Διεθνή

Η «ναυμαχία» των πλωτών τερματικών σταθμών LNG στην Ευρώπη – Δυο FSRU έχουν ήδη ελλιμενισθεί στην Ολλανδία

Δύο πλωτοί τερματικοί σταθμοί υγροποιημένου φυσικού αερίου εγκαθίστανται σε ένα ολλανδικό λιμάνι, οι πρώτοι μίας σειράς εξειδικευμένων δεξαμενόπλοιων που η Ευρώπη δεσμεύει για να μειώσει τη χειρότερη ενεργειακή κρίση των τελευταίων δεκαετιών – στις σημερινές συναλλαγές το ευρωπαϊκό φυσικό αέριο υποχωρεί 4,4%, στα 204 ευρώ ανά μεγαβατώρα.

Όπως μεταδίδει το Bloomberg, το Golar Igloo και το Eemshaven LNG βρίσκονται επί του παρόντος ελλιμενισμένα μαζί στο βόρειο λιμάνι του Eemshaven. Και τα δύο είναι πλωτές μονάδες αποθήκευσης και επαναεριοποίησης ή FSRU, που έχουν σχεδιαστεί για να μετατρέπουν το υπερψυγμένο καύσιμο που μεταφέρεται με πλοία σε αέριο που μπορεί να αντληθεί σε χερσαία δίκτυα.

Η άφιξη των πλοίων πριν από τον χειμώνα θα είναι ζωτικής σημασίας για να βοηθηθεί η Ευρώπη εν μέσω βαθύτερης κρίσης καυσίμων αφού η Ρωσία μείωσε τις παραδόσεις φυσικού αερίου ως αντίποινα για τις κυρώσεις που επιβλήθηκαν για την εισβολή της στην Ουκρανία. Η άνοδος των τιμών της ενέργειας έχει ωθήσει τις οικονομίες στο χείλος της ύφεσης, αναγκάζοντας τις κυβερνήσεις να επισπεύσουν τη χρήση πλωτών τερματικών σταθμών αερίου που χρειάζονται πολύ λιγότερο χρόνο για να εγκατασταθούν από τις χερσαίες εκδόσεις τους.

Η δημοτικότητα των πλωτών δεξαμενών εξαπλώνεται. Η Γερμανία, η οποία έπαιρνε περισσότερο από το μισό του φυσικού της αερίου μέσω αγωγών από τη Ρωσία, τώρα ναυλώνει πέντε FSRU μέσω της κυβέρνησης και δύο ακόμη που θα νοικιαστούν ιδιωτικά. Τρία από τα πλοία πρόκειται να ξεκινήσουν αυτόν τον χειμώνα. Η Ιταλία, η Γαλλία και οι χώρες της Βαλτικής σχεδιάζουν ή διερευνούν επίσης πλωτούς τερματικούς σταθμούς για την εισαγωγή LNG.

Στο Eemshaven, λιμάνι βαθέων υδάτων στο βορειοανατολικό άκρο της Ολλανδίας, φορτίο LNG θα παραδοθεί σήμερα Πέμπτη για να προετοιμαστεί η εγκατάσταση για την πρώτη εμπορική αποστολή της στα μέσα Σεπτεμβρίου. Και τα δύο FSRU ενοικιάζονται για πέντε χρόνια και μαζί ονομάζονται EemsEnergyTerminal, το οποίο αναμένεται να παραλάβει, να ξεφορτώσει και να αποστείλει περίπου 18 φορτία LNG έως τις 31 Δεκεμβρίου.

Τα FSRU είναι συνήθως αγκυροβολημένα μόνιμα κοντά στην ακτή. Στη συνέχεια, ένας μεταφορέας που φθάνει μεταφέρει το LNG στη μονάδα, η οποία αποθηκεύει και μετατρέπει το φορτίο σε αέριο υψηλής πίεσης. Τα πλοία τείνουν να είναι ταχύτερα, φθηνότερα και πιο φιλικά προς το περιβάλλον σε σύγκριση με μια λύση στην ξηρά, αν και η χωρητικότητά τους είναι πολύ χαμηλότερη.

Καθώς περισσότερα εργοστάσια παραγωγής LNG θα τεθούν σε λειτουργία μέχρι τα μέσα της δεκαετίας, αναμένονται περισσότερες εγκαταστάσεις για τη μετατροπή φορτίων σε φυσικό αέριο, με 20 νέους τερματικούς σταθμούς να προτείνονται για την ηπειρωτική Ευρώπη, σύμφωνα με τον Helge Haugane, ανώτερο αντιπρόεδρο για φυσικό αέριο και ενέργεια στην Equinor.

«Εάν αυτά προκύψουν γρήγορα, εάν οι κυβερνήσεις καταφέρουν να μειώσουν τη γραφειοκρατία, τότε τα πράγματα θα φαίνονται πολύ πιο φωτεινά το 2026-2027 ακόμη και χωρίς ρωσικούς όγκους», δήλωσε ο Haugane σε συνέντευξή του στο συνέδριο της βιομηχανίας Gastech στο Μιλάνο.

googlenews

Ακολουθήστε το financialreport.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

close menu