Αυξητική τάση και στις ηλεκτρονικές πωλήσεις της θυγατρικής εταιρείας
Ανοδική πορεία κατέγραψε για την Ελλάδα το 2023 η Inditex, ο ισπανικός όμιλος λιανικής πώλησης, διαθετιντας στη χωρα μας τα brands Zara, Massimo Dutti, Bershka, Pull & Bear και Oysho. Τη Γενική Διεύθυνση της εταιρείας εν Ελλάδι έχει ο Ηλίας Μάλαμας.
Σύμφωνα με πληροφορίες από τη διοίκηση, η θυγατρική της στη χώρα μας ITX Ελλάς εμφάνισε θετικά αποτελέσματα, καθώς ο κύκλος εργασιών διαμορφώθηκε στα 725,4 εκατ. ευρώ στη χρήση του 2023, η οποία ολοκληρώθηκε στις 31 Ιανουαρίου 2024, έναντι 614,814 εκατ. ευρώ την προηγούμενη χρονιά.
Την ίδια στιγμή, η καθαρή κερδοφορία της εταιρείας στην Ελλάδα εκτινάχθηκε κατά 80%, στα 37,8 εκατ. ευρώ από 21 εκατ. ευρώ περίπου το 2022.
Τα λειτουργικά κέρδη (EBITDA) της εταιρείας σημείωσαν επίσης άνοδο, ξεπερώντας τα 100 εκατομμύρια ευρώ (στα 101,6 εκατ. ευρώ έναντι 75,59 εκατ. ευρώ) καταγράφοντας μια αύξηση της τάξης του 34,5%. Τα κέρδη προ φόρων σημείωσαν επίσης εντυπωσιακή άνοδο κατά 81%, φτάνοντας τα 49,6 εκατομμύρια ευρώ από 27,5 εκατομμύρια ευρώ.
Σε θετική τροχιά, αν και όχι με τη φορά των πωλήσεων στα καταστήματα, κινηθηκε και ο τζίρος των ηλεκτρονικών πωλήσεων.
Κατά οσα αναφέρουν τα ιδια στοιχεία, αυτός αυξήθηκε στο 15% από 8% πριν την πανδημία, τη στιγμή που το συνολικό ποσό των υποχρεώσεων της εταιρείας ανήλθε σε 190,9 εκατομμύρια ευρώ, με τις βραχυπρόθεσμες υποχρεώσεις να αντιστοιχούν σε 113,1 εκατομμύρια ευρώ.
Αξίζει να σημειωθεί ότι το πιο επιτυχημένο brand της Inditex στην Ελλάδα είναι σταθερά το Zara, το οποίο κατέγραψε τις υψηλότερες πωλήσεις, αντιπροσωπεύοντας το 50% των συνολικών εσόδων του ομίλου στη χώρα. Στη δεύτερη θέση ειναι το πιο premium Massimo Dutti με 20% επί του συνολικού τζίρου και ακολουθεί το πιο νεανικό Pull & Bear με 15% των εσόδων.
Αναβάθμιση καταστημάτων και ο Πύργος του Πειραιά
Το 2023 ήταν, επίσης, ένα έτος αλλαγων στα καταστήματα. Στο πλαίσιο αυτών των επενδύσεών η Inditex δαπάνησε 16,8 εκατομμύρια ευρώ για τη βελτίωση και ανακαίνιση των καταστημάτων της. Παράλληλα, προχώρησε σε επανασχεδιασμό της διανομής των ηλεκτρονικών πωλήσεων, δημιουργώντας αποθήκες με μεγαλύτερο απόθεμα, μειώνοντας έτσι τις ημέρες παράδοσης από 4-7 σε 1-3 ημέρες
Οι πληροφορίες θέλουν την εταιρεία να έχει σε αναμονή την επέκταση του δικτύου σε όλη την Ελλάδα. Σε αυτό το σχέδιο εντάσσεται το νέο κατάστημα του Πύργου του Πειραιά, το οποίο είναι από τα τρία μεγαλύτερα της Ευρώπης, έκτασης 6.000 τετραγωνικών μέτρων.
Εξάλλου, μέσα στο 2024 αναμένεται να ανοιξει ενα ακόμα κατάστημα στη Θεσσαλονίκη, επί της οδού Τσιμισκή, με στόχο την ενίσχυση της ενισχύοντας την παρουσία της εταιρείας στη συμπρωτευουσα, εν όψει και του ανοιγματος του μετρό στο κέντρο της πόλης.
Τα εγκαίνια δεν θα σταματησουν εκεί, καθώς στις αρχές του 2025 θα ανοίξει ένα ακομα νέο κατάστημα στο ιστορικό κτίριο Μινιόν, στην Ομόνοια, όπου θα υπαρχουν και γραφεία της εταιρείας, ενώ μέσα στην επόμενη χρονιά θα υπάρξουν νέα φυσικά σημεία πώλησης για τα brands Bershka και Stradivarius σε πόλεις όπως η Πάτρα και το Ηράκλειο Κρήτης.
ΕΙΔΗΣΕΙΣ ΣΗΜΕΡΑ:
- Εμπορικός στόλος: Αύξηση 0,4% στη δύναμή του τον Σεπτέμβριο
- Θεοδωρικάκος: “Ελεγχοι σε περισσότερες από 100 αλυσίδες καταστημάτων”
- MicroSmart ΑΕ – Μικροπιστώσεις: Πιστοποιημένη με τον Ευρωπαϊκό Κώδικα Δεοντολογίας
- ΜΕΤΚΑ: Ζήτησε και πήρε παράταση 18 μηνών για την «Παράκαμψη της Χαλκίδας» των 210 εκατ. ευρώ
- Μήνυση Λινού σε Πολάκη για συκοφαντική δυσφήμιση
- Απεργούν οι εργαζόμενοι σε καζίνο στο …Las Vegas
- Βουλή: Και επίσημα αξιωματική αντιπολίτευση το ΠΑΣΟΚ με 31 βουλευτές
- Βρετανία: Πτώση 0,7% στις λιανικές πωλήσεις τον Οκτώβριο 2024
Ακολουθήστε το financialreport.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις