πρόκειται για ένα ακόμα κατάστημα της αλυσίδας σε ελληνικό νησί, μετά από ένα μπαράζ ανοιγμάτων το προηγούμενο χρονικό διάστημα σε διάφορα σημεία στην Κρήτη, στη Ρόδο, την Κέρκυρα, τη Ζάκυνθο, σημάδι ότι η εταιρεία ενδιαφέρεται τόσο για τους κατοίκους, όσο και για τους επαγγελματίες στο κομμάτι του τουρισμού και τις ανάγκες τους κατά τη διάρκεια της άνοιξης και του καλοκαιριού.

Σύμφωνα με πηγές από την εταιρεία, η προσέγγιση της δανέζικης εταιρείας στα ελληνικά νησιά γίνεται και με φόντο την θετική πορεία της Jysk τα τελευταία χρόνια σε ό,τι αφορά το B2B (Business to Business), έναν κλάδο που επιδιώκουν να αναπτύξουν τα στελέχη της ακόμα περισσότερο τα τελευταία χρόνια. Το κομμάτι αυτό αποτελεί πλέον γύρω στο 14% από τον τζίρο της εταιρείας στην Ελλάδα, με ανοδικές τάσεις για τα επόμενα χρόνια, αλλά και με ειδική ομάδα μέσα στην Jysk που το ‘’τρέχει’’ αποκλειστικά, λαμβάνοντας ανταπόκριση από τους επαγγελματίες σε όλη την Ελλάδα.

Το αγκάθι του real estate

Εξάλλου, έχουν γίνει προσέγγιση και σκέψεις και ανοίγματα και σε άλλα νησιά, ιδίως των Κυκλάδων, τα οποία έχουν σημαντική τουριστική κίνηση, όμως το μεγάλο ζητούμενο σε αυτή την περίπτωση είναι η έλλειψη χώρων στα οποία μπορεί να στεγαστεί ένα κατάστημα Jysk, καθώς υπάρχουν συγκεκριμένα guidelines, τα οποία οφείλει να καλύπτει, σύμφωνα με όσα ζητά η μητρική εταιρεία. Αυτό, εξάλλου, το γεγονός έχει υπάρξει εμπόδιο και στην επέκταση και άλλων μεγάλων αλυσίδων, κατά καιρούς, στη χώρα μας.

Γενικότερα, η εταιρεία, η οποία έχει καλύψει σε σημαντικό βαθμό τις μεγάλες πόλεις της Ελλάδας, πλέον κάνει επαναπροσδιορισμό στρατηγικής και στρέφεται και σε μικρότερες πόλεις της χώρας, κάτι το οποίο θα γίνει πιο έντονο και το 2025. Κατά όσα τονίζουν στο Financial Report πηγές από την εταιρεία, ήδη μελετώνται κάποιοι προορισμοί στην Περιφέρεια όπως Θήβα, Ορεστιάδα, και κάποια σημεία στη Θεσσαλονίκη, με στόχο συνολικά μέσα στο 2025 να ανοίξουν μέχρι και 6 καταστήματα.

Την ίδια στιγμή, μέσα στο τρέχον έτος αναμένεται να δοθεί ακόμα μεγαλύτερη έμφαση και στο e-shop και στις ηλεκτρονικές πωλήσεις, οι οποίες καταλαμβάνουν στην παρούσα φάση κοντά στο 12-13% του συνολικού τζίρου.

Αυξήσεις και μειώσεις ανάλογα τα προϊόντα

Οι πληθωριστικές πιέσεις, βέβαια, παρότι δεν έχουν συμβάλει στην αύξηση της επισκεψιμότητας στα καταστήματα, έχουν, ωστόσο, συντελέσει σε ένα roller coaster σε ό,τι αφορά τις τιμές των προϊόντων. Αξίζει να σημειωθεί ότι μέσα στο 2024, αλλά και στο 2025 η εταιρεία έκανε και θα συνεχίσει να κάνει ανατιμήσεις σε κάποια προϊόντα και μειώσεις σε άλλα, σε ένα ποσοστό 10%. Αυτό, κατά όσα αναφέρουν στελέχη της Jysk συμβαίνει ανάλογα με τη διαθεσιμότητα των προϊόντων, το κατά πόσο έχουν ανέβει οι τιμές των πρώτων υλών και των μεταφορικών κλπ.

Επιπρόσθετα, παρατηρούνται κατά καιρούς κάποιες ελλείψεις σε προϊόντα, τα οποία, όμως, έρχονται στα σημεία πώλησης κατόπιν παραγγελίας των καταναλωτών από το ηλεκτρονικό κατάστημα.

Ωστόσο, έχουν ελαχιστοποιηθεί σε σχέση με το παρελθόν τέτοια περιστατικά, καθώς πλέον η δανέζικη αλυσίδα διαθέτει εκτεταμένους αποθηκευτικούς χώρους σε όλη την Ευρώπη, ενώ συγκεκριμένα, οι εγκαταστάσεις που βρίσκονται στην γειτονική Βουλγαρία είναι αυτές που εξυπηρετούν κυρίως την ελληνική αγορά.

Διψήφια ανάπτυξη για το 2024

Σε αυτό το πλαίσιο, η JYSK Ελλάδας ολοκλήρωσε το οικονομικό έτος 2023/24 με ανάπτυξη 14%, ενώ, κατά τις πρώτες πληροφορίες, το νέο οικονομικό έτος ξεκίνησε σε θετικό έδαφος, με ανάπτυξη κοντά στο 10%.

Σύμφωνα με όσα είχε δηλώσει ο Sandor Szimeiszter, Country Director Ελλάδας, Ουγγαρίας και Αυστρίας «Η JYSK Ελλάδας είχε μια ανάπτυξη πωλήσεων 10% στα συγκρίσιμα καταστήματα και 14% συνολικά στο οικονομικό έτος 2023/24 έναντι του αντίστοιχου περσινού, αποτέλεσμα που αποτελεί ένα από τα καλύτερα του ομίλου JYSK».

Ως εκ τούτου, ο τζίρος της εν Ελλάδι εταιρείας έφτασε τα 111.6 εκατ. ευρώ, με παράλληλη επέκταση του δικτύου, καθώς συνολικά άνοιξαν 8 νέα καταστήματα στην Αττική και στην υπόλοιπη Ελλάδα. Ταυτόχρονα η εταιρεία προχώρησε σε πρόγραμμα ανακαινίσεων των καταστημάτων της στο νέο concept καταστημάτων 3.0. και πλέον οι πελάτες της μπορούν να βιώσουν μια ανανεωμένη αγοραστική εμπειρία σε όλο της το δίκτυο.

Mαρία Μπακοπούλου

[email protected]

googlenews

Ακολουθήστε το financialreport.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

close menu