Τουλάχιστον 54 πλοία μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων έκαναν ουρά έξω από τα λιμάνια εδώ και τρεις ημέρες
Τα λιμάνια στην Ανατολική Ακτή των ΗΠΑ και στον Κόλπο του Μεξικού άρχισαν από χθες το βράδυ Πέμπτη να επαναλειτουργούν, αφού οι λιμενεργάτες και οι εργοδότες κατέληξαν σε μισθολογική συμφωνία για τη διευθέτηση της μεγαλύτερης απεργιακής κινητοποίησης του κλάδου εδώ και σχεδόν μισό αιώνα. Ωστόσο, θα χρειαστεί χρόνος για να μειωθούν οι ουρές των πλοίων που έχουν σχηματισθεί.
Τουλάχιστον 54 πλοία μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων έκαναν ουρά έξω από τα λιμάνια της Ανατολικής Ακτής και του Κόλπου του Μεξικού εδώ και τρεις ημέρες, καθώς η απεργία εμπόδιζε να ξεφορτωθούν και απειλούσε με ελλείψεις σε προϊόντα από μπανάνες μέχρι εξαρτήματα αυτοκινήτων. Ο αριθμός αυτός είχε ανακοινωθεί από την Everstream Analytics για τις 4:00 μ.μ. (τοπική ώρα, 23:00 ώρα Ελλάδας), ενώ επρόκειτο να αφιχθούν περισσότερα πλοία.
Το εργατικό συνδικάτο International Longshoremen’s Association (ILA) και ο σύνδεσμος εργοδοτών United States Maritime Alliance (USMX) ανακοίνωσαν τη συμφωνία και τον άμεσο τερματισμό της απεργίας αργά χθες, Πέμπτη, το βράδυ (τοπική ώρα). Σύμφωνα με πηγές, συμφώνησαν σε αύξηση μισθών γύρω στο 62% σε διάστημα έξι ετών, η οποία θα οδηγήσει σε αύξηση των μέσων μισθών σε περίπου 63 δολάρια την ώρα, από 39 δολάρια την ώρα.
Οι μετοχές ναυτιλιακών εταιρειών σημείωσαν σήμερα σημαντική πτώση σε όλη την Ασία καθώς η συμφωνία, η οποία ήρθε πολύ συντομότερα απ’ ό,τι αναμενόταν, μείωσε τις προοπτικές για αύξηση των μεταφορικών. «Επενδυτές που ήλπιζαν σε μια βραχυπρόθεσμη αύξηση των τιμών των μεταφορικών, οι οποίες έχουν καθοδική τάση, πωλούν μετοχές καθώς η απεργία έληξε», λέει ο Γιανγκ Τζι-χουάν, αναλυτής στην Daisyhin Securities στη Σεούλ.
Το ILA κήρυξε την Τρίτη την απεργία 45.000 λιμενεργατών, τη μεγαλύτερη απεργιακή κινητοποίησή τους από το 1977, η οποία παρέλυσε τη λειτουργία 36 λιμανιών από το Μέιν μέχρι το Τέξας. Αναλυτές της JP Morgan είχαν δηλώσει πως η απεργία κόστιζε στην αμερικανική οικονομία γύρω στα 5 δισεκατομμύρια δολάρια την ημέρα.
Τα δύο μέρη πρόκειται πάντως να επαναλάβουν τις συνομιλίες, επειδή «συμφώνησαν να παρατείνουν τη σύμβαση-πλαίσιο μέχρι τις 15 Ιανουαρίου 2025 και να επιστρέψουν στο τραπέζι των διαπραγματεύσεων για να διαπραγματευθούν όλα τα άλλα εκκρεμή ζητήματα», αναφέρεται στην κοινή ανακοίνωση που εκδόθηκε από το ILA και τον USMX.
«Έχουν τις επόμενες 90 ημέρες για να τα διευθετήσουν όλα», δήλωσε χθες το βράδυ ο πρόεδρος Τζο Μπάιντεν στους δημοσιογράφους. Λίγο νωρίτερα ο αμερικανός πρόεδρος είχε χαιρετίσει με ανακοίνωσή του αυτή τη συμφωνία, λέγοντας πως θα επιτρέψει «να επαναλειτουργήσουν τα λιμάνια της Ανατολικής Ακτής και του Κόλπου» και πως «αντιπροσωπεύει μια κρίσιμης σημασίας πρόοδο πως μια σταθερή σύμβαση».
Ο Μπάιντεν είχε επίσης ευχαριστήσει «τους συνδικαλισμένους εργάτες, τους μεταφορείς και τους διαχειριστές των λιμανιών που ενεργούν με πατριωτισμό για να ανοίξουν και πάλι τα λιμάνια μας και να εξασφαλισθεί η διαθεσιμότητα προμηθειών, οι οποίες είναι ουσιαστικής σημασίας για την αποκατάσταση και την ανοικοδόμηση μετά τον κυκλώνα Ελίν».
ΕΙΔΗΣΕΙΣ ΣΗΜΕΡΑ:
- Σπαρτιάτες: Νέα διακοπή στην δίκη για εξαπάτηση των εκλογέων
- Το ΝΑΤΟ δεν «ζορίζεται» από την επίθεση της Μόσχας με βαλλιστικό πύραυλο
- Ανοδικές τάσεις στα ευρωπαϊκά χρηματιστήρια
- Γκίκας: “Η από-ανθρακοποίηση των νησιών θα αλλάξει την εικόνα τους σε όλα τα επίπεδα”
- Αλεξ Λάτσης: Ο δευτερότοκος γιος του Σπύρου Λάτση δημιουργεί αθόρυβα οικοσύστημα νεοφυών επιχειρήσεων στην Ευρώπη
- ΕΕ: Οριακή αύξηση 1,1% στις πωλήσεις καινούργιων αυτοκινήτων τον Οκτώβριο
- Κυρανάκης: Στον Αρειο Πάγο σήμερα 22/11 για υπόθεση απάτης στην Κτηματογράφηση
- Σταϊκούρας: Στα 0,60 λεπτά το εισιτήριο στο Μετρό Θεσσαλονίκης
Ακολουθήστε το financialreport.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις