Νέα

Η ΡΑΣ καλεί τώρα ΟΣΕ και Hellenic Train γιατί δεν έχουν υπογράψει σύμβαση για το 2020 και 2021!

Η πρόεδρος της Ρυθμιστικής Αρχής Σιδηροδρόμων, Ιωάννα Τσιαπαρίκου

Είναι απορίας άξιο πως λειτουργεί ή μάλλον γιατί λειτουργεί ο σιδηρόδρομος υπό αυτές τις συνθήκες - Ερωτήματα και για την ΡΑΣ, που το 2024 αναζητά τι (δεν) έχει γίνει το 2020 και το 2021

Κλήση σε ακρόαση για τη διαπίστωση παράβασης του άρθρου 28 του ν.4408/2016, που αφορά στη σύναψη σύμβασης πρόσβασης μεταξύ του Διαχειριστή Υποδομής ΟΣΕ Α.Ε. και της Σιδηροδρομικής Επιχείρησης HELLENIC TRAIN, αποφάσισε η ολομέλεια της Ρυθμιστικής Αρχής Σιδηροδρόμων.

Στην απόφαση που υπογράφει η πρόεδρος της ΡΑΣ, Ιωάννα Τσιαπαρίκου, με φέρει ημερομηνία 11 Ιουνίου 2024, αναφέρονται τα εξής:

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ

Δεν υπάρχει ασυμβίβαστο για τον πρόεδρο του ΤΑΙΠΕΔ, Αθανάσιο Ζηλιασκόπουλο, λέει το Υπερταμείο

Μπορεί να ασκεί τα καθήκοντά του και ως πρόεδρος του Δ.Σ. της Hellenic Train ενώ θα παραμένει στο ΤΑΙΠΕΔ και για ένα διάστημα μετά τη λήξη της θητείας του για να ολοκληρώσει τα projects που έχει αναλάβει με τα εμπορευματικά πάρκα

1. Εκκινεί με την παρούσα Απόφαση την, κατ΄ άρθρο 9 §1 του Κανονισμού Ακροάσεων της Αρχής, διαδικασία ακρόασης για τον Διαχειριστή Υποδομής με την επωνυμία «Οργανισμός Σιδηροδρόμων Ελλάδος Ανώνυμη Εταιρεία» και τον διακριτικό τίτλο «ΟΣΕ Α.Ε.» και της σιδηροδρομικής επιχείρησης «HELLENIC TRAIN A.E.», με θεματικό
αντικείμενο τη διερεύνηση πιθανολογούμενης παράβασης από τις δυο προαναφερόμενες εταιρείες, σχετικά με την Απόφαση 56/2022 της ΡΑΣ και ειδικότερα του σημείο Β αυτής, καθώς μέχρι σήμερα δεν έχει υλοποιηθεί η υπογραφή συμβάσεων πρόσβασης για τα έτη 2020 και 2021, μεταξύ ΟΣΕ Α.Ε και HELLENIC TRAIN A.E., όπως προβλέπεται, ειδικότερα, στα άρθρα 28 και 17§6 του ν.4408/2016 για την πρόσβασης στην υποδομή.

2. Εξουσιοδοτεί την Πρόεδρο της Αρχής, να ενεργήσει σύμφωνα με τα αναφερόμενα στις διατάξεις των άρθρων 3, 9, και 10 του Κανονισμού Ακροάσεων της ΡΑΣ, και ειδικότερα:
α) να ορίσει με σχετική Πράξη, ως όργανο της ανωτέρω ακρόασης, ειδική τριμελή Επιτροπή Ακρόασης, ορίζοντας, με την ίδια Πράξη, τα Μέλη και τον Γραμματέα της Επιτροπής αυτής, και
β) να εκδώσει Πράξη Διεξαγωγής Ακρόασης, καλώντας σε ακρόαση τις εταιρίες ΟΣΕ Α.Ε. και HELLENIC TRAIN Α.Ε., ορίζοντας το θεματικό αντικείμενο, το αρμόδιο όργανο, καθώς και τον τόπο και χρόνο διεξαγωγής της ακρόασης.

