Τεχνολογία

Instagram – Facebook: Κόκκινη κάρτα από ολόκληρη την ΕΕ στη συμπεριφορική διαφήμιση

Παραβιάζουν την ιδιωτική ζωή των χρηστών, χρησιμοποιώντας τα δεδομένα τους, όπως τοποθεσίες ή συμπεριφορά περιήγησης

Η ευρωπαϊκή ρυθμιστική αρχή δεδομένων συμφώνησε να επεκτείνει την απαγόρευση που επέβαλε η Νορβηγία, μη μέλος της ΕΕ, για τη “συμπεριφορικήδιαφήμιση στο Facebook και το Instagram, ώστε να καλύπτει και τις 30 χώρες της Ευρωπαϊκής Ένωσης και του Ευρωπαϊκού Οικονομικού Χώρου, όπως ανακοίνωσε την Τετάρτη.

Η απαγόρευση της εν λόγω διαφήμισης, η οποία στοχεύει τους χρήστες συλλέγοντας τα δεδομένα τους, αποτελεί πλήγμα για τον αμερικανικό τεχνολογικό κολοσσό Meta Platforms (META.O), ιδιοκτήτη των δύο υπηρεσιών κοινωνικής δικτύωσης, ο οποίος έχει αντιταχθεί στις προσπάθειες περιορισμού της πρακτικής αυτής.

Η Meta κινδυνεύει με επιβολή προστίμου έως και 4% του παγκόσμιου κύκλου εργασιών της, δήλωσε η νορβηγική ρυθμιστική αρχή δεδομένων. Η απόφαση επηρεάζει περίπου 250 εκατομμύρια χρήστες του Facebook και του Instagram στην Ευρώπη, δήλωσε η Datatilsynet.

Στις 27 Οκτωβρίου, με απόφαση του το Ευρωπαϊκό Συμβούλιο Προστασίας Δεδομένων (EDPB) εξέδωσε επείγουσα δεσμευτική απόφαση για την επιβολή απαγόρευσης της επεξεργασίας δεδομένων προσωπικού χαρακτήρα για συμπεριφορική διαφήμιση με βάση τις νομικές βάσεις της σύμβασης και του έννομου συμφέροντος σε ολόκληρη την Ευρώπη.

Από τις 7 Αυγούστου, η Meta υπόκειται σε ημερήσια πρόστιμα στη Νορβηγία ύψους 1 εκατομμυρίου κορονών (90.000 δολάρια) για παραβίαση της ιδιωτικής ζωής των χρηστών, χρησιμοποιώντας τα δεδομένα τους, όπως τοποθεσίες ή συμπεριφορά περιήγησης, για διαφημίσεις, ένα επιχειρηματικό μοντέλο που είναι κοινό για τις μεγάλες τεχνολογικές επιχειρήσεις.

googlenews

Ακολουθήστε το financialreport.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

close menu