Auto Moto

Η μεγάλη επιστροφή του Wankel: Στην παραγωγή το υβριδικό Mazda MX-30 R-EV

Πριν λίγες μέρες ξεκίνησε στη Χιροσίμα η παραγωγή του πρώτου αυτοκινήτου στον κόσμο που είναι plug-in υβριδικό με Wankel (περιστροφικό) κινητήρα. Το Mazda MX-30 e-Skyactiv R-EV είναι το πρώτο όχημα μαζικής παραγωγής της Mazda με wankel κινητήρα εδώ και 11 χρόνια, από τον Ιούνιο του 2012 που σταμάτησε να κυκλοφορεί το Mazda RX-8. Συνολικά, η Mazda έχει παράξει πάνω από 1,99 εκατομμύρια οχήματα με περιστροφικό κινητήρα.

Και κάπως έτσι η Mazda βρήκε στόχο σε έναν κινητήρα που έλειπε από την αυτοκίνηση. Πώς λειτουργεί; Ο συμπαγής, ελαφρύς κινητήρας εσωτερικής καύσης κινεί τη γεννήτρια που είτε φορτίζει τη μπαταρία, είτε παρέχει πρόσθετη ισχύ όταν χρειάζεται. Το όχημα κινείται πάντα από τον ηλεκτροκινητήρα. Η συνολική ισχύς του συστήματος είναι 170 ίπποι ενώ η Mazda κάνει λόγο για κατανάλωση 1 λίτρου βενζίνης και 17,5 kWh ανά 100 χιλιόμετρα. 

Η ηλεκτρική αυτονομία 85 χιλιομέτρων της μπαταρίας του MX-30 e-Skyactiv R-EV είναι επαρκής για τις περισσότερες καθημερινές ανάγκες μετακίνησης, ενώ ο περιστροφικός κινητήρας δίνει τη δυνατότητα να επεκταθεί η αυτονομία. Το MX-30 e-Skyactiv R-EV φαντάζει το ιδανικό όχημα για εκείνους που θέλουν να οδηγούν ηλεκτρικά αλλά και να διανύουν μεγαλύτερες αποστάσεις, χωρίς το άγχος της αυτονομίας.

Προφανώς MX-30 είναι βιώσιμο και η Mazda μείωσε τις εκπομπές CO2 με πολλούς τρόπους. Φυσικά προϊόντα, όπως ο φελλός και τα υφάσματα από ανακυκλωμένο υλικό ήταν αναμενόμενα από τη Mazda. 

Αξίζει να σημειωθεί ότι η multi-tone βαφή του MX-30 εφαρμόζεται με πιστόλι ψεκασμού υψηλής ακρίβειας, που απλώνει τα μεμονωμένα χρώματα ακριβώς στην επιφάνεια όπου χρειάζονται και μειώνει σημαντικά την απώλεια χρώματος. Επιπλέον, τα σύγχρονα αναπτυγμένα χρώματα σκληραίνουν σε ασυνήθιστα χαμηλή θερμοκρασία (80°C). Ως αποτέλεσμα, ο συνδυασμός των επιλογών αυτών μειώνει τις εκπομπές CO2 της διαδικασίας multi-tone βαφής κατά περίπου 34% – 37%.

Επίσης, τα νέα οχήματα MX-30 e-Skyactiv R-EV φορτίζονται από το ηλιακό σύστημα ισχύος 1,1 MW πριν αποσταλούν, που τέθηκε σε λειτουργία στο εργοστάσιο της Mazda στη Χιροσίμα τον Ιούλιο του 2021.

googlenews

Ακολουθήστε το financialreport.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

close menu