Με την ίδια εν λόγω Πράξη, να καλέσει τις προαναφερόμενες εταιρίες :

i) να υποβάλουν έγγραφο υπόμνημα προς διατύπωση των θέσεών τους τόσο σε εμπιστευτική, όσο και σε μη εμπιστευτική έκδοση, συνοδευόμενη από σχετικό αιτιολογημένο αίτημα εμπιστευτικής αντιμετώπισης, το αργότερο τρεις (3) ημέρες πριν την ημερομηνία διεξαγωγής της ακρόασης. Με το εν λόγω υπόμνημα, η κάθε εταιρία καλείται να δηλώσει εάν επιθυμεί να ασκήσει το δικαίωμα προφορικής ακρόασης, ανακοινώνει το όνομα του νόμιμου εκπροσώπου της και τα ονόματα και την ιδιότητα των μαρτύρων που τυχόν επιθυμεί να εξετασθούν, καθώς και το αντικείμενο επί του οποίου θα
εξετασθούν, αιτιολογώντας ειδικώς την ανάγκη εξέτασής των μαρτύρων αυτών ενώπιον του οργάνου ακρόασης.

(ii) να υποβάλουν αίτημα για να λάβουν πρόσβαση στα μη απόρρητα στοιχεία του φακέλου της υπόθεσης, με τη δυνατότητα να προβούν σε ανταπόδειξη με το υπόμνημά τους, προσκομίζοντας τα αναγκαία προς τούτο αποδεικτικά μέσα.

Επιπλέον, δύνανται, με ειδικά αιτιολογημένο αίτημα, να ζητήσουν πρόσβαση και σε τυχόν απόρρητα στοιχεία του φακέλου, εφόσον τούτο είναι απολύτως αναγκαίο για την άσκηση των δικαιωμάτων άμυνας.

Πάντως, είναι απορίας άξιο πως η ΡΑΣ εν έτει 2024 αναζητά εάν έχει υπογραφεί ή όχι η σύμβαση του 2020 και του 2021.

Να θυμίσουμε πως πρόσφατα ορίστηκε νέος πρόεδρος στην Hellenic Train ο πρόεδρος του ΤΑΙΠΕΔ, Θανάσης Ζηλιασκόπουλος, ο οποίος κρατά όλες τις ιδιότητες και δεν παραιτείται από καμία, γιατί όπως λέει το υπερταμείο, όπου υπάγεται το ΤΑΙΠΕΔ, δεν υπάρχει θέμα σύγκρουσης συμφερόντων!

Σε γνώση όλων – Το  θέμα ανέδειξε ο πατέρας της 20χρονης Μάρθης

Το θέμα έθιξε σε πρόσφατες δηλώσεις του ο Αντώνης Ψαρόπουλος, δικηγόρος και πατέρας της 20χρονης Μάρθης (κόρης της Μαρίας Καρυστιανού) που έχασε τη ζωή της στα Τέμπη, τόνισε το γεγονός ότι η Hellenic Train, αν και δεν είχε υπογράψει τη σύμβαση, έπαιρνε επιδότηση από το ελληνικό Δημόσιο, υποτίθεται για να μένουν χαμηλές οι τιμές των εισιτηρίων αλλά και να διατηρούνται και κάποιες άλλες παροχές που άπτονται της ασφάλειας που πρέπει να προσφέρει η εταιρεία στους επιβάτες.

Ο κ. Ψαρόπουλος ανέφερε ότι η Hellenic Train «ακριβώς επειδή έβλεπε την κατάσταση του δικτύου και τη μη εγκατάσταση των συστημάτων ασφαλείας, γνωρίζοντας τα χάλια του δικτύου, δεν ήθελε να υπογράψει. Θα ήταν σαν να υπέγραφε ότι ξέρει την κατάσταση και το αποδέχεται». Μάλιστα εκτίμησε ότι αυτό «θα προβληθεί ως επιχείρημα στο δικαστήριο από την εταιρεία» και τόνισε ότι η σύμβαση θα έπρεπε να έχει καταγγελθεί από τον ΟΣΕ και πρωτίστως από το υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών, το οποίο πάντως δεν το έκανε. Συμπέρανε λοιπόν ότι «υπάρχει γνώση, υπάρχει αλληλογραφία ότι υπήρχε κίνδυνος να συμβεί δυστύχημα και παρ’ όλα αυτά δεν έπραξαν τα δέοντα».

Η ΡΑΣ γνώριζε αναλυτικά την εκκρεμότητα σχετικά με τη σύμβαση πρόσβασης καθώς είχε εκδώσει απόφαση τον Ιούλιο του 2022, ύστερα από προσφυγή της Hellenic Train το 2021.

googlenews

Ακολουθήστε το financialreport.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

close menu