Επιχειρήσεις

Jan Karas: Ο ΟΠΑΠ στοχεύει σε EBITDA 720 εκατ. ευρώ για το 2022

Η συνεχιζόμενη ανάκαμψη των retail δραστηριοτήτων και η σταθερά δυναμική ανάπτυξη των online δραστηριοτήτων ήταν οι καταλύτες για τις ισχυρές επιδόσεις του ΟΠΑΠ στο εννεάμηνο του 2022, όπως σημείωσε η διοίκηση της εταιρείας, κατά την παρουσίαση των οικονομικών αποτελεσμάτων του γ’ τριμήνου στους αναλυτές.

_x000D_

Ειδικότερα, τα καθαρά έσοδα προ εισφορών (GGR) για το εννεάμηνο του 2022 ανήλθαν στα 1,398 δισ. ευρώ (+34,4% ετησίως). Τα κέρδη προ τόκων, φόρων και αποσβέσεων (EBITDA) του εννεάμηνου διαμορφώθηκαν στα 533,3 εκατ. ευρώ και τα καθαρά κέρδη ανήλθαν στα 285,8 εκατ. ευρώ, σημειώνοντας αύξηση κατά 40,4% και 60,3% αντίστοιχα, σε σχέση με το εννεάμηνο του 2021. Σε επίπεδο γ’ τριμήνου, τα GGR ανήλθαν σε 498,8 εκατ. ευρώ (+6,1%), τα EBITDA έφτασαν στα 197,6 εκατ. ευρώ (+12,9%) και τα καθαρά κέρδη στα 118,5 εκατ. ευρώ (+19,4%).

_x000D_

_x000D_
_x000D_
_x000D_
_x000D_
_x000D_
Όπως σχολίασε ο Jan Karas, Διευθύνων Σύμβουλος του ΟΠΑΠ, οι δραστηριότητες της εταιρείας συνέχισαν να επιδεικνύουν ανθεκτικότητα, σε μια περίοδο περιορισμένης καταναλωτικής δαπάνης, γεγονός που επιβεβαιώνει ότι ο ΟΠΑΠ προσφέρει προσιτή διασκέδαση για όλους. Επιπλέον, η διοίκηση της εταιρείας εξέφρασε την πεποίθηση ότι η θετική δυναμική που έχει αποτυπωθεί, θα οδηγήσει σε ένα δυνατό φινάλε για την εφετινή χρονιά. Στο πλαίσιο αυτό, προχώρησε σε αναβάθμιση του στόχου για τα EBITDA του 2022, εκτιμώντας ότι θα διαμορφωθούν πέριξ των 720 εκατ. ευρώ.

_x000D_

_x000D_

Αναβάθμιση της εμπειρίας του πελάτη στα πρακτορεία

_x000D_

_x000D_

_x000D_

_x000D_

_x000D_

_x000D_

Οι δυναμικές επιδόσεις των retail δραστηριοτήτων αντανακλούν τη σταδιακή επιστροφή των περιστασιακών παικτών, καθώς και την περαιτέρω ενίσχυση της σύνδεσης του ΟΠΑΠ με την σταθερή πελατειακή βάση του δικτύου του. Ενόψει και του Παγκοσμίου Κυπέλλου Ποδοσφαίρου, η εταιρεία προχώρησε στην ενίσχυση των αποδόσεων του Πάμε Στοίχημα στα πρακτορεία, οι οποίες είναι ανταγωνιστικές με αυτές της online αγοράς. Όπως σημείωσε ο κος Κάρας, η κίνηση αυτή αναδεικνύει τη δέσμευση του ΟΠΑΠ να υλοποιεί τολμηρές και ρηξικέλευθες αποφάσεις, βάζοντας τον πελάτη στο επίκεντρο.

