Αποτελούσε μια κεντρική φιγούρα στο βιομηχανικό τοπίο της χώρας, έχοντας καταφέρει να επαναφέρει στη ζωή μια σειρά από αποτυχημένες επιχειρήσεις
Την τελευταία του πνοή άφησε ο Ιταλός επιχειρηματίας Ρομπέρτο Κολανίνο, πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος της εταιρείας κατασκευής σκούτερ Piaggio και ένα από τα πιο γνωστά πρόσωπα του ιταλικού επιχειρείν.
Ο Κολανίνο είχε γίνει 80 ετών την προηγούμενη εβδομάδα. Από την επενδυτική εταιρεία IMMSI, που ο ίδιος είχε συστήσει, δεν ανακοινώθηκε η αιτία θανάτου.
Έργα και ημέρες
Ο Κολανίνο αποτελούσε μια κεντρική φιγούρα στο βιομηχανικό τοπίο της χώρας, έχοντας καταφέρει να επαναφέρει στη ζωή μια σειρά από αποτυχημένες επιχειρήσεις.
Πιο γνωστή έχει μείνει η αιφνιδιαστική εξαγορά της Telecom Italia με μόχλευση ύψους 58 δισεκατομμυρίων δολαρίων, το 1999. Πολλοί επενδυτές τον χειροκρότησαν για τη σύναψη της εν λόγω συμφωνίας, όμως οι σύμμαχοί του απογοητεύτηκαν από τα σχέδιά του να μειώσει το βουνό χρέους που είχε δημιουργήσει και τον ανάγκασαν να πουλήσει τον έλεγχο του ομίλου στον κατασκευαστή ελαστικών Pirelli μόλις δύο χρόνια αργότερα.
Ενώ η Telecom Italia αγωνιζόταν να ανακάμψει από το βάρος του χρέους που αποστράγγιζε τα οικονομικά της για χρόνια, ο Κολανίνο βγήκε από τη συμφωνία με μια δική του περιουσία, που του επέτρεψε να αγοράσει την IMMSI, μια επιχείρηση real estate στον τομέα των τηλεπικοινωνιών, την οποία μετέτρεψε σε επενδυτική εταιρεία.
Piaggio και Alitalia
Το 2003, αφού οι προσπάθειές του να αναλάβει την αυτοκινητοβιομηχανία Fiat ναυάγησαν, έστρεψε την προσοχή του στην Piaggio, κατασκευάστρια εταιρεία του σκούτερ Vespa, η οποία αντιμετώπιζε δυσκολίες.
Ο Κολανίνο κατάφερε να τραβήξει την εταιρεία από το χείλος του γκρεμού, επεκτείνοντας γρήγορα τις δραστηριότητές της στην Ασία, ιδίως στην Ινδία, την Κίνα και το Βιετνάμ. Τον Ιούλιο, ο όμιλος ανακοίνωσε αποτελέσματα ρεκόρ για το πρώτο εξάμηνο του 2023.
Με την Piaggio να επιστρέφει στα κέρδη, ο Κολανίνο προσπάθησε να αναζωογονήσει άλλη μια εμβληματική ιταλική εταιρεία που κινδύνευε με κατάρρευση. Πρόκειται για την Alitalia, στην οποίαν επένδυσε το 2008, αναλαμβάνοντας και την προεδρία της.
Ωστόσο, όπως και πολλοί άλλοι πριν από αυτόν, απέτυχε να αλλάξει την πορεία της εταιρείας που τελικά κατέρρευσε. Ο ίδιος πέρυσι παραπέμφθηκε σε δίκη μαζί με άλλους 13 κατηγορούμενους που κατηγορούνταν ότι χρεοκόπησαν με δόλο την αεροπορική εταιρεία. Ο ίδιος αρνήθηκε ότι διέπραξε αδίκημα.
Η υπόθεση δεν έχει ακόμη φτάσει στο δικαστήριο.
Τα πρώτα βήματα
Ο Κολανίνο ξεκίνησε την καριέρα του στην εταιρεία κατασκευής εξαρτημάτων αυτοκινήτων Fiamm και στη συνέχεια συνδέθηκε με έναν από τους γίγαντες των ιταλικών επιχειρήσεων, τον Κάρλο Ντε Μπενεντέτι. Ίδρυσαν μια χρηματοοικονομική εταιρεία, τη Sogefi, η οποία αγόρασε τη Fiamm από τον Βρετανό ιδιοκτήτη της και τη μετέτρεψε σε έναν από τους πιο επιτυχημένους προμηθευτές ανταλλακτικών αυτοκινήτων στην Ευρώπη.
Στη συνέχεια, ο Ντε Μπενεντέτι ζήτησε από τον Κολανίνο να αναλάβει την παραπαίουσα εταιρεία του Ολιβέτι. Ο Κολανίνο εγκατέλειψε τη ζημιογόνο μονάδα υπολογιστών της εταιρείας και επικεντρώθηκε στην τηλεφωνική επιχείρηση – την οποία χρησιμοποίησε στη συνέχεια ως όχημα για να προχωρήσει στην εξαγορά της Telecom Italia.
ΕΙΔΗΣΕΙΣ ΣΗΜΕΡΑ:
- Τζιτζικώστας: Αφοσιωμένος στο κοινό μας όραμα για μια καλύτερη Ευρώπη
- ΔΕΔΔΗΕ: Νέα εφαρμογή δείχνει το ποσοστό ενέργειας που παράγεται από ΑΠΕ
- ΟΔΔΗΧ: Στις αγορές με δημοπρασία εξάμηνων έντοκων στις 27 Νοεμβρίου
- ΤΕΡΝΑ Ενεργειακή: Εγκρίθηκε και προχωράει το νέο αιολικό project στη Φθιώτιδα
- ΟΑΣΘ: Εφτασαν στη Θεσσαλονίκη τα 15 από τα 41 νέα λεωφορεία
- Λαγκάρντ: «Κατεπείγουσα η ανάγκη για την ενοποίηση των κεφαλαιαγορών μας»
- Σολτς: Δεν εγκαταλείπει την ηγεσία του SPD, παρά τις πιέσεις
- Το κράτος θα αποκαταστήσει την πολυκατοικία που επλήγη από τη βόμβα στους Αμπελοκήπους
Ακολουθήστε το financialreport.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις