Στη Lefties ένα τζιν μπορεί να κάνει 18 ευρώ και μια τσάντα μόλις έξι
Νέες ιδέες για να αντιμετωπίσει τους κινέζικους εκπτωτικούς κολοσσούς ένδυσης και αξεσουάρ Temu και Shein συλλαμβάνουν τον τελευταίο καιρό τα υψηλόβαθμα στελέχη της Zara, με στόχο την σταδιακή διακοπή της ‘’κλοπής’’ καταναλωτών που έχει γίνει έντονη το τελευταίο χρονικό διάστημα.
Για το λόγο αυτό, σύμφωνα με ξένα δημοσιεύματα, η μητρική της Ζara, Inditex έλαβε την απόφαση να προχωρήσει σε περαιτέρω επέκταση της μάρκας Lefties, ένα brand, το οποίο απευθύνεται σε πιο νεανικές ηλικίες και έχει χαμηλότερες τιμές, προκειμένου να προσελκύσει περισσότερους καταναλωτές.
Αξίζει να σημειωθεί ότι η Lefties, η οποία, μέχρι τώρα τουλάχιστον, δεν έχει έρθει ακόμα στην Ελλάδα, διαθέτει προς πώληση τζιν με τιμή 17,99 ευρώ, φορέματα με τιμή μόλις 7,99 ευρώ (8,64 δολάρια) και τσάντες με αξία 5,99 ευρώ.
Το εν λόγω brand, το οποίο ξεκίνησε καταρχήν τη δραστηριότητά του στα τέλη της προηγούμενης δεκαετίας για να διαθέτει το πλεονάζον εμπόρευμα της Zara, έχει τώρα καταστήματα σε 17 χώρες, μεταξύ άλλων στην Αίγυπτο, το Μεξικό, τη Ρουμανία, τη Σαουδική Αραβία, την Τουρκία και τα Ηνωμένα Αραβικά Εμιράτα.
Στην παρούσα φάση, η Lefties αναπτύσσεται περισσότερο στην εγχώρια αγορά της, την Ισπανία, καθώς και στην γειτονική Πορτογαλία, σε μια εποχή που πολλοί καταναλωτές κάνουν χαμηλότερες αγορές και οι χαμηλές τιμές της Shein ασκούν πίεση στους ανταγωνιστές της.
Φαίνεται, δε, πως στην Ισπανία αυτή η στρατηγική έχει αρχίσει να έχει αποτελέσματα: Σε μια χώρα όπου η Lefties έχει 25 καταστήματα, οι καταναλωτές της έχουν αυξηθεί από περίπου 3,5 εκατ. το 2019 σε 5 εκατ. πελάτες το 2023. Αυτό έχει ως αποτέλεσμα, όπως αναφέρουν εκτιμήσεις της έταιρείας ερευνών αγοράς Kantar, να είναι πλέον στη δεύτερη θέση, μετά τη Shein.
Ο ‘’τυφώνας’’ Shein
Κατά όσα αναφέρουν άρθρα του ξένου Τύπου, η ταχεία ανάπτυξη της Shein, της διαδικτυακής αγοράς από την Κίνα η οποία δεν έχει φυσικά καταστήματα και άρα μπορεί να έχει καλύτερες τιμές έχει λειτουργήσει ως μοχλός πίεσης σε μεγάλες εταιρείες λιανικής πώλησης όπως η Inditex και η σουηδική H&M.
Για παράδειγμα, η Zara έχει γίνει λιγότερο ανταγωνιστική ως προς τις τιμές από τότε που η Inditex άρχισε να αυξάνει τις τιμές στο βασικό της εμπορικό σήμα για να προστατεύσει τα περιθώρια κέρδους από τον πληθωρισμό και στο πλαίσιο της στροφής προς πιο ακριβούς πελάτες.
Την ίδια στιγμή, όμως, επεκτείνει ακόμα περισσότερο, περνώντας στην αντεπίθεση, τις οικονομικές της σειρές. Η στρατηγική αυτή έχει αποτύπωμα και στα Social media: Χαρακτηριστικό είναι ότι και στο Instagram και στο TikTok, η Lefties εφαρμόζει παρόμοιες στρατηγικές με τη Shein.
Αυτό που κάνει, δηλαδή, είναι να χρησιμοποιεί micro-influencers, πιο άσημους μεν, αλλά πιο επιδραστικούς σε συγκεκριμένα κοινά, στις περισσότερες αναρτήσεις της.
Κάτι το οποίο έρχεται σε αντίθεση με την αισθητική υψηλής μόδας του μάρκετινγκ της Zara στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης.
ΕΙΔΗΣΕΙΣ ΣΗΜΕΡΑ:
- De Telegraaf: Συνάντηση του επικεφαλής του NATO Μαρκ Ρούτε με τον Ντόναλντ Τραμπ
- Ισπανία: Πρόστιμο 179 εκατ. ευρώ σε 5 αεροπορικές εταιρείες για «καταχρηστικά» τέλη αποσκευών καμπίνας
- COP29: Τι προβλέπει το προσχέδιο της χρηματοδοτικής συμφωνίας για το Κλίμα
- Παμ Μπόντι: Η πρώην εισαγγελέας της Φλόριντα και συνήγορος του Ταμπ, νέα υπ. Δικαιοσύνης
- Τζιτζικώστας: Αφοσιωμένος στο κοινό μας όραμα για μια καλύτερη Ευρώπη
- ΔΕΔΔΗΕ: Νέα εφαρμογή δείχνει το ποσοστό ενέργειας που παράγεται από ΑΠΕ
- ΟΔΔΗΧ: Στις αγορές με δημοπρασία εξάμηνων έντοκων στις 27 Νοεμβρίου
- ΤΕΡΝΑ Ενεργειακή: Εγκρίθηκε και προχωράει το νέο αιολικό project στη Φθιώτιδα
Ακολουθήστε το financialreport.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις