Έχει ήδη κατατεθεί μηνυτήρια αναφορά από τον εργολάβο στο αρμόδιο Αστυνομικό Τμήμα - Στο μικροσκόπιο κάμερες του ΒΟΑΚ - Τι λέει και τι... δεν λέει ο ΑΔΜΗΕ
Σε εξέλιξη βρίσκονται οι έρευνες από το αστυνομικό τμήμα Μαλεβιζίου, για τον εντοπισμό των δραστών που έκοψαν καλώδια από φορτηγό μηχάνημα της εταιρείας που έχει αναλάβει το έργο της ηλεκτρικής διασύνδεσης Κρήτης – Αττικής, μετά από τη σχετική μηνυτήρια αναφορά που υποβλήθηκε για τη δολιοφθορά από τον ΑΔΜΗΕ. Έτσι, στις καθυστερήσεις του έργου, προστέθηκε και το… αστυνομικό θρίλερ.
Η πολύμηνη καθυστέρηση στην ολοκλήρωση της ηλεκτρικής διασύνδεσης Κρήτης – Αττικής, υποχρέωνε μάλιστα τη ΡΑΑΕΥ μέχρι το τέλος του 2023 να ζητήσει επίσημα από την Κομισιόν την παράταση ως το τέλος του 2025 της εφαρμογής του target model στο τμήμα της αγοράς που σχετίζεται με την εν λόγω διασύνδεση.
Στο πλαίσιο αυτό προβλέπεται η διατήρηση του υφιστάμενου υβριδικού μοντέλου συμμετοχής της Κρήτης στην Αγορά, ενώ η εμπορική λειτουργία του καλωδίου δεν αναμένεται νωρίτερα από τον Μάιο του 2025
Η αγορά της Κρήτης είχε εξαιρεθεί από από πλήρη συμμετοχή στο Target Model για μια διετία, περίοδος που λήγει στο τέλος του 2023, όταν θα ήταν εμπορικά λειτουργική η λεγόμενη μεγάλη διασύνδεση Κρήτης- Αττικής, σύμφωνα με το αρχικό χρονοδιάγραμμα.
Και μιλάμε για πολύμηνες καθυστερήσεις καθώς ο ίδιος ο πρόεδρος του ΑΔΜΗΕ, Μανούσος Μανουσάκης, από τον Ιούλιο του 2023 διαβεβαίωνε ότι εντός του 2024 η Κρήτη διασφαλίζει την ενεργειακή της ασφάλεια, γιατί όπως ισχυριζόταν τότε, ολοκληρώνεται η μεγάλη ηλεκτρική διασύνδεση Κρήτης – Αττικής, από την Αριάδνη Interconnection, θυγατρική της ΑΔΜΗΕ Α.Ε., στόχος ο οποίος όλα δείχνουν ότι δεν θα επιτευχθεί.
Μάλιστα, ο κ. Μανουσάκης, κατά την επίσκεψή του στο εργοτάξιο στη Δαμάστα του δήμου Μαλεβιζίου, έκανε λόγο για ένα κομβικό έργο το οποίο θα συμβάλλει και στην πράσινη μετάβαση της χώρας μας. Έλεγε χαρακτηριστικά τότε: «Οι εργασίες διαμόρφωσης του χώρου προχωρούν εντατικά ενώ οι εργασίες θεμελίωσης του σταθμού θα ξεκινήσουν στις αρχές Σεπτεμβρίου. Δύο χρόνια μετά την υπογραφή της σύμβασης του έργου της ηλεκτρικής διασύνδεσης Κρήτης – Αττικής διαπιστώνουμε με ικανοποίηση τη πρόοδο του έργου, το οποίο θα ολοκληρωθεί εντός του 2024».
Έτσι τώρα, στις καθυστερήσεις που παρατηρούνται στο έργο, ήρθε να προστεθεί και η δολιοφθορά, όπως την χαρακτηρίζει τουλάχιστον στην μηνυτήρια αναφορά του ο ΑΔΜΗΕ του κ. Μανουσάκη.
Το φορτηγό και τα καλώδια
Επανερχόμενοι, λοιπόν, στην υπόθεση της δολιοφθοράς, αστυνομικές πηγές κάνουν λόγο για το φορτηγό που ήταν σταθμευμένο εκτός εργοταξίου, κοντά στον ΒΟΑΚ σε χωμάτινο παράδρομο με κατεύθυνση από Ηράκλειο προς Ρέθυμνο και στο οποίο οι δράστες, σύμφωνα με πληροφορίες, έκοψαν τους σωλήνες αέρος που τροφοδοτούν το σύστημα πέδησης.
Το περιστατικό φέρεται να έγινε, σύμφωνα με το Cretalive, από τις 5.30 το απόγευμα της 31ης Ιανουαρίου έως τις 7 το πρωί της 1ης Φεβρουαρίου.
Στο πλαίσιο της έρευνας είναι βέβαιο ότι θα ελεγχθούν οι κάμερες ασφαλείας του ΒΟΑΚ μήπως και έχει καταγράφει κάποια περίεργη κίνηση αν και εκτιμάται ότι οι δράστες της δολιοφθοράς είναι πιθανόν να έχουν «χαρτογραφήσει» τα σημεία όπου υπάρχουν κάμερες ασφαλείας.
Σε πρώτη φάση δόθηκε εντολή για την επιτήρηση του, υπό το φόβο να επιχειρηθεί και νέα δολιοφθορά.