_x000D_

Επίσης, η νέα εφαρμογή OPAP Store App συνέχισε να κερδίζει έδαφος μεταξύ των παικτών, ενώ αυξημένη ήταν και η απήχηση του προγράμματος loyalty, επιβεβαιώνοντας τη συνολική αναβάθμιση της εμπειρίας του πελάτη, μέσω της αξιοποίησης ψηφιακών δυνατότητων. Ακόμη, κατά το γ’ τρίμηνο, η εταιρεία βελτίωσε τον προγραμματισμό των Virtual παιχνιδιών και προχώρησε στη διάθεση ενός νέου καινοτόμου παιχνιδιού ΣΚΡΑΤΣ επαυξημένης πραγματικότητας.

_x000D_

Επιπλέον, δυναμικές ήταν και οι επιδόσεις των VLTs, που συμπληρώνουν 5 χρόνια παρουσίας στην ελληνική αγορά. Στο πλαίσιο αυτό, οι σχετικές προωθητικές ενέργειες οδήγησαν σε περαιτέρω ενίσχυση της επισκεψιμότητας και της παικτικής δραστηριότητας στα καταστήματα ΟΠΑΠ και PLAY.

_x000D_

Συνεχιζόμενη ανάπτυξη για τις online δραστηριότητες

_x000D_

Σύμφωνα με τον κ. Karas, οι online δραστηριότητες συνέχισαν να αναπτύσσονται σε ετήσια βάση, σημειώνοντας αύξηση της βάσης ενεργών πελατών και της online παικτικής δραστηριότητας. Κατά το τρίτο τρίμηνο του 2022, ο ΟΠΑΠ εστίασε στην περαιτέρω αναβάθμιση της online πρότασης της προς τους πελάτες.

_x000D_

Μεταξύ άλλων, η εταιρεία συνέχισε να προχωρά σε βελτιώσεις στα online παιχνίδια της. Χαρακτηριστική είναι η ενσωμάτωση gamified χαρακτηριστικών στα widget του online ΤΖΟΚΕΡ και καζίνο, η οποία έχει τύχει ευρείας αποδοχής μεταξύ των online πελατών. Επίσης, την ίδια περίοδο, υλοποιήθηκαν προωθητικές ενέργειες, που ενίσχυσαν περαιτέρω το online χαρτοφυλακίου της εταιρείας.

_x000D_

Σημαντικές διακρίσεις ESG για τον ΟΠΑΠ 

_x000D_

_x000D_

_x000D_

_x000D_

Για μια ακόμη φορά, η MSCI επιβεβαίωσε την υψηλή αξιολόγηση του ΟΠΑΠ  σε σχέση με κριτήρια ESG (Environmental, Social, Governance). Συγκεκριμένα, επαναβεβαιώθηκε η αξιολόγηση «ΑΑ» του ΟΠΑΠ , η οποία τοποθετεί την εταιρεία μεταξύ των ηγετών του κλάδου της σε παγκόσμιο επίπεδο. Επίσης, για έκτη συνεχή χρονιά, ο ΟΠΑΠ συμπεριλαμβάνεται στο δείκτη FTSE4Good.

_x000D_

Ακόμη, η Ελληνικά Λαχεία Α.Ε., θυγατρική του ΟΠΑΠ, έλαβε ξανά Πιστοποίηση Επιπέδου 4 από τον Παγκόσμιο Οργανισμό Λοταριών (World Lottery Association – WLA) για τη συνεπή εφαρμογή των αρχών του Υπεύθυνου Παιχνιδιού στις δραστηριότητες της. Η συγκεκριμένη πιστοποίηση είναι η υψηλότερη σε παγκόσμιο επίπεδο.

_x000D_

Εκτίναξη καθαρών κερδών στα 285 εκατ. στο 9μηνο

_x000D_

Ο ΟΠΑΠ (OPAr.AT, OPAP:GA), η μεγαλύτερη εταιρεία τυχερών παιχνιδιών στην Ελλάδα, ανακοινώνει τις Οικονομικές Επιδόσεις της για την εννεάμηνη περίοδο που έληξε στις 30 Σεπτεμβρίου 2022.

