Επιχειρήσεις

Just Eat: Πρόταση εξαγοράς της από την Prosus με 4,1 δισ. ευρώ

Οι μετοχές της Just Eat εκτινάχθηκαν έως και 54% σήμερα, σε νέο υψηλό 52 εβδομάδων

Ο ευρωπαϊκός γίγαντας διανομής φαγητού Just Eat Takeaway.com είναι έτοιμος να εξαγοραστεί από την ολλανδική επενδυτική τεχνολογίας Prosus σε μια συμφωνία με μετρητά αξίας περίπου 4,1 δισ. ευρώ, όπως μεταδίδει το CNBC.

Η προσφορά αποτιμά τις μετοχές της Just Eat στα 20,3 ευρώ η κάθε μία, αντιπροσωπεύοντας premium 63% σε σύγκριση με την τιμή κλεισίματος της εταιρείας την Παρασκευή.

Η Prosus, η οποία ανήκει κατά πλειοψηφία στη νοτιοαφρικανική Naspers, κατέχει ήδη μερίδιο 28% στην κορυφαία εταιρεία παράδοσης φαγητού Delivery Hero.

Οι μετοχές της Just Eat εκτινάχθηκαν έως και 54% σήμερα, σε νέο υψηλό 52 εβδομάδων.

Οι μετοχές της Prosus υποχώρησαν 6,6%, υποχωρώντας προς τα κάτω του πανευρωπαϊκού δείκτη Stoxx 600, ενώ το Delivery Hero σημείωσε άνοδο 4,8%.

«Είμαστε πολύ ενθουσιασμένοι που η Just Eat Takeaway.com θα ενταχθεί στον όμιλο Prosus και την ευκαιρία να δημιουργήσουμε έναν ευρωπαϊκό πρωταθλητή τεχνολογίας», δήλωσε ο Fabricio Bloisi, Διευθύνων Σύμβουλος του ομίλου Prosus και Naspers.

«Πιστεύουμε ότι ο συνδυασμός των ισχυρών τεχνικών και επενδυτικών δυνατοτήτων της Prosus με την ηγετική θέση του Just Eat Takeaway.com σε βασικές ευρωπαϊκές αγορές θα δημιουργήσει σημαντική αξία για τους πελάτες, τους οδηγούς, τους συνεργάτες και τους μετόχους μας», δήλωσε ο Bloisi.

Η προσφορά έρχεται μετά από δύσκολα χρόνια για το Just Eat. Όπως πολλές άλλες εταιρείες διανομής τροφίμων, η τιμή της μετοχής της εταιρείας κατέρρευσε στον απόηχο της πανδημίας του κορωνοϊού, η οποία είχε αρχικά τονώσει τις εταιρείες καθώς οι καταναλωτές στράφηκαν σε αυτές τις πλατφόρμες κατά τη διάρκεια των lockdown.

Μια έντονη αλλαγή στις καταναλωτικές συνήθειες, αφού, ωστόσο, οδήγησε σε απότομη επιβράδυνση των ρυθμών ανάπτυξης.

Η ολλανδική πολυεθνική διαγράφηκε από το Χρηματιστήριο του Λονδίνου στα τέλη του περασμένου έτους, επικαλούμενη μια προσπάθεια «μείωσης του διοικητικού φόρτου, της πολυπλοκότητας και του κόστους που σχετίζεται με τη γνωστοποίηση και τις κανονιστικές απαιτήσεις διατήρησης της εισαγωγής στο LSE». Η κίνηση κατέστησε το Άμστερνταμ τον μοναδικό τόπο διαπραγμάτευσης της εταιρείας.

Τον Νοέμβριο, η Just Eat Takeaway.com είπε ότι θα πουλήσει το βραχίονά της GrubHub στη νεοϋορκέζικη startup σε πακέτο Wonder για 650 εκατομμύρια δολάρια — μια τεράστια έκπτωση σε σύγκριση με τα 7,3 δισεκατομμύρια δολάρια που πλήρωσε η εταιρεία για την εφαρμογή παράδοσης τροφίμων στις ΗΠΑ.

″Η Prosus υποστηρίζει πλήρως τα στρατηγικά μας σχέδια και οι εκτεταμένοι πόροι της θα βοηθήσουν στην περαιτέρω επιτάχυνση των επενδύσεων και της ανάπτυξής μας σε τρόφιμα, είδη παντοπωλείου, fintech και άλλες γειτονικές περιοχές. Ανυπομονούμε για ένα συναρπαστικό μέλλον μαζί”, δήλωσε ο Jitse Groen, Διευθύνων Σύμβουλος και ιδρυτής του Just Eat Takeaway.com, σε δήλωση τη Δευτέρα.

googlenews

Ακολουθήστε το financialreport.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

close menu