Η ανακοίνωση του ΑΔΜΗΕ
Ο ΑΔΜΗΕ ενημερώνει ότι, Τετάρτη 31 Ιανουαρίου 2024, έλαβε χώρα δολιοφθορά στο έργο της ηλεκτρικής διασύνδεσης Κρήτης-Αττικής που υλοποιεί η θυγατρική του «Αριάδνη Interconnection» και πιο συγκεκριμένα σε μηχανολογικό εξοπλισμό εγκατάστασης του υπογείου τμήματος του καλωδίου, βόρεια του ΒΟΑΚ.
Έχει ήδη κατατεθεί μηνυτήρια αναφορά από τον εργολάβο στο αρμόδιο Αστυνομικό Τμήμα. Ο Διαχειριστής συνεργάζεται με την Ελληνική Αστυνομία για τον εντοπισμό των δραστών. Η Αστυνομία ενημέρωσε ότι θα προχωρήσει άμεσα στη φύλαξη του συγκεκριμένου σημείου του έργου όπου βρίσκεται το όχημα και ο εξοπλισμός. Ο ΑΔΜΗΕ βρίσκεται παράλληλα σε συντονισμό με την Περιφέρεια Κρήτης και τις δημοτικές αρχές για την αντιμετώπιση της κατάστασης.
Σημειώνεται ότι στόχος της δολιοφθοράς δεν ήταν η κλοπή υλικών αλλά η διακοπή των εργασιών για την ηλεκτρική διασύνδεση. Στην παρούσα φάση, εξετάζεται το μέγεθος της καθυστέρησης που θα επιφέρει στην ολοκλήρωση του έργου το εν λόγω συμβάν, που θέτει σε κίνδυνο όχι μόνο το χρονοδιάγραμμα υλοποίησης μιας κρίσιμης υποδομής για την Κρήτη, αλλά και -ακόμα χειρότερα- την υγεία και ασφάλεια εργαζομένων στο project, εγείροντας παράλληλα και κίνδυνο καταστροφής του εξοπλισμού.
Τονίζεται ότι η ηλεκτρική διασύνδεση Κρήτης-Αττικής αναμένεται να ολοκληρωθεί κατασκευαστικά στο τέλος του έτους και να τεθεί σε εμπορική λειτουργία εντός του 2025.
Πρόκειται για το μεγαλύτερο και πολυπλοκότερο έργο μεταφοράς ηλεκτρικής ενέργειας στην Ελλάδα, το οποίο σε συνδυασμό με την πρώτη διασύνδεση Πελοποννήσου – Κρήτη (που λειτουργεί αδιάλειπτα από το καλοκαίρι του 2021), θα άρει την ενεργειακή απομόνωση της Κρήτης, εξασφαλίζοντας την ασφάλεια εφοδιασμού του νησιού, χωρίς τη χρήση ρυπογόνων συμβατικών μονάδων.
Με αυτόν τον τρόπο θα μειωθεί σημαντικά το κόστος παραγωγής ηλεκτρικής ενέργειας στην Κρήτη, με άμεσα οφέλη (μείωση χρεώσεων ΥΚΩ) για όλους τους καταναλωτές, που θα φτάσουν το 1 δισ. ευρώ σε ετήσια βάση το 2030.
Ο Δήμος Μαλεβιζίου καταδικάζει τη δολιοφθορά
Ο Δήμος Μαλεβιζίου με ανακοίνωσή του καταδικάζει τη δολιοφθορά στο έργο της ηλεκτρικής διασύνδεσης Κρήτης – Αττικής.
Αναλυτικά στην ανακοίνωση αναφέρεται:
«Ο Δήμος Μαλεβιζίου καταδικάζει απερίφραστα την δολιοφθορά που σημειώθηκε σε μηχανολογικό εξοπλισμό εγκατάστασης του υπογείου τμήματος του καλωδίου της ηλεκτρικής διασύνδεσης.
Από την πρώτη στιγμή εκτέλεσης του μεγάλου έργου που εκτελείται στην περιοχή μας, ο Δήμος Μαλεβιζίου και η τοπική μας κοινωνία έχουν σταθεί αρωγοί στην υλοποίηση του μεγάλου αυτού αναπτυξιακού έργου για την Κρήτη και ολόκληρη τη χώρα.
Θα συνεχίσουμε να υποστηρίζουμε την ομαλή εκτέλεση του έργου με όλες μας τις δυνάμεις, μαζί με τις τοπικές κοινωνίες και πάντα με γνώμονα τις ανάγκες τους».
ΕΙΔΗΣΕΙΣ ΣΗΜΕΡΑ:
- Σταϊκούρας: Στα 0,60 λεπτά το εισιτήριο στο Μετρό Θεσσαλονίκης
- Μικτές τάσεις στα ασιατικά χρηματιστήρια
- ΕΛΓΑ: Καταβολές 2,6 εκατ. ευρώ για τις ενστάσεις της τετραετίας
- Northvolt: Στο άρθρο 11 του πτωχευτικού κώδικα η σουηδική εταιρεία μπαταριών
- Ένωση Σούπερ μάρκετ: Τί τιμές περιμένουμε το 2025, η έλλειψη προσωπικού και η άμεση δράση σε περίπτωση μείωσης του ΦΠΑ
- Ταμείο για την Κοινωνία των Πολιτών: Η Νορβηγία χρηματοδοτεί με 14,3 εκατ. ευρώ την Ελλάδα
- Aegean Airlines: Συνεχίζει την κερδοσκοπία με τις τιμές των εισιτηρίων εις βάρος ταξιδιωτών, προκαλώντας αντιδράσεις
- Βρετανία: Οι σιδηρόδρομοι επανέρχονται στα χέρια του κράτους
Ακολουθήστε το financialreport.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις