Διεθνή

Ηλεκτρικά αυτοκίνητα: Τα συνθετικά καύσιμα που χρησιμοποιούν εκπέμπουν 5πλάσιο CO2

Η ανάλυση που εκπόνησε η Ευρωπαϊκή Ομοσπονδία Μεταφορών και Περιβάλλοντος δείχνει ότι τα αυτοκίνητα που θα χρησιμοποιούν ηλεκτρονικά καύσιμα θα εκπέμπουν 61 γραμμάρια ανά χιλιόμετρο CO2 το 2035

Τα αυτοκίνητα που θα κινούνται με ηλεκτρονικά καύσιμα θα εκπέμπουν σχεδόν πέντε φορές περισσότερο CO2 από τα ηλεκτρικά οχήματα, σε περίπτωση που η Κομισιόν δεχτεί τα καύσιμα να μην είναι 100% ουδέτερα από άνθρακα, αλλά να μειώνουν τις εκπομπές των ρύπων κατά 70%.

Ήδη η Ευρωπαίκή Επιτροπή δεσμεύτηκε να δημιουργήσει μια νέα κατηγορία οχημάτων αυτοκινήτων με κινητήρα εσωτερικής καύσης, τα οποία θα μπορούν να τροφοδοτούνται μόνο με συνθετικά καύσιμα, γνωστά και ως ηλεκτρονικά καύσιμα. Για να είναι επιλέξιμα πρέπει να φτάνουν την πλήρη κλιματική ουδετερότητα, δηλαδή μείωση των εκπομπών αερίων του θερμοκηπίου κατά 100%.

Ωστόσο ένα προηγούμενο σχέδιο, έθετε ως υποχρεωτικό στοιχείο τα συνθετικά ηλεκτρονικά καύσιμα να μειώνουν τις εκπομπές αερίων του θερμοκηπίου μόνο κατά 70% σε σύγκριση με τα ορυκτά καύσιμα. Αυτό προκάλεσε αντιδράσεις από περιβαλλοντικές οργανώσεις, αλλά και εντός της Επιτροπής, καθώς η αρμόδια υπηρεσία για τη δράση για το κλίμα προειδοποίησε ότι θα μπορούσε να δημιουργηθεί προηγούμενο για τις συγκεκριμένες τεχνολογίες που θα θεωρούνταν «ουδέτερες ως προς το CO2», παρόλο που δεν υπήρχε πραγματική ουδετερότητα ρύπων.

Πάνω σε αυτή την παράμετρο στηρίχθηκε και η μελέτη που εκπόνησε η Ευρωπαϊκή Ομοσπονδία Μεταφορών και Περιβάλλοντος, καθώς υπολόγισε τις εκπομπές CO2 των ηλεκτρονικών καυσίμων στη λειτουργία του κινητήρα, αλλά και τις συνολικές εκπομπές που απαιτούνται για την παραγωγή, τη διανομή και τη χρήση των καυσίμων.

Η ανάλυση δείχνει ότι τα αυτοκίνητα που θα χρησιμοποιούν ηλεκτρονικά καύσιμα θα εκπέμπουν 61 γραμμάρια ανά χιλιόμετρο CO2 το 2035, εάν οι νομοθέτες εφαρμόσουν ασθενέστερα κριτήρια ως προς την ουδετερότητα των καυσίμων. Αυτό έρχεται σε αντίθεση με τα ηλεκτρικά οχήματα, τα οποία θα εκπέμπουν μόνο 13 γρ/χλμ (από ελαστικά, φρένα, ενέργεια κ.α.) όταν φορτίζονται με ηλεκτρική ενέργεια από το μέσο δίκτυο.

Σύμφωνα με το διευθυντή πολιτικής αυτοκινήτων της Ευρωπαϊκής Ομοσπονδίας Μεταφορών και Περιβάλλοντος, Alex Keynes, ενώ τα συνθετικά καύσιμα θα είναι ουδέτερα από άνθρακα σύμφωνα με το σχέδιο της Επιτροπής, θα εξακολουθούν να εκπέμπουν ατμοσφαιρικούς ρύπους, ιδίως τοξικά NO2.

«Οι δοκιμές έδειξαν ότι τα αυτοκίνητα που κινούνται με ηλεκτρονικά καύσιμα εκπέμπουν τόσα οξείδια του αζώτου (NOx) όσο και οι κινητήρες ορυκτών καυσίμων (περίπου 22 mg/χλμ) και πολύ περισσότερο μονοξείδιο του άνθρακα και αμμωνία. Η επιβάρυνση του περιβάλλοντος είναι μεγάλη. Τα ηλεκτρονικά καύσιμα είναι επίσης ακριβά στην παραγωγή και η πλήρωση των αυτοκινήτων με συνθετική βενζίνη θα κοστίσει στους οδηγούς πολύ περισσότερο από το να χρησιμοποιούν ένα ηλεκτρικό όχημα. Μάλιστα μπορεί να είναι και πιο ακριβά από τα συμβατικά καύσιμα», τόνισε.

googlenews

Ακολουθήστε το financialreport.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

close menu