Public Eye

ΗΒΗ, γιατί γύρισες;

Γιατί η PepsiCo Hellas αποφάσισε τώρα να επαναφέρει μέρος της παραγωγής των αναψυκτικών ΗΒΗ στην Ελλάδα, έξι χρόνια μετά την παραγωγική της έξοδο από τη χώρα;

Τι μέρος του όγκου πωλήσεων της αντιπροσωπεύουν τα αναψυκτικά ΗΒΗ σε αλουμίνιο που «επαναπατρίζει»;

Υπάρχει σχεδιασμός για επαναπατρισμό της παραγωγής και για τα προϊόντα που διατίθενται σε φιάλες PET (flavors) και την παραγωγή της Pepsi;

Στα ερωτήματα αυτά της αγοράς δεν έχει απαντήσει η εταιρεία.

Αδιευκρίνιστο επίσης παραμένει αν ο επαναπατρισμός της παραγωγής συνεπάγεται και προμήθεια πρώτων υλών (χυμών) από την Ελλάδα και αλλαγή της συνταγής και αν η εταιρεία προχώρησε πέρυσι σε αυξήσεις τιμών και ποια είναι η τιμολογιακή πολιτική σας για τη φετινή χρονιά.

Με βάση την πορεία της κατανάλωσης, το μερίδιο της ΗΒΗ στα αναψυκτικά με γεύση υποχώρησε πέρυσι σε αξία στο 5,6%, από 6,8% το 2021 και 9,6% που ήταν το 2019. Σε όγκο το μερίδιο της ΗΒΗ από 12,9% που ήταν το 2019 συρρικνώθηκε στο 7,8% πέρυσι. Με το μερίδιο της πολυεθνικής στο σύνολο της αγοράς αναψυκτικών (συμπεριλαμβάνονται και τα αναψυκτικά τύπου cola) να διαμορφώνεται σε αξία στο 7,7% από 7,4% που ήταν το 2021 και 8% το 2019 και σε όγκο στο 10,1% όπως και το 2021 έναντι 10,8% που ήταν το 2019.

Η συρρίκνωση του μεριδίου της αποτυπώνεται και στα οικονομικά της μεγέθη PepsiCo στην Ελλάδα. Το 2016, τη χρονιά που αποφάσισε να κλείσει το εργοστάσιο στα Οινόφυτα, οι πωλήσεις ήταν 50,666 εκατ. ευρώ ενώ εμφάνισε ζημιές 13 εκατ. ευρώ και σύνολο σωρευμένων ζημιών 153 εκατ. ευρώ.

Το 2013, χρονιά που έκλεισε το εργοστάσιο νερού στο Λουτράκι, οι πωλήσεις της PepsiCo ήταν στα 70 εκατ. ευρώ και το 2012 στα 86,295 εκατ. ευρώ ενώ οι ζημιές είχαν διαμορφωθεί στα 16,6 εκατ. ευρώ και στα 18,573 εκατ. ευρώ αντίστοιχα.

Το 2021 (τελευταίος δημοσιευμένος ισολογισμός) οι πωλήσεις της PepsiCo Hellas, στις οποίες συμπεριλαμβάνονται και τα έσοδα από τα σνακς (Tasty Foods) ανήλθαν στα 170,932 εκατ. ευρώ από 120,8 εκατ. ευρώ το 2020.

Σε αυτό τον τζίρο οι πωλήσεις των αναψυκτικών ήταν 44,170 εκατ. ευρώ.

Το ενδιαφέρον στοιχείο είναι η πορεία του κόστους πωλήσεων που εμφάνισε το 2021 άνοδο κατά 51,59%, κυρίως λόγω του αυξημένου κόστους αγοράς εμπορευμάτων από τα 27,393 εκατ. ευρώ το 2020 σε 53,237 εκατ. ευρώ το 2021. Με τη διοίκηση της εταιρείας να σημειώνει στις οικονομικές καταστάσεις του 2021 ότι το κόστος αγοράς εμπορευμάτων από «τον κλάδο των αναψυκτικών» ποσό 19,940 εκατ. ευρώ συνέβαλε στην εν λόγω αύξηση στο κόστος πωλήσεων.

Και το ερώτημα γιατί επαναπατρίστηκε η ΗΒΗ, παραμένει.

 

googlenews

Ακολουθήστε το financialreport.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

close menu