_x000D_

    _x000D_
  • Τα καθαρά έσοδα προ εισφορών (GGR) ενεαμήνου 2022 διαμορφώθηκαν στα €1.398,1εκ. έναντι €1.040,3εκ. το εννεάμηνο 2021, αυξημένα κατά 34,4% ως αποτέλεσμα της πλήρους λειτουργίας των καταστημάτων μας καθ’ όλη τη διάρκεια του 2022 και της ανθεκτικής ζήτησης σε μία περίοδο περιορισμένης καταναλωτικής δαπάνης. Στο γ’ τρίμηνο 2022 τα GGR ανήλθαν σε €498,8εκ., υψηλότερα κατά 6,1% σε ετήσια βάση, αντανακλώντας την αύξηση των retail δραστηριοτήτων ως αποτέλεσμα της σταδιακής επιστροφής των περιστασιακών πελατών μας στα καταστήματα, καθώς και την ισχυρή δυναμική του online.
  • _x000D_

  • Το μικτό κέρδος (από παιχνίδια) το εννεάμηνο 2022 αυξήθηκε κατά 40,0% σε ετήσια βάση στα €574,8εκ. (εννεάμηνο 2021: €410,5εκ.), λόγω της αύξησης των εσόδων σε συνδυασμό με υψηλότερα περιθώρια κέρδους. Το γ’ τρίμηνο 2022 το μικτό κέρδος (από παιχνίδια) αυξήθηκε κατά 10,3% στα €204,6εκ. (γ’ τρίμηνο 2021: €185,4εκ.).
  • _x000D_

  • Τα κέρδη προ τόκων, φόρων και αποσβέσεων (EBITDA) το εννεάμηνο 2022 αυξήθηκαν κατά 40,4% στα €533,3εκ. (εννεάμηνο 2021: €379,9εκ.) ή αυξημένα κατά 48,4% σε επαναλαμβανόμενη βάση, αντικατοπτρίζοντας την ομαλοποίηση των λειτουργικών δραστηριοτήτων μας ως αποτέλεσμα των αυξημένων εσόδων. Τα EBITDA γ’ τριμήνου 2022 ανήλθαν σε €197,6εκ. (γ’ τρίμηνο 2021: €175,0εκ.), ενισχυμένα κατά 12,9%, ή αυξημένα κατά 13,4% σε επαναλαμβανόμενη βάση.
  • _x000D_

  • Λειτουργικά έξοδα ενεαμήνου 2022 στα €251,2εκ. έναντι €228,6εκ. το εννεάμηνο 2021, αυξημένα κατά 9,9% σε ετήσια βάση υποστηρίζοντας την πλήρη λειτουργία του επίγειου δικτύου μας και την σημαντική online δραστηριότητα. Τα λειτουργικά έξοδα του γ’ τριμήνου 2022 ανήλθαν στα €79,4εκ. υψηλότερα κατά 2,8% σε σχέση με την αντίστοιχη περίοδο πέρυσι. Σε συγκρίσιμη βάση, μη συμπεριλαμβάνοντας έκτακτα κονδύλια, τα λειτουργικά έξοδα αυξήθηκαν κατά 6,7% το εννεάμηνο 2022 και 2,6% το γ’ τρίμηνο 2022.
  • _x000D_

  • Τα καθαρά κέρδη διαμορφώθηκαν στα €285,8εκ. το εννεάμηνο 2022 (εννεάμηνο 2021: €178,2εκ.) αυξημένα κατά 60,3% σε ετήσια βάση (ή αύξηση 87,3% σε επαναλαμβανόμενη βάση). Τα καθαρά κέρδη το γ’ τρίμηνο 2022 ανήλθαν σε €118,5εκ. (γ’ τρίμηνο 2021: €99,3εκ.), αυξημένα κατά 19,4% (ή ενισχυμένα κατά 16,4% σε επαναλαμβανόμενη βάση).
  • _x000D_

  • Ισχυρή ταμειακή θέση, με καθαρό δανεισμό στα €243,6εκ., και δείκτη Καθαρού Δανεισμού/LTM EBITDA στο 0,35x (0,41x συμπεριλαμβανομένων των μισθώσεων). 
  • _x000D_

googlenews

Ακολουθήστε το financialreport.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

close menu