Δύο πλωτοί τερματικοί σταθμοί υγροποιημένου φυσικού αερίου εγκαθίστανται σε ένα ολλανδικό λιμάνι, οι πρώτοι μίας σειράς εξειδικευμένων δεξαμενόπλοιων που η Ευρώπη δεσμεύει για να μειώσει τη χειρότερη ενεργειακή κρίση των τελευταίων δεκαετιών – στις σημερινές συναλλαγές το ευρωπαϊκό φυσικό αέριο υποχωρεί 4,4%, στα 204 ευρώ ανά μεγαβατώρα.
Όπως μεταδίδει το Bloomberg, το Golar Igloo και το Eemshaven LNG βρίσκονται επί του παρόντος ελλιμενισμένα μαζί στο βόρειο λιμάνι του Eemshaven. Και τα δύο είναι πλωτές μονάδες αποθήκευσης και επαναεριοποίησης ή FSRU, που έχουν σχεδιαστεί για να μετατρέπουν το υπερψυγμένο καύσιμο που μεταφέρεται με πλοία σε αέριο που μπορεί να αντληθεί σε χερσαία δίκτυα.
Η δημοτικότητα των πλωτών δεξαμενών εξαπλώνεται. Η Γερμανία, η οποία έπαιρνε περισσότερο από το μισό του φυσικού της αερίου μέσω αγωγών από τη Ρωσία, τώρα ναυλώνει πέντε FSRU μέσω της κυβέρνησης και δύο ακόμη που θα νοικιαστούν ιδιωτικά. Τρία από τα πλοία πρόκειται να ξεκινήσουν αυτόν τον χειμώνα. Η Ιταλία, η Γαλλία και οι χώρες της Βαλτικής σχεδιάζουν ή διερευνούν επίσης πλωτούς τερματικούς σταθμούς για την εισαγωγή LNG.
Στο Eemshaven, λιμάνι βαθέων υδάτων στο βορειοανατολικό άκρο της Ολλανδίας, φορτίο LNG θα παραδοθεί σήμερα Πέμπτη για να προετοιμαστεί η εγκατάσταση για την πρώτη εμπορική αποστολή της στα μέσα Σεπτεμβρίου. Και τα δύο FSRU ενοικιάζονται για πέντε χρόνια και μαζί ονομάζονται EemsEnergyTerminal, το οποίο αναμένεται να παραλάβει, να ξεφορτώσει και να αποστείλει περίπου 18 φορτία LNG έως τις 31 Δεκεμβρίου.
Τα FSRU είναι συνήθως αγκυροβολημένα μόνιμα κοντά στην ακτή. Στη συνέχεια, ένας μεταφορέας που φθάνει μεταφέρει το LNG στη μονάδα, η οποία αποθηκεύει και μετατρέπει το φορτίο σε αέριο υψηλής πίεσης. Τα πλοία τείνουν να είναι ταχύτερα, φθηνότερα και πιο φιλικά προς το περιβάλλον σε σύγκριση με μια λύση στην ξηρά, αν και η χωρητικότητά τους είναι πολύ χαμηλότερη.
Καθώς περισσότερα εργοστάσια παραγωγής LNG θα τεθούν σε λειτουργία μέχρι τα μέσα της δεκαετίας, αναμένονται περισσότερες εγκαταστάσεις για τη μετατροπή φορτίων σε φυσικό αέριο, με 20 νέους τερματικούς σταθμούς να προτείνονται για την ηπειρωτική Ευρώπη, σύμφωνα με τον Helge Haugane, ανώτερο αντιπρόεδρο για φυσικό αέριο και ενέργεια στην Equinor.
«Εάν αυτά προκύψουν γρήγορα, εάν οι κυβερνήσεις καταφέρουν να μειώσουν τη γραφειοκρατία, τότε τα πράγματα θα φαίνονται πολύ πιο φωτεινά το 2026-2027 ακόμη και χωρίς ρωσικούς όγκους», δήλωσε ο Haugane σε συνέντευξή του στο συνέδριο της βιομηχανίας Gastech στο Μιλάνο.
ΕΙΔΗΣΕΙΣ ΣΗΜΕΡΑ:
- Σκυλακάκης: Πάνω από 750 εκατ. ευρώ για την προστασία των δασών και αντιπλημμυρικά έργα
- Lidl Ελλάς: Στο 1,01 δισ. ευρώ η συνεισφορά στο ελληνικό ΑΕΠ το 2023
- Λαζαράκου: Οι επιχειρήσεις να προετοιμαστούν για την Ψηφιακή Επιχειρησιακή Ανθεκτικότητα
- ΚΕΠΕ: Η ενεργειακή φτώχεια δεν αντιμετωπίζεται με επιδοτήσεις – Τί προτείνει
- Βιλερουά (ΕΚΤ): Περιορισμένη η επίδραση των πολιτικών του Τραμπ στον πληθωρισμό της Ευρωζώνης
- Λουκασένκο: Απειλεί με διακοπή λειτουργίας του διαδικτύου στη Λευκορωσία στις εκλογές του 2025
- Χατζηδάκης: Προϋπολογισμός που συνδυάζει τη σύνεση με την ανάπτυξη και την κοινωνική συνοχή
- Νεμπής (ΟΤΕ): «Δεν υπάρχει καμία συμφωνία για ονοματοδοσία του ΟΑΚΑ αυτή τη στιγμή»
Ακολουθήστε το financialreport.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις