Προϊόντα - Υπηρεσίες

ΙΕΛΚΑ: Θετικό πρόσημο στη μεταβολή τιμών των προϊόντων στα σούπερ μάρκετ τον Ιανουάριο

Οι τιμές τον Ιανουάριο 2025 είναι αυξημένες κατά μέσο όρο 0,09% σε σχέση με τον Ιανουάριο 2025

Το Ινστιτούτο Έρευνας Λιανεμπορίου και καταναλωτικών Αγαθών, που χρηματοδοτείται από τα σούπερ μάρκετ ανακοίνωσε ότι οι τιμές των προϊόντων στα σουπερμάρκετ τον Ιανουάριο 2025 είναι αυξημένες κατά μέσο όρο 0,09% σε σχέση με τον Ιανουάριο 2024.

Από την έρευνα προέκυψαν τα ακόλουθα συμπεράσματα:

1. Ο πληθωρισμός στις αλυσίδες σουπερμάρκετ είναι της τάξης του +0,09% τον Ιανουάριο 2025.

Η σταθεροποιητική τάση του Ιανουαρίου οφείλεται στην αλληλεξουδετέρωση της επίδρασης από συγκεκριμένες κατηγορίες οι οποίες παρουσιάζουν αύξηση λόγω συγκυριακών συνθηκών, όπως κατηγορίες που σχετίζονται με το κακάο και τον καφέ και το νωπό κρέας, και στις μειώσεις που παρουσιάζουν σταθερά αρκετές άλλες, όπως τις κατηγορίες μη τροφίμων, τις βρεφικές τροφές και τα κατεψυγμένα είδη.

2. Μεγαλύτερες μειώσεις τιμών καταγράφονται στις κατηγορίες:

• Απορρυπαντικά και είδη καθαρισμού: -9,36%

• Τροφές και είδη για κατοικίδια: -7,40%

• Βρεφικές και παιδικές τροφές: -4,42%

• Χαρτικά, καλλυντικά και είδη προσωπικής υγιεινής: -3,77%

• Αλλαντικά: -2,76%

Οι μειώσεις που καταγράφονται είναι αποτέλεσμα τόσο της ομαλοποίησης της αγοράς μετά την πανδημία και της μείωσης στις τιμές παραγωγού σε ορισμένα προϊόντα.

3. Μεγαλύτερες αυξήσεις καταγράφονται στις κατηγορίες:

• Μπισκότα, σοκολάτες, ζαχαρώδη: +8,89%

• Ορεκτικά, αλίπαστα και άλλα σερβιριζομενα είδη: +4,57%

• Φρέσκα κρέατα: +3,05%

• Νερά, αναψυκτικά, χυμοί: +3,01%

• Φρέσκα ψάρια και θαλασσινά: +2,87%

Οι διεθνείς τιμές του κακάο και του καφέ, σίγουρα επηρεάζουν τις κατηγορίες των γλυκών και των ροφημάτων, αλλά και την κατηγορία με τα είδη πρωϊνού, που περιλαμβάνει και πολλά είδη με σοκολάτα.

Σε σχέση με τις αυξήσεις στο κρέας, πρόκειται για αναμενόμενη εξέλιξη λόγω της μείωσης στο ζωικό κεφάλαιο το 2024, λόγω των ασθενειών των ζώων. Σε σχέση με τα αλκοολούχα ποτά η μειωμένη παραγωγή σταφυλιών 2023 οδηγεί σε αύξηση από τα μέσα 2024, καθώς τα προϊόντα ωρίμανσης μπαίνουν στην αγορά.

Οι μεγαλύτερες μειώσεις καταγράφηκαν στα απορρυπαντικά και είδη καθαρισμού, στα χαρτικά, καλλυντικά και είδη προσωπικής υγιεινής, στις τροφές για κατοικίδια και στις παιδικές βρεφικές τροφές. Η κατηγορία με τρόφιμα παντοπωλείου που περιλαμβάνει το ελαιόλαδο παρουσιάζει μείωση -1,85%. Από τις 23 κατηγορίες που εξετάζονται οι 10 κατέγραψαν μείωση και οι 13 αύξηση.

googlenews

Ακολουθήστε το financialreport.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

close menu